Viser resultater 1 til 5 av 5
    Cadet 2
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    5

Standard videokamera og Mic ca 10 k. Anyone?

Jeg trenger hjelp til å finne noe brukbart utstyr til å lage film med. Skal helst ha ganske bra kvalitet, men har ikke så mye å rutte med. Et godt videokamera og brukbar mic er vel hovedsaklig hva jeg leter etter. Er ganske så ny på denne fronten, så har ikke stor peil på hva som er bra eller ikke. Derfor jeg trenger hjelp!

Takker for alle tips jeg kan få!

ps. Vet ikke om 10 000 er for lite for å få tak i bra utstyr. Dette kan dere jo si ifra om hvis det er slik!

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

Standard Sv: videokamera og Mic ca 10 k. Anyone?

Dette spørsmålet er det som oftest er stilt på forumet, og det finnes mange gode svar på det.

Kan du definere hva "bra" er for din del? Hvis du er ute etter avanserte muligheter for manuell fokus, blender og lukker er jeg redd du må ut med minimum det dobbelte, bare for kamera. Om du tenker på et kamera med helt enkle muligheter, "point-and-shoot" vil nok et Canon HV20 eller HV30 være noe du kan ta en titt på.

Det er mange her inne som kaster seg på Røde sine mikrofoner. Har personlig ingen erfaring med dem eller hvor man får kjøpt disse - gjør et søk, så finner du nok svar på dette.

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460
    Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n

Cadet 2
    Medlem siden
    Oct 2008
    Svar
    5

Takk for svar. Skulle kanskje ha tatt meg litt tid til å sjekke om dette spørsmålet allerede har vært stilt. Ser slik ut, så er ikke lenger nødvendig å svare her! Men takk for svar!

Commander
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Skedsmo
    Svar
    460

Om det kommer opp spørsmål rundt dette som ikke er besvart i tidligere tråder må du gjerne poste dem her
    Canon 550D, 18-55 IS, 30mm f/1.4, glidecam, Zoom H4n

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •