Ja det kan være litt av et styr å bestemme seg for tv, musikkanlegg og slikt. Kommer mye ann på hvor kresen du er. Det som kan være lurt er å sjekke ut forum som www.avforum.no og lignende. Også tester fra forskjellige nettsider kan være til hjelp.
Jeg har selv Surround Anlegg med 5.1 lyd, 32" HD-klar LCD-Tv og bruker PC'en som DVD-spiller.
Surround anlegget er et gammelt et jeg kjøpte på Elkjøp for en del år siden, men det funker helt fint til mitt behov. Er ikke så kresen på lyd. Vil anbefale å ikke satse på mikroanlegg, hvis du ikke har veldig dårlig plass. Kostet vell i sin tid rundt 6-7000 kroner, men idag tror jeg du får like bra for mindre penger. Eventuellt kan du bygge høytalere selv.. De som er mer audiofile vil nok peke i retning av Hifi-klubben og slike butikker, men de kan nok bli dyre med ditt budsjett.
Tv'en jeg har er en Viewpia 32" HD-Ready tv som jeg nettopp kjøpte fra www.elprice.no for 10000 kroner. Jeg er veldig fornøyd med bildekvaliteten og bruker den som PC-skjerm med DVI kabel. Tok litt tweaking til for å få riktig oppløsning, men nå funker alt fett! Bruker som sagt pc'en som dvd-spiller og en datamaskin kan funke bedre enn mange billige og moderat prissatte dvd-spillere. Finnes haugevis av codec'er og software (mye er faktisk gratis) som kan forbedre bildekvaliteten. www.hardware.no har guider for hvordan bruke pc'en som dvd-spiller også da kalt HTPC(søk på det).
LCD-Tv er helt klart det å gå for hvis du skal bruke som PC-skjerm fordi den kommer i grei størrelse (Plasma kan bli for stort mener da jeg) og har god oppløsning.
Håper dette var til noe hjelp iallfall!![]()

LinkBack URL
About LinkBacks
Svar med sitat

Bokmerker