Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 11 til 20 av 20

Tråd: tittel

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Standard tittel

Sitat Opprinnelig postet av Kenny Wang
    "Stiv i skrotten og fryktelig forbanna"
    Hva med:
    Stiv i skrotten og særdeles sinna/sur?

Ellers forstår jeg meg ikke på forbannelser.

"Vi forbanner deg til å dø nå, men våkne om et par hundre år slik at du kan påføre fremtidens mennesker samme plage som du gjorde oss..."
    WOW, litt av en straff.
    "Du, vi utsetter planene dine med så mange år at vi ikke er her lengre. Så får de gjøre noe med deg i fremtiden heller. Vi orker ikke sånne massempordere som deg."

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard tittel

Sitat Opprinnelig postet av dahlskebank
    Sitat Opprinnelig postet av Kenny Wang
    "Stiv i skrotten og fryktelig forbanna"
    Hva med:
    Stiv i skrotten og særdeles sinna/sur?
    Da blir det riktignok ennå mer bokstavrim, men du mister jo hele ideen om at han har en forbannelse over seg, det er jo der "forbanna"uttrykket kommer fra. Syns ikke forslaget til Dahlske her er noe bra i det hele tatt. Dessuten er sinna Britney Spears versjonen av forbanna.Da høres han bare ut som om han har en dårlig dag, ikke at han faktisk har årtusenets morraånde.

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Feb 2005
    Sted
    Kolbu
    Svar
    42

Standard tittel

Mumien - Hermefilmen kanskje?
    For å være seriøs, muligens "The Curse"!? "The Curse of the Munks" hadde kanskje vært litt rart! :lol:
    ilmer er artige, kanskje derfor jeg liker å se på dem???

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

Standard tittel

hvis filmen skal foregå i norsk tid med norsk tale, så kall filmen noe enkelt som gir seeren lyst til å finne ut hva du mener med tittelen.

jeg ville kalt filmen "500 år" ut i fra det jeg har lest.
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Lieutenant Junior Grade
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Åsane
    Svar
    58

Standard tittel

Sitat Opprinnelig postet av Ustabil-Kim
    hvis filmen skal foregå i norsk tid med norsk tale, så kall filmen noe enkelt som gir seeren lyst til å finne ut hva du mener med tittelen.

jeg ville kalt filmen "500 år" ut i fra det jeg har lest.
    Jeg synes ikke 500år forteller det spor av hva filmen kommer til å handle om. Ikke at det trenger det, men det hadde vært fint siden en helst vil at navnet skal gi filmen oppmerksomhet. Kall filmen "forbannelsen" eller noe sånn... Jeg hadde lastet ned og sett en film som het forbannelsen! Ikke så sikker på 500år...
    here is no love in your violence!

Commodore
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    Bekkelaget
    Svar
    831

Standard tittel

Det er en film som heter Forbannelsen (the Grudge)

Derfor kan du ikke ha forbannelsen..

Men Oppstandelsens Forbannelse! eller noe kødd
    is jeg hadde vært deg, så hadde jeg DR*** meg

Commodore
    Medlem siden
    Apr 2004
    Sted
    Jessheim
    Svar
    1,185

Standard tittel

det har seg slik at det norske språket er skikkelig teit å lese, så alt som "forbannelsen" "eksplosjonen" "handelen" "dopet" "skytedrama"

alle ordene høres teite ut...
    men enda teitere er en engelsk tittel på norsk film.
    Kim Lopez[/url] på Dahlske Bank[/url]www.LuckyShot.no

Commodore dahlskebank sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Sted
    Thailand
    Svar
    1,787

Standard tittel

Her kunne nesten Sår fra fortiden funket.
    Men jeg spyr ut noen dårlige ideer så kanskje vi får til skikkelig idémyldring!

Sår Fra Fortiden
    Idioti Fra Fortiden
    Fortidens Ondskap
    500 Års Smerte
    Nostradamus Sin Hevn
    (han levde for ca 500 år siden)
    Humle
    Evig Forråtnelse
    Vekkelsen
    Graven Som Ikke Hvilte I Fred

Så vekker dette ideer hos andre folk også baller det seg utover til vi alle kommer til en enighet som vi påtvinger vokteren til å bruke. Eller lever jeg i en fantasiverden?!?

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard tittel

Forbannelsen er da lov å bruke - ingen eier rettighet til ordet - for det er et norsk ord som brukes daglig...

Munkenes Forbannelsen? Det er ingen film som heter det iallfall

Men er enig med andre - hvorfor skal munkene gi forbannelsen til en person hvor han får drepe på nytt om 500 år? mye bedre å drepe og sende han til helvete...?

Commodore Kenny Wang sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Moelv
    Svar
    2,210

Standard tittel

Han kan vel tenke meg at forbannelsen ikke innebar at han skulle drepe en masse folk når han først våknet. Jeg forstår det slik at han er blitt forbannet til å ligge levende begravet å tenke over hva han har gjort, men når forbannelsen avtar etter 500 år, så har han ikke forbedret seg det grann, han er bare skikkelig gretten, og synes at det å drepe en masse uskyldige mennesker virker som en god måte å få ut litt aggresjon på. Regner ikke med at denne filmen skal være av det tankevekkende slaget, men heller en studie i vold og skrekk, slik grøssere skal være. I så måte blir publikum bare utålmodig av for mye bakgrunnshistorie. Man kan jo bare ta en enkel zombie-Jason løsning. Mumien er dømt til å ligge der i evig tid, men noen valgte å være teite tenåringer å grave ham opp, og så slo tilfeldigvis lynet ned i graven, og vips - killing machine mummy. Jeg tror ikke noen er interessert i å se et mumiedrama der mumien løper rundt og tvinger intenanende folk på ensomme puber om hvor urettferdig han ble behandlet av munkene, og etter en våt aften sovner gråtene mellom en blondines to svulmende fordeler. Hei, vent nå litt, den filmen vil jeg gjerne se! Men, anywho, det er vel uansett ikke det disse karene skal lage, så jeg tror stilen og volden, og grøsset i denne filmen er hva de bør konsentrere seg om, og ikke grunnet til at mumien er så slem. Ellers, tittelen er noe som som regel kommer til en sånn helt plutselig, uten at du har spurt etter den. Og så lenge du bare kommer opp med et manus, og har lageten film, så er tittelen neppe det største problemet ditt. Om ikke annet, finne fram et gammelt Egyptisk navn som klinger fint, kall mumien opp etter dette navnet, og sett på en liten -hevn på slutten. Plutselig har du en legitim tittel som ingen trenger å sette spørsmålstegn ved.

Side 2 av 2 FørstFørst 12

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •