Hmmmm. Virker veldig uferdig.
Hadde vært fett om det hadde kommet inn masse bokstaver. En del feil, men de riktige bokstavene hadde dannet teksten: "Hangman"
Fant ut jeg måtte prøve meg på en intro jeg også.
Den er laget med photoshop (et program jeg har laaaang erfaring med) og Sony Vegas (et program jeg har kort erfaring med)
Ikke noe hokus pokus, men jeg er fornøyd.
(Har også en versjon som er hvit på sort bakgrunn)
S.
www.forbudtefrukter.com/hangman_film_hvit.mov
Hmmmm. Virker veldig uferdig.
Hadde vært fett om det hadde kommet inn masse bokstaver. En del feil, men de riktige bokstavene hadde dannet teksten: "Hangman"
i]Endemi[/url]
24-7 Produksjoner[/url]
Skal virke uferdig og håndlaget.
Jeg er old school. Syns markedet for metalbokstaver som flyr eller eksploderer kombinert med THX lyden er mettet. Tim Burton's illustrasjoner var inspirasjonen.
S.
Kanskje det bare er meg. Men er det ikke litt rart å ville gi produksjonen sin et uferdig preg?
i]Endemi[/url]
24-7 Produksjoner[/url]
hehe... Du kan så si, men poenget med en intro eller en vignett er vel at den skal stikke seg ut- at den skal huskes. Festen (Dogme #1) hadde dårlig lyssetting og null kulisser, den så amatørmessig ut. Det den derimot hadde bøttevis av var story og fortellerkunst...
Ja, det virker kanskje rart å lage en tjafsete intro... men du husker hva "produksjons selskapet" het, sant?![]()
Ja, jeg husker det, hehe.
Men det er fordi jeg leste det først.
Jeg hadde aldri husket det ellers. Siden det ikke står i vignetten.
Man kan jo gjette seg til det, men det er noe jeg ikke hadde gjort.
i]Endemi[/url]
24-7 Produksjoner[/url]
Enig i dette - navnet "hangman" bør komme frem.
edit:
Hva om man ser det er noen bokstaver der allerede, som om noen har gjetta feil, også har man en abstrakt voice som mumler et forslag "mmm... hm?" også blir det også feil og VOSJ så faller hangmannen ned. Trenger ikke ta mer enn to sekunder.
Og dogme er litt spesielt da. Noen av reglene for dogme er at du ikke har lov til å tilbringe rekvisitter til location. Location skal IKKE endres på noen måte - alt som skal brukes på location må være der fra før. Klær skal skuespillerene holde, og er selv ansvarlige for. Lyssetting er ikke tillatt - man skal bruke det naturlige lyset på location, etc etc.. :roll:
Dogme konseptet er jeg ikke fan av, men til Festen (Dogme #1) fungerte det meget godt.
Poenget mitt, og årsaken til at jeg valgte uttrykket jeg gjorde, er at jeg personlig er lei nevnte "voooosh/eksplosjon" introer. Alt trenger ikke være episk eller fra fremtiden. En lavmælt doodle KAN også fungere bra... Jeg bare mangler kunnskapen til å utføre det
:wink:
Skal tygge litt på den i morgen, kanskje jeg kan forbedre den litt![]()
Blir ikke noe VOOOSJ og PANG PANG av det jeg sa da, bare en litt annerledes approach, noe alà Monster kanskje. You're the boss, bare prøver å tenke høyt jeg. :wink:
Takker for det... jeg skrev mitt svar mens du editerte din post...![]()
Bokmerker