Hvordan prioriterer du? Hvilket bruk er det til?
Jeg ville satt bildekvaliteten høyest, nemlig. Vet ikke om dette er en kontroversiell uttalelse, men: SD er ut.
FULL-HD er nemlig mulig i den prisklassen, men jeg er ikke sikker på om feste til videolys er vanlig. Det har seg nemlig slik at denne prisklassen er beregnet på småbarnsfamilie som vil filme ferieturer og slikt. De trenger bare "pek-og-klikk"-kameraer. Mener du SSD eller SD-kort? Får litt blandede inntrykk av posten din. Tror at Samsung er de eneste som har så billige SSD-kameraer (HMX-104, 105 og 106 (HMX-100 er det samme kameraet, med SD-kort i stedet for SSD, og er derfor litt billigere - men HMX-104 og oppover støtter både SSD og SD-kort)). Teoretiske fordeler med SSD er at det tar mindre strøm enn harddisk, lager mindre lyd (med harddisk kan man av og til høre litt susing i helt stille omgivelser med integrert mikrofon), takler varmere og kaldere temperaturer og er generelt sett raskere å jobbe med. Er også støtsikker, i motsetning til harddisk som kan slutte å virke midlertidig om du filmer en konsert med stativ hvis bassen er kraftig (selvopplevd).
Har selv et Canon HG10 og er storfornøyd. Dette har 40GB harddisk, full-HD (om enn bare 1440x1080 anamorphic) med strålende bildekvalitet (50i så vel som 24p og cinemode). Har advanced accessory shoe, som jeg antar at man kobler videolyset til, og mikrofoninngang (noe mange billige kameraer mangler). Det koster dessverre 5 000 kroner, men er veldig mye kamera for pengene.

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat

Bokmerker