Viser resultater 1 til 4 av 4
    TSP
    TSP er offline
    Cadet 3
    Medlem siden
    Apr 2008
    Svar
    6

Standard Filme en teaterforestilling i Tønsberg, kort varsel!

Hei. Jeg har i mange år vært med i dramagruppen Stokke kulturskole, nå for tiden setter vi opp skuespillet "Jorden rundt på 80 dager" som har hovedfokus på humor, hvert år har jeg forestilt meg hvordan skuespillene våre kunne blitt filmet og hvordan det kunne bli seendes ut, men har aldri hatt muligheten selv, på grunn av:
    1. Jeg spiller selv i skuespillet...
    2. Mitt Canon MVX 330i er ikke mye å skryte av.

I år er det litt ekstra spesielt, for det er siste gangen for mange av de virkerlig flinke i gruppen vår og vi har aldri fått filmet skikkelig før, jeg har snakket med dramalæreren min om dette og hun er positiv til det hele.

Ideen går ut på å ha 2 kameraer, et som er på et sted (på stativ) og et som er håndholdt som kan gå rundt, men samtidig må kameramann ta hensyn til publikum og skuespillere. Skuespillerne er forholdsvis lette å ta hensyn til siden vi for det meste holder oss på scenen og vi er på sceneplattinger som er rundt 60cm over gulvet. Problemet er kanskje er at publikum sitter ganske nære, og en bør derfor ikke sitte på samme sted for lenge, helst sette seg ned på huk og filme for det meste i froskeperspektiv (unntak er i midtgangen og helt på sidene av scenen.).

For å ha det håndholdt må en nødvendigvis ha et skulderkamera eller et enkelt steadycam (eksempelvis; walkam easypro).

Satser kanskje litt høyt her, men håpet er å klare det... Men de siste forestillingene er fredag og lørdag, denne uken, klokken 19:03, så det er veldig kort varsel.

I tillegg tror jeg (dessverre) ikke at kulturskole eller teaterlærer har mulighet til å betale noe og det eneste jeg evt. kan bla opp fra egen lomme er 500 kroner, i tillegg til at jeg kan betale for 4 dv-kasetter om det trenges. Jeg vet det ikke kan kalles en betaling, men jeg ber en liten bønn her... (Det er ikke utenkelig at det kan betales mer, men det er ikke sikkert)

Forestillingen varer 90 minutter +/-, inkludert 15 minutter pause.

Dette skjer i Tønsberg, og er mindre enn 500 meter unna Tønsberg jernbanestasjon og Vestfold kollektivtrafikk.

Selv om detre ikke kan, er det jo alltids fint med tips.

Takk.

Her er en video fra når TBTV var innom for å filme 2 scener, før premieren, det gir inntrykk av både skuespill (hvor meningen er å få folk til å le) og av de små lokalene. http://tbtv.tb.no/player/?id=4447

Vi har en egen facebook-gruppe for forestillingen med bilder og informasjon her: http://www.facebook.com/group.php?gid=22825319824

Jeg kan kontaktes her i tråden, på telefon eller e-post. Ser helst at dere kontakter på e-post, grunnet skole.

*** kontaktdetaljer fjernet ***
    Sist endret av TSP; 8th December 2010 kl 17:00

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,286

Selv om det hadde vært interessant å vært med å hjulpet dere, blir den økonomiske rammen det avgjørende til at jeg ikke vil kaste meg over det. Avstanden herfra til Tønsberg er ikke noe problem, sånn for fremtiden..

Ellers hadde det vært kult om man kunne sett videoen på TBTV i Safari..

TSP
    TSP er offline
    Cadet 3
    Medlem siden
    Apr 2008
    Svar
    6

I morgen har vi to skoleforestillinger og etter det skal vi rigge ned fra skole og opp i Mariakapellet igjen, så er det forestilling på kvelden igjen = borte hele dagen.

Derfor må all evt. kontakt i anledning dette skje via mobil, *****.

Forestilling i morgen 19:00 og lørdag 19:00.
    Sist endret av TSP; 8th December 2010 kl 16:58

TSP
    TSP er offline
    Cadet 3
    Medlem siden
    Apr 2008
    Svar
    6

Vel. Fikk det filmet to små "n00bekameraer" fikk en kompis til å styre ett av dem, meeen det kameraet vi satte på stativ ble jo ikke passet på og jeg rakk ikke tenke over at det måtte zoomes lengre inn en det ville se ut som, tenkte heller ikke på at det skulle blitt plassert mens lysene var som de ville være underveis i skuespillet. Det er jo ganske katastrofe når zoomen er omtrent den eneste manuelle funksjonen på et kamera...

Derfor ble det veeeeldig overeksponert bilde mot midten i tillegg til at det ble mye ekstra rom på kantene... =/

Vel, da husker jeg det til neste gang... :
    1. Zoome lenger inn enn det ser ut som det skal.
    2. Sette på plass kamera når lysene er som de skal.
    3. Lete desperat etter så mange manuelle funksjoner som overhodet er mulig.

Gah... Er jo helt hvitt i midten og, er ikke mulig å fikse det... =/

http://tsp.tiplr.com/test3.avi

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •