Her er en snutt jeg la ut for noen måneder siden:
http://www.finnerikognils.no/filer/r...teaser-720.mp4
(H.264 codec)
Er filmet i 1080p med HVX200, men bl.a. fordi jeg har gjort zoomen i post har jeg kun lagt den ut i 720p.
Jeg testa faderns Canon XL H1 her om dagen, for å sjekke diverse ting på Macen, hvordan den taklet HD og andre nokså heavy ting vedrørende HD.
Tenkte kanskje at det ikke er så mange "der ute" som egentlig vet hvor vanvittig stort HD er, og hvilken kvalitet det kan gi.
Merk at dette er komprimert for WEB, så kvaliteten på skjerm er langt bedre.
http://filmfest.danvikfhs.no/hd/hd_1080.mov - krever QuickTime 7 e.l. som kan spille av H.264
Her er en snutt jeg la ut for noen måneder siden:
http://www.finnerikognils.no/filer/r...teaser-720.mp4
(H.264 codec)
Er filmet i 1080p med HVX200, men bl.a. fordi jeg har gjort zoomen i post har jeg kun lagt den ut i 720p.
Hva med å legge ut jpg-bilder? I full størrelse?Opprinnelig postet av OlaHaldor
![]()
undsyld meg. MEN. De er jo over Hovedet INGEN som heldst mulihed til og se på de klippe Å samtidigt se at de er HD. der er jo ilendy!!!!!Merk at dette er komprimert for WEB, så kvaliteten på skjerm er langt bedre.
ja nå kal jeg ifaal styre langt una HDV fra Canon. ilendy farver, ilendy skarphed (brukte du fokususering ?) og jeg skønte overhovude ikje handlngen i det klippe. hun tegner å løpar runt og hva så. men men,
ialfal det klipet som nilsjnese likte til ja der begynte det og smake fulg. det ruler
Ekksplotsjon Bang Studios - dette er ikke noe som skal ha handling - det er ment som en kort sekvens for å vise hvilken oppløsning man faktisk smaker på allerede nå, og som er morgendagens NRK, for å si det sånn..
Styr så langt fra HDV fra Canon som du vil - tror ikke du vil oppleve noe bedre fra andre produsenter.I det vide og brede ender det opp med optikk og CCD-brikker som nøkkelfaktor for hva som er bra og ikke. Om du ikke likte dette, er det heller mine egenskaper som fotograf på et kamera jeg ikke har rørt særlig håndholdt som er på et labert nivå.
Fargene er justert, og har kjørt 3-way fargekorrigering i Final Cut Pro. Hvittnivået er automatisk innstilt, også har jeg i tillegg puncha inn svart-nivået. Like it or not - de fargene er rimelig nært virkeligheten.
OlaHaldor, hvor store er dine HDVfiler, og hva klipper du med/hvilken kodek bruker du?
tror ikke det er hdv men hd
Jeg tror ikke du har forstått verken videokameraer eller norsk, Hr. Bang. Ikke plag meg.Opprinnelig postet av Ekksplotsjon Bang Studios
Word!Opprinnelig postet av Kenny Wang
he modern miracle of dynamic rounding, as its known...Ever since i just made up that term
er visst hdv, ja. beklager. men kvalitetet er nok ikje meg å imponere.
lit dårlig lys der og raske blurrede bevegelser, blasse farger, over komprimert fil. man får ikje npoe inntryk eter min mening, men kjøner det da ola h jo ikje helt kjenne kamera og er komfårtabelt me det enno.
EDIT nåt det er sagt so er det da heler ei noen hemlighet at jeg mer hdv er et fjolds format.
Bokmerker