mac 8)
Hei eg skal nå kjløpe en kraftig bærbar pc, som kun skal brukes til film redigering. Noen forslag? Til hva som er bra til film redigering?
mac 8)
Mac janågen anbefalinger? er litt blå med hvilke egenskaper pc'en skal ha.... Begynner på film skole til høsten, så eg vil ha litt kvalitet.
Spør hva skolen bruker. De har garantert noen anbefalinger å komme med hvis det er en filmskole.
Ja, en med mye ram, god prosessor...Plass kan altids kjøpes eksternt i sener tid...
eg er rar og på avataren min står det Lordulf...Dumme meg...Jeg burde skrevet Knutegutt... Dumme meg...
Skal du tenke fremtidsrettet, mener jeg en MacBook eller MacBook Pro er et veldig godt valg. Denne kjører nativt OS X på intel-plattform, og om ønskelig, kan man installere Windows òg. Kanskje ikke helt optimalt, men det funker.
I tillegg vil de fleste programmer komme som Universal Binary innen halvannet år. Alle Apple-programmene har kommet, eller kommer i løpet av året som UB. Final Cut er det jeg tenker på spesielt f.eks..
En MacBook med Core Duo yter opp til fem (!!!) ganger mer enn forgjengeren G4! Herlig! Prisen er uforandret, sånn ca.. Starter på omkring 9000,- på AppleStore!
Jeg er ikke i tvil med andre ord.. Skulle jeg kjøpt en bærbar i dag, ville det blitt en MacBook.
Noe jeg lurer på, har appel maskiner den samme enkle brukerflaten som windows?
a ja, nei nei, verden er merkelig!
APPLE.. :roll:
De har en penere, mer gjennomført stil - spør du meg. Windows XP minner mer om legoklosser eller sirkus med tanke på fargevalget. Det finnes jo ikke pent.
At det er "den samme brukerflaten" vil jeg ikke si. Mac OS X er noe annet, et svært godt alternativ til Windows. sjekk f.eks. Video.Google.com.. Der må det da ligge noe fra OS X? Ellers kan du ta turen til nærmeste Apple-butikk. Eplehuset, Office-Line eller lignende - til og med fotobutikker harj eg sett har Macer som står på utstilling.
Fant forresten denne: [ame]http://video.google.com/videoplay?docid=3108405774199091244&;q=os+x[/ame]
EDIT: la til en fiffig link
zoory, det gikk litt fort.Opprinnelig postet av OlaHaldor
Ellers takk for tipsene, men jeg tror jeg må ta til takke med videoer, for her i mandal finnes det knapt en butikk som selger apple produkter, det lille som er er bare Ipod.
Vurdere å kjøpe en Mac neste gang jeg skal bytte maskin, så jeg bare lurte.
a ja, nei nei, verden er merkelig!
Når det er noe så viktig som en datamaskin du skal sitte med en stund, kanskje flere år fremover, burde du ta deg tid og råd til å reise til.. Oslo eller Stavanger. Aner ikke hva som er nærmest. :roll:
Se på, holde i, og prøve maskinen i praksis.
Bokmerker