Viser resultater 1 til 10 av 10
    Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

Standard Trådløs monitor.

Jeg lurer på en ting...

Slike bærbare dvd-spillere, kan man koble til noe på et kamera som igjen sender signalet ut til en bærbar dvd-spiller slik at regissøren har muligheten til å gå rundt på settet og gjøre det han måtte gjøre...

Hvis dette går, hva trengs? og er det dyrt?
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Rear Admiral (Ambassador)
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Fredrikstad
    Svar
    2,425

Jeg har en slik bærebar DVD-spiller og den er det ikke video-inn på, kun ut, så i det tilfelle går det jo ikke... Men dersom den hadde hatt det skulle det vel være nok med en phono eller s-video kabel mellom kamera og dvd-avspiller!

EDIT: Ser nå at du mener trådløs, og da blir jeg litt mer uvitende... :wink:
    color=red]REC[/color] MEDIA
    http://www.recmedia.no/

[/url]

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Horten
    Svar
    171

Hvis du finner en med video inn og ut, kan du kjøpe en trådløs mottaker og sender som du fester på hvert av utstyret.

Men standard DVD bærbare DVDspillere ligger på rundt 1800 og oppover.
    Trådløse sendere vet jeg ikke, men likte ideen din.
    I dream for a living"
    -Steven Spielberg

Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2005
    Svar
    82

Likte idèen din! Jeg har nemlig DVD spiller med s-video inn Har og en sender og mottaker, men jeg lurer dog på om vitsen med det tråløse går litt bort? Siden du antageligvis mener sånn billig tråløse bilde\lyd sender til tv på soverommet!? Kameramannen må drøsse rundt med en sender og i tillegg skaffe strøm til den! Da er det jo like greit å skaffe en lang kabel og legge den fra kameraet til DVD spilleren! Hvis ikke må du nok ut med en del kr for å skaffe en tråløs sender på batteri (men hvis du finner en så si fra til meg :wink: )
    ww.devolutionstudios.net

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Horten
    Svar
    171

Eller så kan man gå etter kameraet med DVD spilleren i handa. Man ser jo resultatet da. Men skal man løpe eller bruke skinner da vet jeg ikke. En lang S-Video kabel er jo løsningen.
    I dream for a living"
    -Steven Spielberg

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Notodden
    Svar
    62

samme som HenrikSolberg... det er slik jeg tror/forstår det... 8O
    Violence is one of the most fun things to watch”
    -Quentin Tarantino

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

Trenger ikke få et bilde som er bra, og lyden er unødvendig.

Jeg tenkte mest på det å ha muligheten til å se utsnittet og eventuelle ting man vil endre på..
    Med en ledning er hele meningen borte, da blir alt bare stress igjen..

Men skal vel ikke være så vanskelig å finne en sender som går på batteri og bare sender et dårlig svart hvitt bilde..

P.S kanskje noen på hardware.no vet om dette?
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    146

Høres ut som dette er noe lignende det du er på utkikk etter. Om de kan drives med batteri vet jeg ikke, men det er det nærmeste jeg kan komme på..
    Certainty of death. Small chance of success. What are we waiting for?" -Gimli, son of Gloin

Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2005
    Svar
    82

Sitat Opprinnelig postet av Fixer
    Høres ut som dette er noe lignende det du er på utkikk etter. Om de kan drives med batteri vet jeg ikke, men det er det nærmeste jeg kan komme på..
    Noe i den dur jeg har, men hvis du ser så står det "drives av 230 volt" dermed må man ha strømtilgang! Men da blir vitsen borte...
    ww.devolutionstudios.net

Lieutenant
    Medlem siden
    Oct 2005
    Sted
    Oslo
    Svar
    146

Hmm, ja, skjønner hva du mener.. Hvis ingen kan tilby sånne produkter så kanskje du bør gjøre en prototyp og ta patent. :wink: Jeg har vanskelig for å tro at det ikke er noen som har tenkt på dette allerede, men det er ikke så lett å finne noe informasjon om det.. Men er det egentlig kameraet eller monitoren man vil gjøre mobil? eller begge deler?

Jeg har funnet en del referanser til en "wireless LCD", men om alle egentlig er den samme eller om det er ulike løsninger veit jeg ikke.. Størrelsen på skjermen varierer i alle fall. Et forslag er dette, som såvidt jeg skjønner er utviklet av Lee Film &; TV Hire. Men eneste jeg finner som ligner dette produktet står lengst ned på denne siden og koster £550. Noen steder står det 7inch, andre steder 17..

Andre "wireless LCD" referanser fins på denne siden, som "Video Link 6" LCD Monitor". Og ennå en på denne siden under "Monitors".

Som sagt var det dårlig med info på alle disse sidene, og jeg veit ikke mer enn det som står der. Men kanskje man får noen svar hvis man mailer Lee Film eller noe. Ellers får man vel ta på seg tenkehatten og finne på en smart løsning selv.
    Certainty of death. Small chance of success. What are we waiting for?" -Gimli, son of Gloin

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •