«Det De Ville Gjort» + julehilsen fra Mørkerom

En tråd i 'Tilbakemeldinger på filmene dine' startet av kaz, 25 Des 2010.

1. kaz

kaz Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Jeg vet ikke om noen av dere husker «Plan B»-traileren jeg la ut for en tid tilbake, men nå er vi hvertfall ute med en ny film, kalt «Det De Ville Gjort»

I «Det De Ville Gjort» møter vi Robert (Pål Christian Eggen), en mann ridd av makteløshet og desperasjon. Han har mistet noen som sto ham veldig nær, og er ute etter noen å skylde på.

http://www.youtube.com/watch?v=U6bBnWbd3p4

Jeg vil også benytte anledningen til å sende en julehilsen fra oss i Mørkerom.
    http://vimeo.com/18145691

Alle tilbakemeldinger mottas med takk!

2. Raymond78

Raymond78 Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Sv: «Det De Ville Gjort» + julehilsen fra Mørkerom

Gratulerer. Det kan se ut som dere har jobbet en del med å lage filmen, og det hele virker veldig profesjonelt.
    Godt jobbet:)

3. mrlee70

mrlee70 Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

Ja, filmen virker godt laget, og det er jo alltid positivt, :) MEN - jeg ble ikke så veldig engasjert av storyen, og slutten ga meg heller ikke så mye. Skuespillerne virket til å være ganske habile forresten. :)

4. kaz

kaz Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Takk for tilbakemeldingene!

Prosjektet ble startet opp november 2009, så med innspilling i august fikk vi god til å finjustere og planlegge f.eks det tekniske.

Når det kommer til storyen har vi fått delt tilbakemelding. Enkelte har ikke fått med seg noe, enkelte kjente tårer i øyekroken mens andre identifiserte seg med hovedpersonen.

5. palodegard

palodegard Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20

En teknisk meget bra gjennomført kortfilm!
    Har veldig sansen for at dere tør å sette et tempo og formspråk som kler historien godt. Mange norske kortfilmer prøver for hardt, eller har ofte en overdose Tarantino. Denne filmen har et kyndig og bevisst forholdt til klipperytme og komposisjon. Skuespillerne gjør en bra jobb, og det er selvsagt også regissørens fortjeneste.

Skulle jeg plukke på noe blir det at kanskje historien trenger å huke tak i seeren litt tidligere. Når filmen er såpass kort trenger man å trekke publikum inn i fiksjonen ganske kjapt. Dessuten ønsket jeg meg i noen tilfeller litt mer lys på ansikter, for eksempel når de kikker inn i bagasjerommet på forskjellige punkter. Litt mer detaljer i skyggene. Men dette er jo småplukk på detaljnivå.

Stå på! Har veldig sansen for at det lages film i Trøndelag utenfor de sedvanlige miljøene, og med støtte fra lokale krefter. Skal følge med på det dere gjør framover!

6. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Bagatell, detalj eller ei - jeg syns det var forstyrrende at bildene var så mørke. Er ikke til å legge skjul på at jeg er sulten på visuelle virkemidler, da det tross alt er mitt fagfelt.

Siden det er skutt på dSLR er det vanskelig å hente frem detaljer i de mørke og undereksponerte områdene av bildet, men noe kunne i alle fall blitt gjort for å dra generell gamma opp. Videre virker hudtonene veldig mettet på farge. Hudtonene kunne kanskje vært dempet en smule også.

Forstår det sånn at du er trønder? Ta kontakt, så kan du komme innom en tur med filmen også ser i praksis vi hva man kunne gjort med bildene i DaVinci !

7. kaz

kaz Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Takk skal du ha! Greit å få tilbakemelding på det med farger, er faktisk jeg som sto bak det. Brukte Color, men har jo ikke peiling på hva jeg driver med. Kommer nok til å ta kontakt i nærmeste fremtid.

8. partyboy90

partyboy90 Cadet 1

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Innlegget er fjernet. Skriv bokmål eller nynorsk, og hold deg til tema.
    -Ola Haldor

Sist redigert av en moderator: 6 Jan 2011

Del denne siden