Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: VHS til DV.

Lieutenant Kim Lopez sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Jessheim/oslo
    Svar
    96

Standard VHS til DV.

Enda et problem i dag =)

Var snill nok til å svare ja da jeg fikk forespørsel om å overføre en VHS til DVD.

Jeg tenkte å koble igjennom canon XL1s fra VHS spilleren, og så inn i macen min.

Men jeg får rett og slett ikke opp et bilde i søkeren til XL1s´n min... Jeg får koblet kameraet opp til tvn så jeg får et "live" bilde med samme kabel som jeg prøver å få et ut signal fra VHSn og inn i kameraet. Men det er dødt, jeg har søkt litt rundt og som jeg forstår, skulle bildet bare ha dukket opp i søkeren. Jeg har gjort sette tidligere, men med et annet simplere kamera.

Finner heller ikke noe inne på menyen i VCR mode på kameraet som tilsier at jeg skal "skru på" at signal kommer inn..

Kan det være en feil på kameraet? har noen gjort dette tidligere på en Canon XL1s ?
    http://www.imdb.com/name/nm2949170/
    Fagassistent: Regi / Grip / Rekvisitt / Scenografi / Lys / Prod

Dette er en ny bruker for USTABIL-KIM.

Ensign
    Medlem siden
    Feb 2008
    Svar
    39

Smile

Jeg har også gått og fundert på dette, både når det gjelder fra VHS til DVD , fra HI-8 til DVD og Mini-DV til DVD, det siste er jo greit på pc'en, men det jeg gjorde var å gå til anskaffelse av en kombi VHS/DVD opptager fra Daewoo til 2500,- og den gjør jobben.
    Den har de fleste utgangene i front er utstyrt med HDMI mm.
    Helt genial, sett inn VHS'en og en blank DVD og trykk på en knapp, så går resten av seg selv.

Lieutenant Kim Lopez sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Jessheim/oslo
    Svar
    96

Standard

høres veldig enkelt ut ja! men jeg ser ikke meg selv gjøre noen flere VHS-DVD i fremtiden, så jeg legger nok ikke noe mer penger i det.. jeg har virkelig slitt med det her i hele dag, får fortsatt ikke opp noe bilde i kameraet... begynner nesten å tro det er noe feil med selve hardwaren i kameraet..

Fortsatt ingen som har vært borti video-in på XL1s?
    http://www.imdb.com/name/nm2949170/
    Fagassistent: Regi / Grip / Rekvisitt / Scenografi / Lys / Prod

Dette er en ny bruker for USTABIL-KIM.

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •