Ønsker feedback på: Blinder'n Studenthjem: Ka farsken? *FIX*

En tråd i 'Tilbakemeldinger på filmene dine' startet av Bandidos Pelle, 19 Okt 2004.

1. Bandidos Pelle

Bandidos Pelle Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    *slett*

*slett*******

Sist redigert: 19 Sep 2010
  2. Goggo

Goggo Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Fin

Synst plakaten var fin eg! men likte ikkje heilt toppen der det står navn på skodespellerane, braut liksom med resten av plakaten.

3. Goggo

Goggo Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Svar

hehe okida.. men burde kansje lage den litt mindre da? den svarte stripa. personlig så synst eg den blir litt for dominerande. såg filmen! Heil oki den, bra laga. Spesielt 3d grafiken i begynelsen og slutten var geniale. Var ein ny versjon av Muzzel Flash, men litt overdreve :p men det er noko alle muzzel flasha eg har sett er.

4. Goggo

Goggo Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Filmen

hmmm var ganske bra det med han fyren i begynnelsen at han fortalte på ein ironisk og køddete måte om Blinern. Men det at filmen vart snudd heilt om og gjekk over til ein action film, der folk med pistol kjem inn. Øydela filmen synst eg. Skulle heller laga noko morosamt ut av begynelsen forsett på den, og ikkje tatt med at dei folka kom inn med pistol.

5. Ustabil-Kim

Ustabil-Kim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    alltid for sent ute for filmene dine jeg, tydelighvis har dere sinnsykt lav grense på hvor mye trafikk dere kan ha om dagen, skift server til home.no ellerno.

p.s: er det bare jeg som ser at personen helt til høyre på plakaten ligner noe forbanna mye på demi moore?... haha

6. comrad

comrad Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Vel, filmern var da grei nok den.

Men jeg reagerte på dialekten til hovedpersonen. Bruk den dialekteten dere snakker til vanlig, det høres ganske rart ut når dere ikke klarer og gjennomføre dialekten helt.

Og jeg har jo merket meg dette med rulleteksten. Jeg skjønner ikke hvorfor dere har den til å begynne med. Det ser skikkelig teit ut, og er egentlig ganske irriterende.

Men uansett så er dette den beste filmen dere har laget.

7. comrad

comrad Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg synes nå iallefall det er noe seeren selv skal bestemme om de vil se. En rulletekst skal være til slutt slik at de som velger å se den skal ha muligheten til det, den skal ikke tvinges på folk.

I tillegg er det en ting til med denne rulletekste: Holder det ikke å bare skrive navn på karakterene ? Må dere alltid ha en biografi på hver av skuespillerene. Eksempel fra Blåisdiamanten: Carsten Ekholt som Claus Jensen - Hemmelig agent..

Blir ikke dette litt for mye info ? Det er jo ikke så vanskelig for oss som ser filmen at Claus Jensen er en hemmelig agnet...

8. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Først og fremst. De som har laget filmen, fortjener å bli lagt merke til med navn og hva de har gjort, dersom de ønsker det. At man i kinonorge nå velger å skru på lyset før rulleteksten er ferdig, synes jeg er dårlig kinokultur!!!

Før i tiden var nesten alltid rulleteksten i begynnelsen av filmen, men da var det ofte ingen rulletekst. Det var en credits over alle som var med i filmen, men ikke en rulletekst (Pulp Fiction er delvis et eksempel). George Lucas var faktisk en av de første til å ikke ha credits i starten av filmen med Star Wars. Rett og slett fordi det ikke passet med hvordan han hadde tenkt at filmen skulle starte. Dette fikk han mye pes for, og faktisk en bot på flere 100.000 hvis jeg ikke husker feil. De nevner dette på BonusDVDen til Star Wars trilogien!

Men min egen mening er at det er ganske kult med credits i starten av filmen. Det var faktisk slik en gang. Nå veit ikke jeg om det var vanlig med rulletekst i starten av filmen for lenge siden, men nå er jo det forbundet med noe som kommer mot slutten av filmen, så det blir bare dumt å ha det i starten, synes jeg.

Det går faktisk ann å lage bra credits i starten av filmer!!!
    En liten avsporing må jo være å nevne TV-serier. Der har de jo alltid det (bortsett fra Seinfeld!)

Så jeg er i mot rulletekst i starten, men for credits! Og omvendt når man kommer til slutten! Noen sett The Good the Bad and the Ugly? Der er det credits i starten og rulletekst på slutten. Det fungerer utmerket!

9. comrad

comrad Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg er også enig i at credits kan høre hjemme i starten, men dette med rulletekts er jeg i mot. Og at det er en kort beskrivelse av hvem personene er før vi har møtt dem synes jeg er helt unødvendig. Vi som ser filmen bør på egen hånd kunne finne ut hva de forskjellige aktørene skal fårestille. Sånn som når dere skriver : - hjelper til boss. Dette er jo helt unødvenig. Dere finner jo ikke slike beskrivelser av skuespillerene i noen andre filmer....

10. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Når jeg skrev "og hva de har gjort" tenkte jeg primært på de BAK kamera. Skuespillerne holder med navn takk!

Del denne siden