Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 11
    Cadet 2
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Norge
    Svar
    5

Standard Trenger litt hjelp med kamera valg

Hei,

nå har jeg den siste månden lest mye om de forskjellige video kameraene rundt om på nettet og jo mer jeg leser jo vanskligere blir det å velge det riktige kameraet.

Jeg har veldig lyst på både Canon XL2 og XH-A1
    Noen meninger blant dere om hvem av disse to som gir beste resultater. Jeg er i bunn å grunn ikke så veldig opptatt av at det må være HDV, det absolutt aller viktigste for meg er at kameraet gir best bilde. Jeg er ute etter et kamera til å filme dokumentarer med, men også kortfilmer, så må ha et som gir bra film bilde. For å si det på en enkel og sikkert ganske amatør aktig måte, jeg har lyst på det kameraet som gir mest mulig likt bilde som på TV og film.

Når det gjelder Sony så har jeg kanskje tittet lit på HDR-FX1E og det noe dyrere HVR-Z1E

Panasonic er mest sansynligvis ikke aktuelt i denne omgang.

Er det noen av dere som har prøvd noen av disse kameraene som kan samenligne di litt? eller noen av dere som har noen bra tips om hvilket kamera i denne pris klassen som er best?

npår jeg sier best er jeg mest opptatt av bildegjengivelsen, skal brukes til både TV produksjon og Video produksjon.

Takker for alle innspill fra dere!

PS; jeg vet at det sikkert finnes hundrevis av slike poster i forumet og jeg har også lest endel. Men har enda ikke fått så mye svar av de mener jeg. Er veldig nysgjerrig på hvordan kvaliteten er på XL2 VS. XH-A1

ttp://www.VeienOpp.no

Vice Admiral (moderator)
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Klepp, Rogaland
    Svar
    1,298

XL2 er veldig dyrt og på god veg, saman med alle 1/3" DV-kamera, til å bli utdatert. Gå for A1, du.
    size=9]Panasonic AG-DVX100E - RØDE NTG-1
    Sony Vegas 6.0 - DVD-Architect 3.0
    Indiesnap Matte Box
    Pass dykk for ord delings feil! [/size]

Captain
    Medlem siden
    Aug 2005
    Svar
    685

Hvorfor ikke Panasonic
    Panasonic AG-DVX102BE - Røde NTG-2
    Manfrotto 503 videohode og Manfrotto 755B stativ - Avid Liquid 7.1

Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    682

Har forstått det sånn at hvis man vil drive med tv-produksjon, er selskapene veldig skeptisk til å kjøpe produksjoner levert på HDV. På grunn av de skavankene og kuriositetene det systemet har. Faktisk slik at de foretrekker mini-DV.

Når det er sagt synes jeg A1 virker som det første HDV-kameraet der de har fått til et bra produkt. (Og det finnes jo etterhvert løsninger for å konvertere til andre formater for redigering, men det drar også prisen opp.)

Du vil ikke ha Panasonic, men en stor fordel med HVX200 for tv-levering, har jeg merket, er at du kan skyte i DVCPRO50. Det liker alle mye bedre enn HDV og DV.

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Sitat Opprinnelig postet av nilsjnesse
    Når det er sagt synes jeg A1 virker som det første HDV-kameraet der de har fått til et bra produkt. (Og det finnes jo etterhvert løsninger for å konvertere til andre formater for redigering, men det drar også prisen opp.)

Du vil ikke ha Panasonic, men en stor fordel med HVX200 for tv-levering, har jeg merket, er at du kan skyte i DVCPRO50. Det liker alle mye bedre enn HDV og DV.
    Tja, bruker man Avid er jo DNxHD en mulighet i forhold til at hdv native er noe dritt å jobbe med.

Ellers bør man ha en fordømt god grunn til at Panasonic ikke er aktuellt, det er i aller høyeste grad en verdig konkurrent til både Sony og Canon. Spesiellt med tanke på dvcpro50 muligheten, nei man kan ikke rettferdigjøre bitraten uten sikkelig optikk, men det blir bedre enn dv.

Ellers for HD tvproduksjon har jeg sett på for morro skyld hva DiscoveryHD og BBC anser som krav. La oss si det sånn, glem HDV til annet enn noen få innklippsbilder. 8) Nå finner jeg ikke hva nrk eller tv har som krav for evnt framtiden...men antar og håper dem ikke legger seg lavere.

Lieutenant
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Østlandet
    Svar
    149

NRK er ikke glade i HDV...

For meg ville valget stått mellom Panasonic HVX-200 og Canon A1.

Er ikke noen hemmelighet hva jeg foretrekker, men A1 ser ut som et utrolig "bang for your buck" kamera - om du kan leve med HDV.

Video4 kjører et kjempetilbud på HVX'en nå, MEN det kameraet er likevel dobbelt så dyrt som A1. Antar det er derfor det ikke er aktuelt.

http://www.video4.no/index.php3?ID=P...s&;counter=571

Gunleik
    ttp://www.red4k.no
    http://www.vulture.no
    130m2 lyssatt grønn- og blåskjermstudio

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Nesodden
    Svar
    65

jeg ville valgt Panasonic HVX-200
    ilm hardt, film stil, film med Panasonic uten tvil!

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    437

Canon A1 er også HDV. Jeg tror det er verdt å vente til Sony fikser HVR-V1E kamera og vi kan teste ekte 1080p vertikalt oppløsning i 25P.

Cadet 2
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Norge
    Svar
    5

Ja, det er pga prisen ikke Panasonic er aktuelt i denne omgang.
    En annen grunn for at jeg vil ha Canon er for at dette skal bli en ekstra tjeneste i et allerede eksisterende foto studio som holder seg til Canon.

Men ser det ganske mulig at Panasonic blir mer aktuelt lit lengre inn i fremtiden da pengene forhåpentligvis er litt mer

Holder kanskje en ekstra tanke for Canon XH A1
    ttp://www.VeienOpp.no

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Nesodden
    Svar
    65

uansett om du velger canon eller panasonic kameraet. canon i ditt tilfelle vil du nok blir storfornøyd og kameraet gjør nok oppgaven sin fint.
    ilm hardt, film stil, film med Panasonic uten tvil!

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •