Viser resultater 1 til 10 av 10
    Cadet 2
    Medlem siden
    Mar 2010
    Svar
    5

Talking Trenger hjelp med å velge nytt kamera!!!!!!!!!!

Hei,

jeg heter kashif og er liker å lage lage kort filmer (se dem her: www.moviemakers97.tk)

Jeg har 2 kameraer det ene er et toshiba camileo p10 og det andre er et Panasonic NvGS-37.

Grunnen er at Toshiba kameraet mitt jeg fikk til bursdag har ikke fokus i det hele tatt og makro funksjonen er ødelagt.

Det andre kameraet er det jeg bruker mest, men filmer på mini dv og er litt stort.
    Det er et veldig bra kamera men det filmer ikke i noe særlig bra kvalitet.

Jeg har lyst til å kjøpe et nytt videokamera kamera og vil ikke bruke mer enn 4-5000kr.

jeg har sett på mange videokameraer og har funnet 2 stykker:

Sanyo xacti FH1 http://sanyo.com/xacti/english/produ...fh1/index.html

Samsung H104 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=443090

Så jeg lurte på om dere hadde noen tips og kunne hjelpet meg med å velge kamera og komme med flere forslag til kameraer.

Kameraet skal brukes til å lage kort filmer, filme skating/snowboarding og bare filme natur og diverse.

kameraet må filme i helst full hd og burde ha god fokus.
    det må også ha bra bildekvalitet i dårlig lys.

kom med svar fortest som mulig

Kashif

Commander
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Bergen
    Svar
    459

Standard

Jeg selger et Canon HG10 (her: S: Canon HG10 med ekstrautstyr (7 000 kroner for alt) - Norsk Amatørfilmforum), og kan gå ned til 4 600 kroner, pluss frakt. Da får du også med vidvinkel og ekstra høykapasitetsbatteri - som jeg synes er en nødvendighet. Ta gjerne kontakt via PM.

Om det ikke er interessant så kan jeg komme med noen generelle råd:
    Canon, Sony, JVC og Panasonic er gode merker som gir deg gode kameraer med mulighet for å kjøpe ekstrautstyr i vanlige fotobutikker.
    Finn ut hvilket format kameraet lagrer i, og se om din programvare støtter dette.
    Gjør opp en mening om du vil lagre på minnekort, harddisk eller annet.

Du kan også bruke produktguiden på akam, og sortere etter pris, for å få opp alternativer:
    http://produkt.akam.no/cat.php?cat_i...ring=min_price

Cadet 2
    Medlem siden
    Mar 2010
    Svar
    5

Standard

Sitat Opprinnelig postet av SkeletonKey Vis post
    Jeg selger et Canon HG10 (her: S: Canon HG10 med ekstrautstyr (7 000 kroner for alt) - Norsk Amatørfilmforum), og kan gå ned til 4 600 kroner, pluss frakt. Da får du også med vidvinkel og ekstra høykapasitetsbatteri - som jeg synes er en nødvendighet. Ta gjerne kontakt via PM.

Om det ikke er interessant så kan jeg komme med noen generelle råd:
    Canon, Sony, JVC og Panasonic er gode merker som gir deg gode kameraer med mulighet for å kjøpe ekstrautstyr i vanlige fotobutikker.
    Finn ut hvilket format kameraet lagrer i, og se om din programvare støtter dette.
    Gjør opp en mening om du vil lagre på minnekort, harddisk eller annet.

Du kan også bruke produktguiden på akam, og sortere etter pris, for å få opp alternativer:
    http://produkt.akam.no/cat.php?cat_i...ring=min_price
    Takk for svar

Takk for tilbudet det så ut som et veldig bra kamera, men jeg er desverre ikke interessert.
    Skal ta en nærmere titt på kameraet

Jeg leter etter et kamera som filmer Full hd og trenger litt tips for å finne et.

Så jeg lurte på om du kunne kansje se litt på kameraene jeg har funnet og kansje gi meg tips til andre kameraer.

