Viser resultater 1 til 3 av 3
    Citizen
    Medlem siden
    Sep 2010
    Svar
    1

Standard Vil det problem idag å kjøpe Et NTSC camera fra USA til bruk i norge!

Jeg ønsker å handle et Canon Vixia HF21 Med NTSC

I norge finnes bare Canon Lexria HFS21 HF20 Men prisen er nesten dobbelt så dyr! Selv om utstyret er nesten det samme!

Hvilke problemer får jeg med NTSC iforhold til Pal. Har googlet dette, Men siden alle innlegg er 5 år gamle er det kanskje noen oppdateringer på dette.

Det filmes jo bl.a. i HD format nå!

http://www.bhphotovideo.com/c/produc...ual_Flash.html

Dette jeg ønsker å kjøpe.

Cadet 2
    Medlem siden
    Aug 2009
    Svar
    5

Standard Sv: Vil det problem idag å kjøpe Et NTSC camera fra USA til bruk i norge!

Det ville ikke være noe stort problem. Man kan enkelt konvertere mellom formatene, og en PC/Mac tar alle formater. Skal du redigere videoen er det heller ikke noe problem. Husk at det vanligvis blir +25% mva på importerte varer. (Kamera trengs ikke å fortolles)

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2009
    Svar
    43

Standard Sv: Vil det problem idag å kjøpe Et NTSC camera fra USA til bruk i norge!

Jeg har brukt Canon HG20 fra Amerika i ett år. Har filmet masse, redigert i Sony Vegas, og testet ulike rendringer og brent til dvd. Har støtt på få/ingen problemer. Dvd'ene har funket både på en vanlig dvd-spiller, på PlayStation3, på min store gamle tv og min HD-projektor uten problemer.

Ikke før etter ETT år med redigering, for noen uker siden, oppdaget jeg mitt første problem. Jeg har redigert en "komplisert" filmscene med forskjellige video FX. Det ble en feil på bildet når jeg rendret dette ut til mpg til dvd (ikke andre formater). Fant til slutt at dette var pga NTSC/PAL.

Hvis man kun skal bruke kameraet på enkel "familiefilming og familieturer", samt enkel/vanlig redigering, har jeg INGEN problemer med å anbefale at man sparer litt penger og kjøper kamera i USA (i hvert fall ikke AVCHD). Hvis man derimot skal bruke det til mer "proft" bruk, ville jeg kanskje vært mer betenkelig. Selv om det er lite sannsynlig at du støter på problemer, så er det utrolig irriterende at du gjør det når du er midt i redigereingen av en "viktig" spillefilm.

Lignende tråder

1. Kjøpe Step-Up ring i Norge?
    Av Kaimani i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 3
    Siste tråder: 31st January 2009, 19:15
  2. Hvor kjøpe Green Screen i norge?
    Av smagician i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 6
    Siste tråder: 9th January 2009, 00:44
  3. Kjøpe 35mm adapter i Norge?
    Av hdv i forumet Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr
    Svar: 8
    Siste tråder: 30th September 2008, 14:36
  4. Svar: 2
    Siste tråder: 31st July 2008, 16:14
  5. Kjøpe Adobe program i Norge eller Amerika?
    Av IreFre i forumet Programvare
    Svar: 13
    Siste tråder: 7th May 2007, 15:22

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •