Canon HV20.
Hvis ikke PC'en din takler HD, kan du skyte i mini-DV.
Er på en del turer og har tildigere bare hatt et billig sonyd Mini dv kamera.
Vil nå ha et nytt.
Tittet litt på Panasonic NV-GS500 og andre typer i den sjangeren.
Viktig for meg at kameraet håndterer "skumring" greit, da jeg filmer en del i denne tiden på døgnet.
Har slitt også en del med lyden, at hver gang det blåser litt, høres det ut som det blåser full orkan på filmen. Dette kan jeg selvsagt løse med ekstern Mic..
Tror ikke jeg går for Hd kamera, da jeg ikke har pc som takler redigering enda.
trenger et robust kamera i 10 000 klassen. Forslag? Er jeg kanskje for gnien?
Canon HV20.
Hvis ikke PC'en din takler HD, kan du skyte i mini-DV.
Hvis du først skal skyte i SD så hvorfor ikke gå for et brukt Panasonic DVX 100? du må sikkert ut med et par tusen til i beste tilfelle, men da får du ihvertfall et veldig solid kamera, og størrelsen er helt ok..
Veeel, jeg vet du er glad i dvx100 Kudi, men hvis alternativet er GS500, og det skal brukes som et turkamera, så hadde hvertfall ikke jeg giddet å dra på dvx100. Men hvis størrelse (og tyngde) ikke spiller noen rolle, så for all del...
hehe
Nå har jeg dratt på dvx100 i nesten 3 uker på tur i Tanzania, har funket helt flott det! Alt kommer vel egentlig litt an på hvor mye kvalitet du vil ha kontra vekt og størrelse. Regner du med pris syns jeg DVX100 havner i perfekt balanse!
Men sånn når du bærer rundt på kamera ol. merker du at enkelte kamera plutselig blir veldig klumpete og store. Har alltid tenkt at canon XHA1 og DVX100 var ca samme størrelse, men merket fort de ekstra cm og vekten på XHA1 når det gikk opp og ned av flightcasen hele tiden :P
Canon HV20 gir bedre bilder, er mye mindre og lettere, og dessuten nytt.
Kan du utdype det litt? NV-GS 500 med 3stk ccd-sensorer og HV 20 sin CMOS-brikke når begge skal ta opp i SD. Og gjerne om du har noe seriøs info om hvilket som filmer best i mørket. NV-GS 500 med sine tre 1/4,7" sensorer mot HV 20 sin 1/2,7" sensor. Kunne vært interresant og visst forskjellene i praksis. :?Opprinnelig postet av nilsjnesse
I de sammenligningene jeg har sett har HV20 gitt bedre bilde enn XLH1, og også Panasonic HVX200. Så da vil all rimelighet tilsi at det også gir bedre bilde enn DVX100, i SD.
Jeg har hørt at lysfølsomheten er bra.
Ulempen er åpenbart at det ikke er bygget som et proffkamera, og er knot med manuell kontroll. Så man må være villig til å svelge noen kameler om man skal bruke det til f.eks kortfilmproduksjon. Men som "turkamera" vil jeg tro dette er helt uproblematisk.
Leste noe sånt et sted jeg også, men det var vel før man begynte å bruke de manuelle innstillingene på XLH1. Har HV 20 mulighet for manuell justering av mic-volume? Er det flere her som har synspunkter på Panasonic NV-GS 500 vs Canon HV 20 når begge skal ta opp i SD? 8O
Når du sier "bedre bilde enn" hva tenker du på da? Ganske bred påstand..Opprinnelig postet av nilsjnesse
Bokmerker