Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 11 til 13 av 13
    Lieutenant Junior Grade Jara sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Sted
    Trøndelag
    Svar
    57

Standard

Jeezes, folkens. Nå ble det litt drittunge-tendenser her.

Det er snakk om reklamefrie dager, hvor organisasjonene formodentlig får tildelt kostnadsfri sendetid. Man trenger altså ikke nødvendigvis ha et stort budsjett, selv om reklamen skal sendes på riksdekkende TV. Det er selvfølgelig forskjell på økonomien hos forskjellige organisasjoner, hvor noen har god økonomi og penger til påkostede holdningskampanjer.
    Men hvis dette er en organisasjon uten ansatte, ser jeg ikke problemet med at de kommer med en forespørsel. Selv om enkelte her på forumet utelukker det som en fornærmelse, er jeg ikke i tvil om at noen her inne kunne tenkt seg å utføre arbeid pro bono, for den rette saken.
    Dette er tross alt, som andre påpeker, et amatørfilmforum. Hvor det er nærliggende, og ikke unaturlig, å komme med en slik forespørsel. Ingen har vel hevdet at de ikke kan skrape sammen en symbolsk sum til den som måtte ta på seg oppdraget, heller...

Det eneste kritikkverdige her, er vel at informasjonen i første post kunne vært litt bedre.
    Sist endret av Jara; 10th May 2010 kl 21:28

Rear Admiral (Ambassador) alekstef2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Bergen
    Svar
    1,294

Standard

Jeg kjøper den, Jara. Godt mulig at noen kunne tenke seg å gjøre det gratis. Må dog si at utifra ordlyden i førsteposten tolker jeg det som at de ikke har noe å skrape sammen. Jeg for min del har ikke tatt det som en fornærmelse, men det er utrolig mye "hei! trenger noen som kan gjøre en stor jobb gratis for meg"-opplegg her på forumet. Selvsagt.. Hvis de får respons og noen til å gjøre det, så flott, men det er jo bare å se på 99% av de andre gratisarbeid-trådene. Tror bare det er meningsløst.

Uansett, lykke til!

Lieutenant Junior Grade Jara sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Sted
    Trøndelag
    Svar
    57

Standard

Ja, jeg er enig at oppdragsgiver må formulere seg ordentlig og tydelig i slike tilfeller, for at det skal komme noe konstruktivt ut av hele greia.
    Jeg synes (også) det er småfrekt når folk jeg ikke kjenner kontakter meg for gratis arbeid, bare fordi jeg er ungdom. Mange av oss gjør jo dette istedet for å sitte i kassa på Rema. Til en lavere timesbetaling, vel å merke...
    Sist endret av Jara; 10th May 2010 kl 22:15

Side 2 av 2 FørstFørst 12

Lignende tråder

1. Feel-good footage (dvx100 og sgpro r3)
    Av tommetass i forumet Tilbakemeldinger på filmene dine
    Svar: 12
    Siste tråder: 28th January 2008, 22:45
  2. Kan noen lage munningsflamme?
    Av mattis i forumet Visuelle effekter
    Svar: 6
    Siste tråder: 23rd November 2007, 13:43
  3. Trenger hjelp til reklamefilm!
    Av Stalo Films i forumet Regissørenes og manusforfatternes forum
    Svar: 5
    Siste tråder: 7th May 2006, 21:46
  4. SKrift typen Good Times