Og filmen din handler om vold? Maskerte menn som banker opp andre mennesker?? Eller spør du oss hvordan resten av filmen skal være?
Heisann.. Jeg holder på å lage en film så har jeg filmet en start på filmen.
Men er usikker på åssen den skal være. Er det noen som har ideer
Og om hva slags bilde farger jeg skal ha osv..
Link:
http://www.home.no/bekkelagetfilm/start.wmv
Sorry for at kvaliteten er dårlig!!! :cry:
is jeg hadde vært deg, så hadde jeg DR*** meg
Og filmen din handler om vold? Maskerte menn som banker opp andre mennesker?? Eller spør du oss hvordan resten av filmen skal være?
Filmen har en bra STORY... men hva syns dere om starten, er det noe jeg skal endre på? og hva slags farger burde jg bruke på bildene?
Har filmet en del mer enn det der, manus er klart, det er et film prosjekt med et bra manus, med en ungdom, som lever for seg selv som rømte fra et barnehjem og begge foreldrene døde i en ulykke, og han jobber nå for en gjeng for å tjene penger, og han liker ikke å gjøre det han gjør, men han må gjøre det for å overleve, også blir de tystet på etter dette, og han får skylden og mister alt. og må begynne å klare seg selv mens han blir jaget.. er en del masse
Så filmen følger en av gutta i svart da? Hvis du allerede har filma mye og for det meste lurer på valg av "look" på filmen så er vel dette mest et spørsmål om etterproduksjon.
Utfra hva jeg kan se nå så har du ikke gjort så mye med fargene i filmen hittil? Lyset ser ganske naturlig ut og snøen bidrar til det blå skinnet som er i noen av klippene. Spørsmålet er vel mest vilken stemning du vil formidle gjennom filmen. Sånn som jeg forstår det skal dette være en litt mørk og skummel film, så da kanskje den bør være litt mørkere og kaldere i fargene? Hvilke farger eller andre postproduksjonstriks som formidler hvilke stemninger kan man lese en del om på nett. Så mitt tips er at du/dere gjør dere opp en mening om hvilken stemning dere er ute etter og spør eller søker etter informasjon om hvordan dere kan få til dette.
Lykke til!
Certainty of death. Small chance of success. What are we waiting for?" -Gimli, son of Gloin
Noen som har flere ideer hva jeg kan endre på starten el noe? åssen de ville ha gjort det med fargene?
Bare en ting jeg ikke skjønner... Hvorfor er ikke klippet i widescreen? Du har da XL2? Og hvorfor bruker du WMV fremfor H.264 (quicktime)... Det gir milevis bedre kvalitet!
Når det gjelder klippet så synes jeg det startet veldig bra... Rolig og balansert... Men jeg føler en trenger en temposkifting i det stemningen blir opphetet... Altså i det øyeblikket gutten begynner å løpe...
Og hvis du har et bra manus, så vil jeg gjerne lese det... Hvis det ikke er hemmelig da! :wink:
finnes den komprimeringa i Premiere pro 1.5?
Jo, kan jo det! at når han begynner å løpe så er det vanlig tempo?
Resten handler om meg, altså han første du ser! Med stemme osv!
manuset er desverre secret nå:P
henrik har u noen tips til farger og vha jeg burde bruke?
Kommer jo helt ann på hvordan du vil at filmen skal se ut...
Er ikke sikker på om koprimeringa finnes direkte i Premiere... Men hvis du koder ut filmen til MPEG2 i Premiere kan du kode den videre til .mov med h.264 i Quicktime Pro...
det fantes i premiere.. skal kompri mere den nå og legger den ut da!
Joda, skal jo være slik.. har du noen flere ideer liksom?
Anngående fargene! klarer aldri å fikse det bra nok!
begynnelsen skal på en måte være mørk, men vær gang jg prøver blir dt for blått og rart på en måte
en gjeng midt ute i en skog??
Bokmerker