Side 1 av 2 12 SisteSiste
Viser resultater 1 til 10 av 16
    Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    518

Standard DSLR: Kvalitet på Nikon Kit

Hei, tenkte å poste kanskje i akam.no og hw.com
    Men siden de fleste her sikkert har interessert/eier i Nikon D40 eller et annet DSLR .-
    Er kit-objektivet ganske elendig/hvor elendig er det/uelendig?

Hvor finner jeg bilder i full oppløsning tatt av D40 med kit objektive
    (utrolig ligger ingen i akam sitt gallerie??"

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Standard Re: DSLR: Kvalitet på Canon Kit

Hei, tenkte å poste kanskje i akam.no og hw.com
    Dei har felles forum (Diskusjon.no).
    Sitat Opprinnelig postet av Ekksplotsjon Bang Studios
    (utrolig ligger ingen i akam sitt gallerie??"
    Jo det gjer det. Er berre du som ikkje har funne dei: http://galleriet.akam.no/index.php?v...;galleryId=960

Fleire bilete finn du i testen DPReview gjorde: http://www.dpreview.com/reviews/nikond40/page26.asp

Sjå forøvrig kva Akam.no seier om kitobjekivet (18-55mm) her: http://www.akam.no/test//test_av_nikon_d40/33885/2

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    foran pc'n :P
    Svar
    95

I tittelen skriver du at du vil vite hvordan kvaliteten på Canons kitobjektiv er, men i innlegget spør du hvordan kvaliteten på D40 (Nikon) sit kitobjektiv er. Hvem av dem er det du mener?

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    518

oops, en typo, er selvfølgelie Nikon det skal vere i Topic. må ha tentkt på 400D, når jeg skrev det, ja, ja, da det er kanskje alternativet.

Takk Incarus for linkene. Skal sjeke dem ut!

Edit; Hvordan kan du vite, at billederne i link #1 og #2 er fotografert med kit-bojektivet. Ståt ikje nevnt noe sted som eg kan se? kanske

Commodore
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Granvin
    Svar
    881

Vel, eg veit det ikkje. Bileta frå Akam.no er teke i samband med testen dei gjorde av kameraet, so eg reknar med dei har brukt kitobjektivet. Tilsvarande for DPReview.

Om eg har forstått heiter objektivet Nikkor AF-S 18-55mm f/3.5-5.6 G ED DX II. Du kan lese ein test av det på Photozone.de. Om eg tek feil, og det er den førre versjonen (DX, ikkje DX II), er det denne testen (frå same side) som gjeld.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

En fellesnevner for omtrent all kit-optikk på DSLR, er at det er mer eller mindre prismefeil på dem. Dvs. at fargene er litt forskyvd i forhold til hverandre - spesielt har jeg sett rød og grønn være litt off.. Men det er ikke verre enn at "mannen i gata" overlever med stor margin.

Skal du derimot ha top notch optikk - styr unna... Da kjøper du kun hus, og kjøper optikken utenom. Nikon har jeg ikke peil på da jeg selv kjører på Canon - men et og annet må det da finnes til Nikon her til lands.

Commander
    Medlem siden
    Mar 2006
    Svar
    518

Er det ikke litt sånn med D40, At det KUn selges MED objektivet som kit?
    18-55 objektiv. Finnes det noe ala 10-300 objektiv? Det vil være mer likt det som vi har på vores voidokameraer! I så fall va koster det?
    Om det finnes til Canon Cameraer, så er det ogso av interesse.

Rear Admiral (Ambassador) OlaHaldor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Sted
    Trondheim
    Svar
    3,314

10-300mm ville jeg for alt i verden ikke kjøpt om det fantes. 10mm er VELDIG vidvinkel, ikke langt fra fisheye - og med en såpass zoom ville du ikke fått så skarpe bilder som du ønsket uansett.. Og i verste fall, om den finnes, kan jeg ikke tro annet enn at den optikken ligger under 5-6.000,- og har sikkert helt vanvittig dårlig blender.

Men du får kjøpt 28-300, om jeg ikke tar helt feil. Evt. 20-100 eller noe annet sånt. Sjekk ut www.fotovideo.no for optikk!

Commodore
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Tharsis, Mars
    Svar
    2,656

Standard Re: DSLR: Kvalitet på Nikon Kit

Jeg har Canon 350D, og objektivene pleier jeg å kjøpe fra bhphotovideo.com. Som regel billigere enn ebay og fotovideo.no (selv om du legger til MVA).

Sjekk diskusjon.no -> Foto-avdeling for råd om diverse objektiv. Eller bare bruk prisguide.no

Lieutenant
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    foran pc'n :P
    Svar
    95

Jeg mener å huske at kitobjektivet til D80 fikk ganske bra kritikk i en DSLR test på akam.no.
    http://www.akam.no/test//10mp_speilr..._tusen/32877/2

Side 1 av 2 12 SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •