Viser resultater 1 til 3 av 3
    Cadet 4
    Medlem siden
    Oct 2009
    Svar
    17

Exclamation Trenger hjelp til å finne Videokamera!:)

Hei trenger litt hjelp til å finne et fint digitalt videokamera.

Her er krava:

kan koste mellom 1000 - 4000kr (4000kr er max og da må det være beregnet med frakt)

Jeg har helst lyst på SSD (Flash Disk) eller HDD

Og vis dere finner et bra SSD kamera så skal også prisen på en minnebrikke som lar deg filme i 2-4 timer + være beregnet i prisen...

Jeg SKAL ha et kamera som kan ha feste til videolys og dette trenger ikke regnes med i prisen.

Eller så hadde det vært kjekt med et kamera som filmer i FULL-HD vis dette er mulig innefor denne prisklassen.

Takker på forhånd for hjelp.

Commander
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Bergen
    Svar
    459

Standard

Hvordan prioriterer du? Hvilket bruk er det til?
    Jeg ville satt bildekvaliteten høyest, nemlig. Vet ikke om dette er en kontroversiell uttalelse, men: SD er ut.

FULL-HD er nemlig mulig i den prisklassen, men jeg er ikke sikker på om feste til videolys er vanlig. Det har seg nemlig slik at denne prisklassen er beregnet på småbarnsfamilie som vil filme ferieturer og slikt. De trenger bare "pek-og-klikk"-kameraer. Mener du SSD eller SD-kort? Får litt blandede inntrykk av posten din. Tror at Samsung er de eneste som har så billige SSD-kameraer (HMX-104, 105 og 106 (HMX-100 er det samme kameraet, med SD-kort i stedet for SSD, og er derfor litt billigere - men HMX-104 og oppover støtter både SSD og SD-kort)). Teoretiske fordeler med SSD er at det tar mindre strøm enn harddisk, lager mindre lyd (med harddisk kan man av og til høre litt susing i helt stille omgivelser med integrert mikrofon), takler varmere og kaldere temperaturer og er generelt sett raskere å jobbe med. Er også støtsikker, i motsetning til harddisk som kan slutte å virke midlertidig om du filmer en konsert med stativ hvis bassen er kraftig (selvopplevd).

Har selv et Canon HG10 og er storfornøyd. Dette har 40GB harddisk, full-HD (om enn bare 1440x1080 anamorphic) med strålende bildekvalitet (50i så vel som 24p og cinemode). Har advanced accessory shoe, som jeg antar at man kobler videolyset til, og mikrofoninngang (noe mange billige kameraer mangler). Det koster dessverre 5 000 kroner, men er veldig mye kamera for pengene.

Cadet 4
    Medlem siden
    Oct 2009
    Svar
    17

Standard

Tenker vel mest på SSD da... men trur jeg så et brukbart et 3,5k på elkjøp med feste for kameralys dette var da jeg var i butikken deres da...

Det blir brukt til filming av sketsjer og små andre klipp, kanskje kortfilmer etterhvert..

Lignende tråder

1. Trenger hjelp til å finne nytt kamera.
    Av Sigvefe i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 22
    Siste tråder: 9th September 2008, 21:05
  2. Trenger din hjelp til å finne noe! ;)
    Av eppis i forumet Musikk
    Svar: 5
    Siste tråder: 21st February 2007, 19:03
  3. Hjelp til å finne film musikk
    Av rockagirl i forumet Musikk
    Svar: 6
    Siste tråder: 8th February 2007, 19:05
  4. Svar: 0
    Siste tråder: 29th January 2007, 19:32
  5. Hjelp til å finne navn på serie
    Av rockagirl i forumet Regissørenes og manusforfatternes forum
    Svar: 25