bare test og se hva som passer best.. bare prøv å ikke få skygger på arkene
Skal lage en Lego animasjons film og trenger hjelp til å lage et Lego bluescreen studio. Har tenkt å bruke flere blå A2 (?) ark. Hvordan bør jeg lyssette studioet? Med tre små lamper fra tre forskjellige vinkler? Noen tanker, tips, idéer, råd?
Takk![]()
Med vennlig hilsen
Phex
bare test og se hva som passer best.. bare prøv å ikke få skygger på arkene
Ikke skygger... okOpprinnelig postet av ulairi
![]()
Funker dette programmet til stop motion animasjoner?
http://www.stopmotionpro.com/
Med vennlig hilsen
Phex
pass på at du ikke får gjennspeilinger fra lyset i legofolka også...
ou are the embodiment of pure freedom
But through my eyes you are made of stone
Jeg ville passet på å ha en farge på bakgrunnen de skal "replace" som ikke er lik legomannen , da mannen blir gjennomsiktig. Det er ganske lett å gå i den fella.
Når det gjelder skygger ville jeg passet på å få fekk skyggene ved å ha to eller flere lamper for å dekke over skygger fra hver vinkel.
I dream for a living"
-Steven Spielberg
Det er bedre å bruke stoff enn papir, siden papir lett gir refleksjoner.
Oppstår det forskjellige lysnivåer må du ha større toleranse på keyingen noe som gjør det vanskeligere å unngå å keye på legomennne.
Husk å ha likt lysnivå på bakgrunnen som på legomennen.
Bruk gjerne en softkaster på litt avstand.
ack of knowledge is the road to peace.
hvis du ikke skal snu legomannen rundt kan du kanskje heller ta bilde og klippe ut figuren og flytte den på data istedet?
Takk alle sammen!![]()
Med vennlig hilsen
Phex
Stop motion pro er veldig ok, dersom du ikke har et camera med remote capture, fordi det passer til alle cameraer. Det finnes jo flere stop motion typer software, til mer avanserte der du kan kjøre flere camera`er ovs.
Når du kjører bluescreen, blir det bra resultat om du passer på at alt er mest mulig like blått, så vær nøye med lyssettingen og refleksjonen av lyset.
entejente
Bokmerker