ønsker en intro

En tråd i 'Introer og logoer' startet av toffe82, 16 Des 2010.

1. toffe82

toffe82 Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Hei, jeg driver og filmer ski og snowboard kjøring og tenkte og skaffe meg en intro,

Happyface productions
    tema : ski og snowboard
    helst animasjon

og hadde ikke tenkt til og betale noe for den.

hadde vert fint om noen ville laget noe til meg,

du får frie tøyler bare den inneholder "happyface productions"

også slenger jeg på navet ditt i rulleteksten :)

hilsen kristoffer :)

2. TheSteinOlsen

TheSteinOlsen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Sv: ønsker en intro

Hehe, du ytrer et ønske samtidig som du egentlig gir litt blaffen eller? " Lag noe til meg da, så slenger jeg navnet ditt på rulleteksten" :p

Men det kan jo være noen gidder å bruke tida si på å lage enn logo til deg...

3. toffe82

toffe82 Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

syntes du er utrolig kritisk her. hvis jeg hadde gitt blaffen så hadde jeg ikke giddi og skrivd her,
    og ja jeg slenger navet i rulleteksten, det er bare min måte og skrive på!
    skjønner ikke at det skal så lite til for at folk kommer med negative poster!

Finn på noe annet!!!

4. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125

Jeg er ganske enig med Olsen her. Det er noe med måten du legger det fram på. Du sier "du ikke hadde tenkt til å betale noe for det" og "du gir personen frie tøyler" som om du er en grei sjef... Dessuten, det er kanskje ikke din feil dog, så tror jeg folk begynner å blir generelt lei av alle som skal ha en eller annen intro hele tida. Det er mye man ikke kan klare å lage selv, men akkurat intro, det kan jo bare være noe så enkelt som en tekstplakat og trenger aldri være noe mer enn det. Introen er ikke den som bestemmer kvaliteten på produksjonen. Hvis du klarer å klippe en film og filme folk som er bajas i snøen, så klarer du også å filme noe du kan bruke som intro og avslutte den i et stillbilde når, la oss si, noen er i 360 ut fra en hoppkant og kline på en font med Happyface Production og et smilefjes. Hvor lite kreativ går det an å bli?

Sist redigert: 17 Des 2010
  5. tromedia

tromedia Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Må si svar som TheSteinOlsen og Kenny Wang er vanlige svar man får her på Norsk Amatør Film Forum, og det er ofte samme personer som svarer og gir utrolig idiotiske svar tilbake, hvor oppmuntrende er det for folk å legge inn poster her da, for skriver de noe som er litt feil for noen, så blir de kritisert og slengt i "trynet" et svar som dere kunne la være å poste.

Folk blir ikke inspirert av slike tilbakemeldinger. Men, spør de etter kritikk, så kan dere jo svare på den måten, og heller la være å kommentere poster som dere mener er idiotiske! Det er ingen plikt å svare på alle poster som legges ut!

Hadde en intro som var laget litt mer avansert en teksplakater, kunne inspirert toffen82 til å fortsette å lage film, hadde jo det vært topp!!!

Så hvis noen har ekstra tid til å lage en intro til toffen82 (har dessverre ikke tid selv), så gjør det uten å tenke på hva andre har svart på denne posten, det er jo til og med snart jul ;-)

6. toffe82

toffe82 Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

du hørtes ut til og være en god julenisse :) hadde satt pris på en intro:)

god jul folkens :)

7. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125

Det er vel ikke så nissete av Tromedia å be noen om å lage en intro om han ikke gjør det selv. Og min post var ikke en forbannelse over Toffes innlegg, men en oppfordring om å ta saken i egne hender - noe som også er mye mer tilfredsstillende. Poenget med film trodde jeg var å skape noe.

PS. Folk som tror at negative poster ikke er konstruktive er bare ute etter å lese dritt inn i det. Det ligger alltid en mening bak - det gjelder å ta det på den riktige måten og ikke være en survete kjerring.

8. toffe82

toffe82 Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

det er sant :) men hyggelig det han skrev :) posten din er jeg ikke noe negativ mot du har et godt poeng
    har sittet og holdt på litt med introer i vegas 9 pro, men får det ikke til :( også er det jo så mange flinke folk her som muligens syntes det er morro og lage intro som kansje ville hjelpe til litt:)

9. morteym

morteym Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Det er bedre å spørre om hjelp til å få det til, enn å spørre om å få gratis. Det hørtes veldig sleipt ut!

Hva slags intro ser du for deg? Jeg foreslår en enkel klassisk variant med svart bilde, og fade inn og ut hvit tekst
    og legge på musikken som du skal ha. Det får en dårlig produksjon til å se bedre ut, mens en "avansert" intro
    som ser proffere ut enn hovedinnholdet vil gjøre det motsatte.

Sist redigert: 17 Des 2010
  10. TheSteinOlsen

TheSteinOlsen Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Hei,

Det jeg reagerte på var måten du presenterte forslaget om å lage logo. Men hvis du mener at det var riktig måte å reklamere på for å hjelpe deg med ditt arbeid, så skal ikke jeg si mer.

Hvis du har lest noen av mine kommentarer tidligere, så er det ikke mange av dem som er "Utrolig kritiske" eller "Negative".

Det var ikke meningen å provosere på noen måte, men håper du forstår litt hvorfor jeg skrev som jeg gjorde. Jeg ser du ble mektig irritert over min kommentar til dette, så jeg beklager hvis jeg satt "Happyface Productions" i fare for å bli "Crankyface Productions" :p

Håper ditt sinne ebber ut snart og at ingen forbannelse er satt. Selv om det virket slik, mente jeg ingenting ille :)

Lykke til videre og snart så får du vel en logo shippet og klar :cool:

11. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Synd man ikke kan bruke ansiktet til Jason Statham i introen. Jeg kunne virkelig tenkt meg å se Crankyface Productions!

12. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125

Man kan jo det. Bare å ta bilde av ham det. Eller kjøpe av NTB.

13. Tor Valamo

Tor Valamo Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Usikker på om man kan bruke Jason Statham (eller noen andre for den del) i en logo uten hans tillatelse, uansett hvor mye du eier bildet.

Kan du ikke skrive navnet i snøen? :p da enten på den klassiske måten med gul snø (hvis du vil være vulgær), eller du kan legge ut snøbrett og slalomski sånn at det staver navnet. Kanskje til og med også i stop motion hvis du har tid.

14. toffe82

toffe82 Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

det var lurt :D hva er stop motion ? :)

15. Tor Valamo

Tor Valamo Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Stop motion betyr at du tar et bilde, endrer ting, tar et bilde til, osv... Jeg tenkte da på at du tar et bilde mellom hver gang du legger ut en ny ting, helt til du er ferdig med teksten.

Hvis det er veldig få ting, så kan det hjelpe å flytte litt på alle tingene som er lagt ned, og ta ett eller to bilder ekstra (og flytte på hver ting for hver gang) mellom hver gang en ny ting legges til. Da får du en illusjon at tingene 'lever', og ikke bare dukker opp og står stille.

Hvis du har fryktelig god tid og tålmodighet, så kan du også animere at tingene beveger seg inn i bildet og mot der de skal være. Husk at det normalt bare er 24-25 bilder per sekund, så i dette tilfellet må du animere flere ting samtidig, ellers virker det langdrygt. Husk også at dette antakeligvis kommer til å ta vel over en time (avhengig av ordene som skal staves), så vær nøye med å filme når lyset er noenlunde likt på tidspunktet du starter og slutter, ellers vil det vises veldig tydelig i bildet.

Sist redigert: 21 Des 2010
  16. toffe82

toffe82 Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

og takk for hjelpen :D kansje jeg skal dra frem de gammle plastelina klumpene mine da :)

17. Herman

Herman Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
  18. Tor Valamo

Tor Valamo Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Synes det er litt dodgy når et "filmselskap" ikke klarer å lage sin egen filmlogo :p

19. LineTuborg

LineTuborg Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Lite tips til deg. Du liker vist å lage film etter hva jeg skjønner. Men når man skal lage filmer osv så trenger man hjelp fra andre. Så når du skal få hjelp så kanskje legge det frem på en annen måte. Fler vil hjelpe om man stiller seg litt mer ydmyk og viser man faktisk setter pris på hjelpen og vil kanskje hjelpe deg neste gang du trenger hjelp til noe:)

20. toffe82

toffe82 Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

takk for fin intro herman.
    og takk for tips og råd om hvordan jeg skal oppføre meg her :)

man lærer så lenge man lever :)

Del denne siden