Ønskes leid: Røykmaskin i Oslo

En tråd i 'Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr' startet av HanneJensen, 6 Mai 2011.

1. HanneJensen

HanneJensen Cadet 2

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Vi trenger en røykmaskin til en femdagers kortfilmproduksjon i Oslo neste uke.
    Er det noen som sitter på noe slikt og kan leie til oss, eller har noen gode tips om hvor jeg kan leie?

Vi trenger å bruke maskinen ute om kvelden, og jeg har ikke peiling på slikt. Jeg har sjekket litt rundt på nettet, og tatt noen telefoner, men alle utleiestedene mener at jeg MÅ ha den dyreste røykmaskinen..selvfølgelig.

Jeg trenger vel ikke si at dette er en produksjon med et minimalt budsjett.

2. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Ønskes leid: Røykmaskin i Oslo

Såklart vil de lure på deg den dyreste røykmaskinen. Alle som har noe andre vil ha, må oppføre seg som selgere for å tjene gromt med penger.

Siden du ikke forklarer hva du skal røyklegge, hvor mye du skal røyklegge, eller hvordan og hvorfor du skal røyklegge det, kan jeg ikke påstå eller komme med usaklig innspill på hvorfor du IKKE trenger den dyreste røykmaskinen. Lavbudsjett gjør at man må lære seg å løse ting på kreative måter. Som du kan se i Bunker, se dark teaser for rask referanse, http://www.youtube.com/watch?v=T47_mXeJkIA, så kan du se bruk av billig røykmaskin. Nå er vel egentlig all bruk av røykmaskin inne og ikke ute i Bunker, men du får en viss pekepinn på hvordan en røykmaskin til 1200-1500 kr funker (kjøp, ikke leie). Deler av filmen er filmet i en grotte, hvor røykmaskinen fungerte ypperlig.

MEN! Det spørs jo helt klart på hva og hvordan du skal røyklegge. Som filmskaper er det viktig at du ser løsninger, ikke problemer.

3. HanneJensen

HanneJensen Cadet 2

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Oi, virket jeg så sutrete? Det var ikke min intensjon. Intensjonen var å høre om noen enten eier en røykmaskin selv, eller har noen gode tips til hvor man kan leie. Da jeg ikke har brukt dette før, kan det være vanskelig å orientere seg og få råd fra utleiere som, forståelig nok, er interessert i å tjene penger. Nok en grunn til å poste et innlegg her..:cool:

Jeg skal bruke røykmaskinen ute om kvelden, for å gi inntrykk av "bydamp", typ film noir, og skjønner jo at den minste av røykmaskinene ikke duger.

4. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Sutrete? Nei? Hvorfor skulle du virke sutrete? Sutre-te...
    Aha, ja da passer det seg nok ikke med en billig røykmaskin. Aldri leid røykmaskin selv, vet ikke hva det koster eller hvordan det vil funke, jeg bare vet at har man lavt budsjett og et par kloke hoder satt sammen, så får man løst det på en kreativ måte. Om det eneste du har råd til er den billigste røykmaskinen så lei den og jobb deg rundt det.

5. MadsA

MadsA Citizen

De gangene jeg har brukt røykmaskin har jeg snakket med dene karen:
    Thomas Stöcklin
    tlf; 400 49 254

Han har en kraftig en! (Hadde i hvertfall? (lenge siden jeg har snakket med han))

Del denne siden