Ønsker å komme i kontakt med modellør/animatør

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av OlaHaldor, 27 Mai 2006.

1. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Har lenge hatt en tanke om å lage en data-animasjons- kortfilm med musikk som er essensen i hele kortfilmen. Denne skal utføres i 3D. Hvilke programmer som brukes under modellering er det samme - men animasjon og rendering vil foregå i LightWave.

Ønsker å vite om noen her på forumet er mer erfaren enn meg, og flinkere til å modellere ting. Animasjonen skal nok gå fint fra min side, både med karakterer, kamera og lys. Om jeg kan få hjelp er det vel og bra òg for den del - men har jeg med en til på laget går det nok fortere.

Jobbingen med modellering vil foregå fra der du sitter nå - men skal jeg jobbe tett med noen om animasjon ser jeg helst at vedkommede tar turen til Drammen med egen maskin så vi kan jobbe tett, hyppig og komme i mål før sommeren er over.

Om noen er interessert - sleng inn et svar her.
    Det er forøvrig ingen superavanserte karakterer - er snakk om hageredskaper og eventuelt kjøkkenredskaper og en konsertsal med scene.

Det vil bli mulighet til å utveksle erfaringer, tips og triks i LightWave, og nøye planlegging/diskusjon om komping i After Effects.

2. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Driver å lage en animert musikkvideo, men min er mer tegneserieaktig enn du tenkte deg kanskje. Her er litt av den - http://www.trianglestudio.net/idioteque/idiottest.mov

Jeg kan bare After Effects og Photoshop. Litt 3D studio max, men LightWave kan jeg ikke. Har prøvd da jeg var yngre og ga opp, hehe. Og jeg bor i Bergen, ikke Drammen dessverre.

Du finner en del effekter som jeg har laget med After Effects på trianglestudio.net. Bare trykk på Video -> Visuelle effekter, eller hva enn du vil. Hvis du vil lære noen av dem, er det bare å spørre meg på msn - melwasul@hotmail.com

Kanskje jeg lærer noe av deg og - har sett introen din til kloakkmannen, og ble imponert. Håper at du har mye mer i lager ;)

3. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Heisann! Flott du viser initiativ i allefall. Grunnen til at jeg velger 3D-animasjon er fordi det gir meg større frihet. Dersom jeg ved klippebordet finner ut at "nei - shit - denne vinkelen var helt feil" eller "den kamerakjøringen fungerer ikke", så tar det ikke lang tid å animere på nytt, rendre, og fortsette der jeg slapp.

- Workflow
    - Kreativ frihet
    - Lyssetting og tekstur

Tre nøkkelfaktorer jeg krever til kortfilmen. :)
    Karakterer og props kan være så som så. Historien er uansett det viktigste. :)

Stemmer! MEner jeg så dette klippet på dyret tidligere en gang.

Ang. det om jeg har mer på lager kan du ta en titt på websiden min as well. Jeg er ikke så gira på visuelle effekter selv, da jeg ikke har fått noen oppdrag av sådan art og har heller ikke tatt initiativ til å gå inn for å lage noe. Men skal jeg gjøre noe sånt, vet jeg med meg selv at jeg vil gjøre 3D-ting som fly og biler eller no sånt.

4. f|_iNc|-|

f|_iNc|-| Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Yo Ola.. jeg er 3d designer som sikkert kan ta på seg et oppdrag... jeg modellerer i maya .. lightwave er det vært lite av.. men trenger du en texturert modell og 2 å animere så kan jeg sikkert fikse noe..

Jeg har ikke muligheten til å fløtte til drammen men.. ur call bud..!! ;)
    Jeg trenger en push i workflowen om dagen..;)

Dette er f.eks siste modellen min..

Og et tips innen 3d. tenk enkelt..!! ;) da går det som regel myyye kjappere..

5. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Dette så veldig bra ut :) Er det procedurals du har brukt som tekstur, eller har du brukt photoshop/zbrush?

Sleng meg inn på MSN så kan vi ta en prat om det ?

6. f|_iNc|-|

f|_iNc|-| Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Added :)

Jeg har bare brukt photoshop og shaders på denne modellen..

7. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Da har jeg en interessert modellør. Kunne gjerne kommet i kontakt med enda en modellør, og minst èn animatør.

Det er ikke et must å komme til Drammen for å animere - men det hadde vært det klart enkleste og beste for å jobbe tett og bli ferdig før sommeren er helt over.

Kan nevne at kortfilmen vil bli omkring 2 minutter. Settingen er en konsertsal besatt av hageredskaper som publikum og på scenen.

Om du så ikke jobber i LightWave fra før av, må vi kunne finne en løsning på det. Skrik ut :)

8. mrbull

mrbull Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Steike å lyst jeg har til å bli med på denna! Bare litt drit at jeg ikke kan en DRIT om 3D animasjon enda!! :( :x
    Men ring meg om tre år, for da er jeg forhåpentligvis utdannet animatør! :D
    Skal gå i Volda på Animasjonslinja der til høsten! Nett ferdig med en PSYKO opptaksprøve og skal snart sende inn. Seff er jeg ikke garantert å komme inn, men jeg tror jeg har gjort en god jobb, og svært mange mener jeg burde og skal komme inn ;) hehe

Men som sagt, skulle ønske jeg kunne være med. Har AKKURAT litt for dårlig grafikkort i laptopen til å kjøre Maya, noe jeg kunne drept for...
    men men.

9. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Vi får se hva som skjer - om ting blir gjort ferdig i sommer, i år, eller om noen år.

Jeg vil i allefall komme i gang. Ser på dette prosjektet som noe som skal gjøres på fritiden da det er non-profit, og kanskje kan gi inspirasjon eller ny giv i det man driver med.

10. pordey2

pordey2 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Kult å se hva andre kan få til. Lykke til med prosjektet OlaHaldor!

Del denne siden