-
Cadet 3
Utleie av lydutstyr i Oslo-området
Er i knallhard pre-produksjon for en kortfilm som spilles inn i sommer. Dagene brukes nå til å sette opp et budsjett, det vi trenger å vite nå er hvor mye leie/innkjøp av lydutstyr kommer til å koste for en produksjon på 4 innspillingsdager.
Det vi trenger er:
- Dat-recorder
- Mikser
- Mikrofoner
- Boom, kabler og drit
Kan noen hjelpe med hva som lønner seg å kikke på her? Jeg er dessverre altfor blank på lydutstyr selv, men vi prøver å holde et så høyt nivå som mulig på denne innspillingen. Pr. i dag så har vi maks. 10.000 å bruke på leie av dette i 4 dager, så jeg setter stor pris på hjelp om noen kan komme med kurante forslag, og også informasjon om hvor man kan leie slikt utstyr fra.
-
Captain
Foreslår www.tvteam.no
Mikrofonen du bør ha er Sennheiser MKH60 eller MKH416.
Ser også at de leier ut en Fostex field recorder, dette kan du sikkert bruke i stedet for DAT?
Miksere og field recordere fra Sound Devices er oftest anbefalt (men det finner jeg ikke hos tvteam).
Lurer på om www.videoutstyr.no også leier ut, du kan jo høre med dem.
Merk at prisen på leie av utstyr i 4 dager stort sett er identisk med prisen for 1 uke, så det er lite vits i å presse opptaksdagene ned i 4 for å spare penger på leie...
-
Lieutenant Commander
sjekk ut www.multima.no om ikke de leier ut det du trenger har de i allefall masse peil og kan sikker hjelpe deg med å finne andre steder.
-
Cadet 3
Bra tips, skal sjekkes ut.
Nils, har sendt deg en PM ang. bruk av HVX200 og Brevis
Regler for innlegg
- Du kan ikke starte nye tråder
- Du kan ikke svare på innlegg / tråder
- Du kan ikke laste opp vedlegg
- Du kan ikke redigere meldingene dine
-
Forumregler