Commander
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Bergen
    Svar
    459

Standard

Full HD sier ikke så mye.
    Noen bruker det for å skille 1080 fra 720, andre 1080p fra 1080i, noen 1440 fra 1920. Du bør absolutt ha 1080, og mulighet for å velge mellom p og i. Forskjellen mellom 1920 og 1440 er ikke så viktig. Sannsynligheten er stor for at du ikke ser den, og et Sanyo 1920x1080-kamera jeg så en test av på youtube hadde forferdelig bildekvalitet. Du burde søke etter reviews.

Av de du har linket til ville jeg valgt Samsung sitt. Ser imidlertid ut til at det kun filmer 1080i - som da gir deg med TV-kvalitet enn filmkvalitet. Du vil i mange situasjoner ha 1080p når du lager kortfilm. Ellers ville jeg sjekket om det har mikrofoninngang. Dette er et must om du skal lage kortfilm. Det er lett å tenke at du overlever uten, men etter hvert kommer du sannsynligvis til å ønske bedre lydkvalitet. Interne mikrofoner gir mye bakgrunnsstøy.

Du kan jo se på dette: http://www.pixmania.com/no/no/229133...&CodePromo=oui

Har sett det anbefalt mange steder. Foreslår at du går på youtube eller vimeo.com og søker på kameramodellen (samt legger til ordet "test"). Du får da sannsynligvis opp mange filmer som viser hvilken kvalitet kameraet kan filme i. Noen er ikke så flinke til å eksportere filmene sine, så det er også mulig at du finner noe som ikke ser bra ut i det hele tatt.

Lieutenant Junior Grade lowertimes sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Svar
    46

Standard

Sitat Opprinnelig postet av SkeletonKey Vis post
    Vil anbefale det kameraet, jeg har det selv og er meget fornøyd!

Commander SimonKlovning sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Sted
    Skien
    Svar
    322

Standard

Canon er veien å gå! Men pass på at du har god nok PC til å redigere Full-HD. Det er rimelig tungt!!
    Simon Klovning - 15 år gammel videograf.
    www.klovningfilms.com (under konstruksjon)

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    Rena, Hedmark
    Svar
    199

Standard

Jeg kan også anbefale HF200, meget godt kamera i sin prisklasse.
    - Keep working hard and you can get anything that you want

Cadet 2
    Medlem siden
    Mar 2010
    Svar
    5

Standard

Har tenk til å spare litt mer og kansje kjøpe Canon EOS 500D.

har hørt det filmer veldig bra video, men jeg vet ikke om det er mikrofon inngang

Commander
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Bergen
    Svar
    459

Standard

Kjøp 550D. Den ble lansert 24. februar. 500D filmer kun 20 bilder i sekunder i full HD, og 30 bilder i sekundet i 1280x720. På 550D kan du velge mellom 24, 25 og 50, om jeg ikke tar feil. Sistnevnte kun i 1280x720, men det er ofte alt du trenger Koster ca 6 500 - 7 500 kroner, men er definitivt verdt det i forhold til 500D. Og 550D har mikrofoninngang.

Cadet 2
    Medlem siden
    Mar 2010
    Svar
    5

Standard

Takk for hjelpen til nå

tror nok jeg tar canon hf 200, har sett på mange reviews og tester og det virker som det er et veldig bra kamera

Lignende tråder

1. Filmamatør trenger hjelp til å velge ut et nytt videokamera.
    Av torbedo1 i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 6
    Siste tråder: 1st March 2010, 16:19
  2. Stress Entertainments trenger nytt kamera. Budsjettet ligger på 24 000,-
    Av Fredrik J.R i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 3
    Siste tråder: 21st May 2009, 18:56
  3. Trenger hjelp til å finne nytt kamera.
    Av Sigvefe i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 22
    Siste tråder: 9th September 2008, 21:05
  4. Trenger nytt kamera ! kom med anbefalinger
    Av titantord i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 6
    Siste tråder: 13th May 2006, 09:00
  5. Nytt stativ og mikrofon. Trenger hjelp
    Av Plecto i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 21
    Siste tråder: 11th May 2006, 21:20

Regler for innlegg