Viser resultater 1 til 7 av 7
    Cadet 1
    Medlem siden
    Apr 2009
    Svar
    2

Standard Videokamera til bruk i naturen

Går rett på sak...
    Har drevet med naturfoto i mange år, men nå ønsker jeg en overgang til film. Ettersom jeg er mest interessert i å filme ute i naturen regner jeg med at jeg må kjøpe ganske solide saker. Primært ønsker jeg å filme fugler, noe som tilsier at jeg må ha ett kamera som klarer og leverer tilfredstillende varer på store avstander og i bevegelse. Noen som vet om hvilke kamerar som passer best til mitt bruk og ikke? Har blant annet lest at HDV ikke er tingen for mye bevegelse, stemmer dette?

Sikter inn til prisklasse: 30-50.000 +

Setter stor pris på alle tips

Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Standard Sv: Videokamera til bruk i naturen

Jeg håper du mener tretti til femti tusen og ikke tretti til femti millioner? Hehe. Vil anbefale Son PMW-EX1. Dyrt, men fy søren så flott kvalitet. Tror dette er perfekt for deg. Det beste hadde vel vært EX3, som du kan bytte linse på, men dette er en god del dyrere.

Cadet 1
    Medlem siden
    Apr 2009
    Svar
    2

Mente selvfølgelig 30-50 tusen ja..

Takk for tips, gleder meg til å sjekke ut.

Edit: Noen som tror en XL2 er noe? ettersom det er 20x (litt viktig ettersom jeg skal filme fugl) og utskifbart objektiv, syntes jeg det ser bra ut. Noen erfaringer?

Som du(dere) sikkert skjønner er jeg temmelig blank på området.

THX
    THX er offline
    Commodore THX sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,301

EX3 og en slik en: http://www.mtfservices.com/mtf-produ...3-adaptor.html hadde vært perfekt for deg ettersom du kan bruke vanlig Nikon objektiv og få opp til 1500 mm zoom med et 300 mm objektiv ettersom denne adapteren forstørrer 5.5 ganger objektiv størrelsen. Da kommer du nok nærme nok fuglene dine
    Why build one when you can have two at twice the price?

BERGEN

Commodore
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    854

Man trenger vel strengt tatt og ett ganske stødig stativ med såpass tele, EX3 pluss stødig stativ som klarer vekten da nærmer man seg jo fort 70-80k....

Ensign
    Medlem siden
    Feb 2008
    Svar
    39

Hei. Jeg har et sony HVR-Z7E og det er msd utskiftbar optikk, og jeg er veldig fornøyd med resultatet. Har en del sigma objektiver som funker utmerket, du må bare ha en overgang til å bruke andre objektiver. Ser at folk inne på forumet her kaller det "fattigmannshd", men bryr meg ikke så mye om det da jeg vet at noen av verdens mest anerkjente naturfotografer bruker denne modellen så stoler jeg på at det er bra, og jeg vet det er bra.Video4 har denne modellen på tilbud nå om dagen har jeg sett, og du vil ikke angre.
    NB.Jeg har gjort mange opptak av fugler i flukt, og komm akkurat inn døra etter ei natt ute med masse orrhaner i spill, som ble dritbra.

Lieutenant Commander
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Ålesund, Norge
    Svar
    289

Eller, gå for et Canon XL-H1
    http://www.kelkoo.no/p-videokameraer...xl-h1-15447004

54.000 kr..

Et helt superb kamera!

Selv er jeg ikke helt glad i den CMOS sensoren på EX1.. Gir en fæl "skew" når man panorerer osv..

XL-H1 kameraet bruker CCD sensor.. Den er mye mer solid og "erfaren"..

Her har du noen specs:
    http://reviews.cnet.com/digital-camc...-31556313.html

Har ikke brukt det selv, men har lest veldig mye om det og sett masse klipp fra det..

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •