Side 3 av 3 FørstFørst 123
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Standard Trenger tips til bra low-light HD-cam

Sitat Opprinnelig postet av Jestorius
    HD er tingen, men vi må også være kritiske til hvor HD er dagens HD.
    Jupp, heldigvis er de fleste TV kanaler det.
    Feks. Discovery Channel HD, problemet i sin tur er vel evnt at det utelukker en del selskaper som ikke har råd til å leie/kjøpe skulderkameraer.

HD mye morro, men også mye hype og mas fra selgere som omtrent har like mye teknisk innsikt som hmm...gud vet hva. 8)

Cadet 4
    Medlem siden
    Nov 2007
    Svar
    11

Sitat Opprinnelig postet av pelsen
    Fikk du tak i vidled nå? På siden deres har det stått i flere uker at de ikke har flere hus. Snakket også med en av de som driver vidled på dvxuser.com og han sa at ingen var sikre på når de fikk nye hus.
    Kjøpte en brukt fra siden. Var så heldig å finne en DayLight med 40 grader som bare var litt sprukket, men den funka helt fint med potensiometer og alt.

Utstyret er sendt i felten, så jeg kan ikke vise hvordan den funker, men det er lagt ut video på www.vidled.com som du kan sjekke ut.

Shoppa også filterpakken, som har mye bra.

Cadet 4
    Medlem siden
    Nov 2007
    Svar
    11

Sitat Opprinnelig postet av nilsjnesse
    Sitat Opprinnelig postet av vidor
    Det er jammen mye jeg ville kjøpt før det der. Jeg har stilt hvitbalanse noen hundre ganger de siste ti årene, og har virkelig aldri følt behovet for et sånt produkt. Det funker alltid bra nok å bare putte en hvit t-skjorte som noen har på seg, eller et a4-ark (baksiden av et manus), eller noe tilfeldig hvitt man har på settet, opp foran kamera i riktig lys. Den perfeksjonistiske delen av fargekorrigeringen gjør man uansett i post.

Noen som har motstridende erfaringer?
    http://www.whibalhost.com/_Tutorials.../06/index.html

Har egentlig veldig lite lyst å rote til HDV med mye redigering i ettertid siden det fort blir dataråte, så greit å ha en god referanse.

Har man jobbet med P2 og 100mbit vs 25mbit på HDV hadde det nok vært noe helt annet.

Ikke at *jeg* er proff, heller en ordentlig video-n00b, men det er iaf det jeg ble anbefalt av en proff.

Cadet 4
    Medlem siden
    Nov 2007
    Svar
    11

Sitat Opprinnelig postet av vidor
    Nå blir vel det neste Steadicam Merlin (ufattelig bra stabilisering)
    http://www.youtube.com/watch?v=J6HDUDbeEJw
    Bare for å quote meg selv;

Fikk tak i det på eBay for $560 + porto og toll, så det var noen helt andre priser enn det som er ellers i Norge.

Side 3 av 3 FørstFørst 123

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •