Viser resultater 1 til 10 av 10
    Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Standard Utleie av kran?

Finnes det noe særlig med utleie av kraner for mindre kameraer, type Hvx200, Z1, Ex1 osv i dette landet?
    Bruker selv Z1 med litt tilbehør idag.
    Kunne tenkt meg en kran til flere bilder på flere oppdrag rundtom i sommer/høst. Men det jeg har sett av utleie er myntet på større kameraer.

Så dukker spørsmålet opp om det vil lønne seg å kjøpe kontra å leie. For de neste 3 måndene vil det allerede være snakk om minst 2 helger + en ukes bruk(dvs må leie for en uke da det er snakk om reise). En mulighet er jo å kjøpe, bruke og leie ut til bra priser for å delfinansiere kranen.

Er det noen som har synspunkter på hva man kunne tatt i dagsleie, veil. for følgende to oppsett;

-Advanta-Jib, 10ft

-Kessler krane, 12ft

Samt om det i det hele tatt er marked for å leie ut slikt til reklame, musikkvideo, kort og amatør film som primært skytes med mindre lette kameraer?

Jeg vet det finnes noen kalkyler på utleie av utstyr profft, men de fungerer ikke alltid like bra med mindre produksjoner som gjerne slike kraner er myntet på.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    293

Standard Utleie av kran?

Vil anbefale deg å titte på ABC sin kran også. videoutstyr.no har den.

http://www.abc-products.de/english/minicrane_e.htm
    Koster ca. 30k, men virker ekstremt bra!!
    Coming soon...

Ensign
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Trondheim
    Svar
    25

Standard Utleie av kran?

Dersom du er fra Trondheimsområdet kan du låne en abc-kran fra www.medialab
    URL]www.uffit.no[/URL]

Lieutenant
    Medlem siden
    Feb 2008
    Svar
    89

Standard Utleie av kran?

Jeg har kesslercrane 12 med det meste av ekstrautstyr. Den havnet på en 50 000. Du får nok ikke leid ut kessler crane for så mye uten motorisert hode og slikt. Det er jo også viktig med et godt stativ, bærevekse, monitor og fokus/zoomkontroller osv.

Jeg leier ut min, men prisene varierer fra leietaker til leietaker.
    Kontakt meg for leie av kran, dolly, steadicam, kamerarig og annet!

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Standard Utleie av kran?

Er klar over kessler sine begrensninger, derfor jeg og er litt usikker på om den vil dekke behovet jeg har om jeg først skal ta i bruk en kran.

Da vil så fall Advanta-jib være den "rimeligste" løsningen som gir meg kontroll over pan og tilt på hodet.

Kjenner godt til hva bra stativ vil si, er vant til å bruke sacthler hode/stativ så blir jo sikkert nedtur å handle/bygge ultrabillig kran. 8)

Kjøpe slikt i Norge til norske kommersielle priser er forøvrig uaktuelt.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Jun 2006
    Svar
    58

Standard Utleie av kran?

Advantajib er et billig og, tja, helt OK alternativ.
    Bruker denne i kirka, og det fungerer greit, men krever mye øvelse å få til fine bevegelser. Litt uvant å måtte tenke omvendt, bøye hendelen oppover for å tilte kamera nedover osv.

Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Standard Utleie av kran?

Sitat Opprinnelig postet av Thomasv
    Litt uvant å måtte tenke omvendt, bøye hendelen oppover for å tilte kamera nedover osv.
    Det er jo det man må gjøre på et vanlig stativ og da, så..

vokteren her på forumet har fått sin AdvantaJib nå. Kanskje han kan si noe om den?

Captain
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Bergen
    Svar
    682

Standard Utleie av kran?

Jeg har en Microdolly Jib som kan leies ut i Bergen. Med extension og det geniale Buret.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Jun 2008
    Sted
    Oslo
    Svar
    225

Standard Utleie av kran?

Oslo Kristne senter i oslo har to store jimmi jib rørkraner med motorhode, opp til 9 meter. Brukte den på Tryvann med Sony Z1, funka bra, kan opereres av en person alene selv med 9 meter lengde. 4500 kr pr. dag.
    Fotograf - VJ - Digital etterbehandler - www.pylon.no

tormod2992
    Guest

Standard Utleie av kran?

Jeg støtter ikke kristne mediesenter av prinsipp.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •