Hei Meii,
jeg har hørt at digitaletjenester.no gjør jobber som dette. Jeg har ingen personlig erfaring med dem, men de kan være verdt å sjekke ut![]()
Hei.
Har et filmprosjekt på gang hvor opplaget er på rundt 2000 DVDer. Siden filmen skal selges i diverse butikker ol. i Norge og Sverige, vil jeg gjerne gjøre det så profesjonelt som mulig, og få god kvalitet.
Det jeg lurer på er hvem i Norge (eller europa) som driver med slikt, og hvor man kan ta kontakt med dem? I tilegg til trykking av DVDene, må de trykke cover, cd-label og embalere coverene (plast rundt coveret). Om noen har en pekepinne på hvor mye dette vil koste hadde det også vært fint.
Et lite tilegsspørsmål: Hvilket format er det disse trykkeriene vil ha når de skal trykke DVDer?
Har aldri trykket DVDer hos et trykkeri før, så er litt noob på dette området :?
På forhånd, tusen takk for hjelpen![]()
Hei Meii,
jeg har hørt at digitaletjenester.no gjør jobber som dette. Jeg har ingen personlig erfaring med dem, men de kan være verdt å sjekke ut![]()
Sjølv har eg brukt digitaletjenester.no og vart nøgd med resultatet der. Vi leverte ein master som blei kopiert opp. Cover til dvdane vart trykt hos Allkopi med heilt greit kvalitet. Som vanleg med allkopi var det litt kluss med å få dei til å skjøne korleis det skulle vere, men vi fann ut av det til slutt.
Kan eg spørje kva film det er som skal distribuerast?
Pettersen
Fotobloggen min[/url]
Pettersen Produksjonar[/url]
Trykk og støp av DVD er det vel kun Polyvox som gjør her i Norge. De har fabrikk på Rjukan og i Oslo.
Med digitaltjenesten.no vil opplaget koste 70k eks moms, noe jeg synes hørtes litt vel mye ut?
Men Ola Haldor, har du noen formening om hvor mye Polyvox tar betalt for et slikt opplag?
Det er en norsk skifilm som skal distribueres, med noen av de fremste kjørene i norge og europa![]()
Prisene varierer nok alt etter hvordan markedsprisene er for å kjøpe materiell etc.. Men bortimot 3-5.000 for å lage glassmaster regner jeg med, og noen kroner pr. støpt kopi..
Ta kontakt med dem selv - det er ingen andre enn dem som kan svare deg 100% på dette.
Ta f.eks. kontakt med Øyvind Engen hos dem. Var i kontakt med han selv og fikk omvisning på fabrikken i Oslo i forbindelse med en CD som gikk i gjennom systemet deres.
Du kan ringe å snakke med han i Digitale Tjenester, har brukt han før, kjekke kar. Når det er mindre opplag det er snakk om så gjør han greiene hjemme, men når det blir litt større tall så sender han oppdrag gjort fra utlandet mener jeg å huske, og da blir prisen på DVD'ene rundt 10-15 kr istedenfor 35 kr.
Problememet er at de må lage en master trykk dvd som koster rundt 4-5000 kr og den blir billigere om en kjøper store opplag. Det han lager hjemme er brente plater, det som blir laget i utlandet er trykte plater.
Why build one when you can have two at twice the price?
BERGEN
Polyvox er billigst og best i norge.
yvind Stokkan, oyvind.stokkan@gmail.com
http://www.oyvindstokkan.no/[/URL]
Litt annet eksempel her men leverte nylig en dvd for utgivelse sammen med ett magasin.
8500 eksemplarer kostet ca 30000 eksl. mva. levert i papp sleve med fargetrykk på dvd/sleve.
Kostnad er fordelt på;
- Glassmaster
- Pr plate kostnad
- Cover
- Trykk på plate
- Innlegg i cover
- Embalering
Firmaer jeg har vært borti er;
http://www.dicentia.no
http://www.unidisc.no
Og for all del, slike opplag skal støpes IKKE brennes....
Har fått et tilbud fra Polyvoxn nå; 30K inkl. mva.
Synes det hørtes helt greit ut, så nå gjenstår det bare og få tak i pengene
Men på selve tilbudet står det: All musikkproduksjon forutsetter godkjennelse fra Tono/NCB før utlevering.
Vil dette si at Polyvox ikke leverer ut filmene våre før de har fått godkjennelse fra TONO? Altså, vi har tenkt og bruke musikk fra Urørt, og da snakke med artistene der om og få bruke musikken gratis, siden dette er god reklame for dem. Skal selvfølgelige lage en eller annen form for kontrakt som vi kan skrive under med dem. Men på grunn av dette, så har jo ikke vi tenkt og blande inn TONO? Det er jo ikke akkurat musikkproduksjon vi driver med da, men bruker musikk i hele filmen, si det er en viktig del av en skifilm.
Bokmerker