Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 13
    Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Svar
    178

Standard Trailer stemme!

Mange av dere har sikkert sett komikeren som lager en trailer på scenen.
    Noen som vet hvordan jeg kan lage en så lik stemme som stemmene som brukes på trailere som mulig, ved miksing og lydeffekter?

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Standard Trailer stemme!

Jeg har sett et slikt program i bruk. I et lydstudio i Oslo. Var noe opplegg via skolen. Programmet ble lagd av en gitarist/musiker og en dataprogrammerer, men jeg klarer faen ikke finne ut av navnet. Ikke vil jeg ta kontakt med lyddama vi hadde på skolen, for hun var ei kjerring av verste grad, så jeg kan ikke få nummeret til han lydstudiofyren vi var hos. Men programmet finnes, og etter å ha sett hvordan det funker så er det genialt.

Det var forresten en plagsom dag, for han ga meg et godt forslag til et utested jeg burde sjekke ut, men jeg glemte faen meg det navnet også.

Cadet 4
    Medlem siden
    Jan 2005
    Svar
    18

Standard Trailer stemme!

Har også vært interessert i en slik "trailerstemme" før. Prøvde meg fram med pitch og annet styr, men det blei bare ikke bra. Typen med den originale stemmen heter forresten Jack Roth :wink:

Commodore
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Gjøvik
    Svar
    1,681

Standard Trailer stemme!

Sitat Opprinnelig postet av dahlskebank
    Jeg har sett et slikt program i bruk. I et lydstudio i Oslo. Var noe opplegg via skolen. Programmet ble lagd av en gitarist/musiker og en dataprogrammerer, men jeg klarer faen ikke finne ut av navnet. Ikke vil jeg ta kontakt med lyddama vi hadde på skolen, for hun var ei kjerring av verste grad, så jeg kan ikke få nummeret til han lydstudiofyren vi var hos. Men programmet finnes, og etter å ha sett hvordan det funker så er det genialt.

Det var forresten en plagsom dag, for han ga meg et godt forslag til et utested jeg burde sjekke ut, men jeg glemte faen meg det navnet også.
    Du vet ikke hva stedet heter da?
    url=http://www.odegaardstudio.com]Jeg liker kjeks-ungen, hva gjør han idag?[/url]

"Like eight bitches on a bitch-boat."
    -Garry Newman.

Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Standard Trailer stemme!

Remi, tenker du lydstudioet? Tror faktisk jeg har navnet i papirene mine her. KULAN! Der er faktisk nummeret hans. Ringer han i morgen jeg, så finner jeg utav det programmet relativt kjapt. Forhåpentligvis.

Usikker på hva som er firmanavnet, men har notert ned følgende:
    Torg Bada
    Torggata 16, Rockefeller
    Maribosgata
    Thai Do - smal hvit dør
    Knut (hans mobiltelefonnummer)

Nederste delen av siden er revet av, så kan være det stod noe viktig der, men har jo nummeret hans nå!

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2005
    Svar
    85

Standard Trailer stemme!

Noen som vet hvordan man før sånn mørk, dyp "trailer stemme" i Adobe Audition?
    Med vennlig hilsen
    Phex

Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Standard Trailer stemme!

Endelig.
    http://www.celemony.com/melodyne/

Første mann til å laste ned en piratkopi... *kremt*
    hehe, er vel bare en ca 5000,-

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Sep 2005
    Svar
    178

Standard Trailer stemme!

Sitat Opprinnelig postet av dahlskebank
    Endelig.
    http://www.celemony.com/melodyne/

Første mann til å laste ned en piratkopi... *kremt*
    hehe, er vel bare en ca 5000,-
    Noen soim har en liten guide til hvordan man går fram til å lage sånn trailer stemme? Jeg har alstet ned demoen..

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2005
    Svar
    85

Standard Trailer stemme!

Ingen som har en guide eller vet hvordan man lager "trailer stemme"? Eventuelt i et annet program enn Melodyne som f. eks. Adobe Audition.
    Med vennlig hilsen
    Phex

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    oslo
    Svar
    43

Standard Trailer stemme!

Trailerstemme?
    Da tenker du vel på en sånn dyp, dramatisk stemme som er på de fleste trailere? Sånn som feks: "This summer, from the people who gave you The Rock and Con Air, comes "The Island"!".... osv.
    Er da ikke noe problem å ordne det? Bare ta opp stemmen mens du prater i samme stil (se to-tre trailere så har du den inne) og legg til litt bass. Eller er jeg på villspor?
    Vi gjorde det til en reklamesnutt vi laga, funka fjell, ble nesten helt likt, fikk mye skryt på grunn av den. Vi brukte Vegas 4.0 og Cool Edit Pro 2.0.
    For Those about to Film, I salute you!

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •