"27 Moons" er ferdig

En tråd i 'Tilbakemeldinger på filmene dine' startet av THX, 2 Jun 2007.

1. THX

THX Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    "27 Moons" er ferdig

Hennviser til "Cableguy" prosjekt tråden fra tidligere: http://www.norskfilmforum.com/modules.php?name=Forums&;file=viewtopic&;p=47601#47601
    Og siden den siden bare var en under veis tråd, tok jeg likegodt å lagde en ny med det totalt nye navnet.

Vi har brukt ca. 6 uker på filmen, hadde første visningen på torsdag og vi er godt fornøyde med responsen. Orginalt så kunne alle komme å se denne filmen på åpen kino visning, men i ettertid har det vist seg at det var for liten gjesteplass (en musikk video hadde 100 statister).
    Så vi hiver den like godt rett på nett. Skal seinere texte og legges på Youtube (reggisøren kommer fra peru så han ville vise dem hjemme resultatet) Jeg har vært stort sett me gjennom hele prosessen, men jobben min var hovedsakelig klipper.

Vi har litt finjusteringer å fixe på før kino visning, men det er mest skjønnhetsfeil.

Quicktime fil, er ca 360 mb og varer i ca 9 min.
    (Fargene ser ut til å bli best i VLC player, blir bleik i quicktime)

http://www.sveisevin.com/27_moons.mov

Alle former for ros og ris er velkomne :wink:

2. vokteren

vokteren Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    "27 Moons" er ferdig

Herlig herlig! :) Har vært litt smågretten og sint idag, men når jeg fikk se denne ble jeg i godt humør! Takk skal du ha :wink:

Skuespillet er helt konge. Liker spesiellt godt dama, og cableguy. Digger scenen hvor dama åpner døra og cableguy gliser og tar ett kjapt blikk ned. "Å, hallaien" :lol:
    Veldig kult å se hvordan han skifter fra å være en hjelpsom og vennlig fyr til å bli en skeptisk surpomp. "Vi i orbisat gjør nesten aldri feil vi" Haha!
    Klippet i starten, hvor vi faktisk ser cableguy hogger, er lite troverdig.

Cableguy sine Star Wars-sitat er hysteriske! Jeg liker også at dere har høyt støynivå når han lemper ut alt utstyret i armene på Robert. Digger at han går rett inn, forsyner seg i kjøleskapet og slenger beina på bordet! :)

Eneste jeg bet meg merke i var at jeg gjerne hadde sett at nærbildet av Star Wars logoen var i litt mer bevegelse. I klippene før og etter har han armene i bevegelse, mens nærbildet står han så og si oppstilt. Og om nærbildet i det hele tatt var nødvendig å ha med, siden man BURDE ha lagt merke til det før den tid. Men det er en smakssak.

Digger start- og endcredits :) Selv om kanskje lyden av øksehogget burde vær noe saftigere etter min smak.

God underholdning! :)

3. mott

mott Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    "27 Moons" er ferdig

Likte filmen svært godt, både skuespillet, handlingen og det tekniske!
    Er enig med vokteren på de fleste punkter, og har egentlig ikke noe negativt å si om filmen :p
    Filmer av slik kvalitet vil jeg gjerne se mer av på forumet.

4. McLloyd

McLloyd Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    "27 Moons" er ferdig

Så utrolig herlig film!! Dette var kjempebra!! Her var det veldig lite å pirke på asså.. =)

5. PettersenMoviesInc.

PettersenMoviesInc. Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    "27 Moons" er ferdig

Dette var veldig bra :) Likte historien og, musikken og klippingen.

Det einaste eg må pirke litt på er bildet frå RedRocken. For å sitere Jack D. Stanley frå Dvxuser: "There are no poo pooing blacks!" Er det berre meg, eller er det veldig utvaska? Punch opp kontrasten litt, så blir det bra :wink:

6. MacGuffin

MacGuffin Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    "27 Moons" er ferdig

Imponerende film! Det eneste jeg vil kommentere er fargene, synes de ble litt kjedelige og "utvaska" (men jeg så bare filmen i QuickTime, VLC ville ikke spille den av, mulig det er grunnen).

7. nilsjnesse

nilsjnesse Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    "27 Moons" er ferdig

Bra film. Bra manus, bra skuespill. På et mye høyere nivå enn det meste som foregår her inne.

Foto: Totalbildene i stuen er litt for trange, sprengt komposisjon. Her burde dere kanskje rett og slett brukt en videre linse, evt gjort det på en helt annen måte. De "effektfulle" fokusskiftene er fine, men det er nok for mange av dem. Og enig i at bildene fra Redrocken trenger fargekorreksjon, f.eks. litt god gammel S-kurve.

EDIT: Ser i den andre tråden at bildene ikke ser så "utvasket" ut der, kanskje det er noe med encodingen som har kuket det til.

Historiemessig: Slutten blir antiklimatisk, syns dere trenger et skikkelig splattershot her.

Sluttcredits er litt for fancy for sitt eget beste, og står ikke i stil med filmen.

8. Snikende_Ullteppe

Snikende_Ullteppe Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    "27 Moons" er ferdig

Hoho, noen som er _litt_ inspirert av Andrew Kramer her :p

Anyways, filmen var morsom, karakterne virker meget troverdige, og er ellers meget enig i det vokteren har påpekt.

Stå på, morsomt å se noen litt mer seriøse produksjoner i ny og ne :D

9. GeEzah

GeEzah Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    "27 Moons" er ferdig

Utrolig bra :)

Ingenting negativt å si om den. Morsom og enkel. Noe klipping her og der som kan bli bedre. Noen nevnte close upen av star wars t-skjorte, dere trenger ikke engang å vise t-skjorten, for vi ser helt fra begynnelsen av at han har den på seg og den blir litt unødvendig.

Ellers supert. Redrocken for meg ser helt bra ut. Bedre enn å ha helt flate bilder ihvertfall. Si hva du vil om utvaskingen, men red rocken gir inntrykk av en større produksjon.

Kepp it up!

10. datselguf2

datselguf2 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    "27 Moons" er ferdig

Veldig bra Kortfilm. Jeg er nyskjerrig på hvilket kamera dere filmet med? HVX200?

Ja men ellers var filmen helt top;)

11. Thrusthamster

Thrusthamster Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    "27 Moons" er ferdig

Det er Millenium Falcon, ikke Falcon Millenium! Men jeg tror det var meningen da.

Bra kortfilm, synes bildet så litt for flatt ut av og til, men alt i alt var den bra. :D

12. MacGuffin

MacGuffin Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    "27 Moons" er ferdig

13. THX

THX Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125
    "27 Moons" er ferdig

Hehe, masse gode respons her :)
    Og dere har har fått med dere det meste som må fixest på.
    Det med t-shorten var en ting vi tenkte en del på om skulle være der eller ikke siden kontinuiteten ikke ble så vellykket, og den skal fjernest har vi kommet fram til.

Grunnen til at fargene ble litt løk (har sett den på en prosjektor nå) blir vell i grunn at jeg ikke er helt komfortabel med farge korrigeringen i Avid. Blir vell en runde gjennom After Effects istedenfor (var der jeg hadde korrigert de forige bildene).

Har allerede begynt å finpusse litt på klippen, evt. bytte ut noen av klippene, enkelte plasser er det snakk om noen frames mindre. Tror det beste hadde vært å ikke sett filmen på en uke også satt seg til igjen for da er en ikke så "film blind" lenger og ser feilene mye lettere :wink:

Angåenede animasjonen så satt vi her 2 dager før levering og stressa med hva som skulle være i front og slutt, og så var det inn og få litt inspirasjon av Andrew K. ja :wink: Musikken på slutten skal byttest ut og, læreren vår mente det var mer Haisommer musikk hehe.

Når vi endelig har fått fixa det meste (etter eksamen) så blir det å sende den til kortfilm arrangement rundt omkring og litt søking etter penger på neste prosjekt til i sommer, og det blir en litt mindre produksjon en dette :wink:

14. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    "27 Moons" er ferdig

God film dette. Fornøyelig skuespill, spesielt fra kabelmannen. Snedig regi på hvordan kabelmannen imøtekommer tv-fyren og virker svært gretten og sarkastisk uten å egentlig si det ut. Vet ikke hvordan jeg skal ordlegge akkurat det, men bra gjort. Skuespillet til jenta virker noe rart dog, det er ikke egentlig noe galt med det, men det er et eller annet merkelig over henne. Er hun teaterskuespiller eller revykvinne eller noe? Visuelt er jeg ikke imponert over full HD, ble skikkelig skuffa, tror jeg venter litt med å oppgradere fra HDV. Jeg skjønner på postene her at det er Apple sin feil, og det sier seg jo selv, men selve bildekvaliteten var ikke magisk uansett - men mye beror på unaturlig kjedelig valg av location. Filmen skulle vært mye grimmere og skikkelig møkkete. De skulle flytta inn i et skikkelig kakerlakkhøl - selv om jeg vet at dette ikke er saklig i Norge, men det er ikke saklig at TV-en viser ting fra framtiden heller - film er film. Andre visuelle ting jeg vil påpeke er intro og outro: Begge er snasne. Jeg liker dem. Pent laga. Problemet er at de blir overdrap i forhold til filmen og man får for høy innfallsvinkel og for store forhåpninger. Outroen er bra, men siden den også blir over måte for filmen, ønsker jeg heller å se øksa stå ut av hodet på mannen og en skikkelig tykk blodflekk renne nedover TV-skjermen. Og når det tiltes ned til huset på starten så ser det skikkelig merkelig ut ute til høyre, var det noe dere fjerna som ikke passa inn? Omfokuseringene er fine, jeg vet ikke hvorfor folk ikke synes de skal være der, ikke er de spesielt effektfulle som noen sier, de bare kan virke slik fordi det ikke er så vanlig å se i amatørfilmer og dermed stikker seg litt ut, men på budsjettfilm er de der hele tiden.

Når alt kommer til alt er det stort sett det visuelle som trekker ned på denne filmen, regien er stort sett upåklagelig for en amatørfilm, og manuset er morsomt. Forresten, er det bare meg, eller har hovedrollen svære hengepupper i speilbildet i tv-en på 1:45? Oppsummert er ikke de visuelle svakhetene så ille at det egentlig ødelegger regi og skuespill så derfor:

Terningkast: 5

15. Kyrre

Kyrre Citizen

"27 Moons" er ferdig

Full HD? Hvor? Filmen er jo skutt på HVX200.

(Ellers er jeg veldig enig i din vurdering av filmen, og for lat til å skrive noe selv.)

16. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    "27 Moons" er ferdig

Min feil. Jeg syntes jeg så et sted at den var filmet i full HD... Like greit i grunn, så slipper jeg å tro at Full HD suger.

17. Ustabil-Kim

Ustabil-Kim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    "27 Moons" er ferdig

orker ikke lese igjennom alles tilbakemeldinger, så det kan hende jeg gjentar noe av det de andre har skrevet..

Først av alt er jeg imponert over introen og det visuelle, det så dritfett ut =)
    Jeg liker ikke det at "24moons" fader inn i jordkloden istedenfor å forsvinne bak... vet ikke om dette er noe du har gjort bevist eller om det bare ble slik..

Og så til denne starwars tskjorten jeg så ble nevnt. For min del var dette nærbildet av starwars tskjorten 100% nødvendig. Jeg hadde ikke fått med meg dette tidligere. Klippen til der han angriper med sverdet var litt rart.. noe som ikke helt stemte med resten av klippen. Tror lydeffekter ville reddet den situasjonen..

Utenom dette er skuespillet ganske bra synes jeg, jenta trekker ned rett og slett fordi de to andre er flinkere til å levere replikkene sine..
    Så også at noen hadde nevnt noe om fargene, de er litt "utvaska" syns jeg, alt ble for grått og kjedelig og jeg savnet svarte punkter i bildene.
    Og siden både introen og outroen er såppass kule visuelt, syns jeg resten av looket på filmen også fortjener det. EDIT: leste at det var noe rart med quicktime, fargene så mye edre ut i VLC men jeg syns fortsatt at dere kunne kjørt på med et mer orginalt look.

For å være helt ærlig er rulleteksten det jeg liker best i filmen, satan å bra det ser ut. Og siden dere hadde tilgang på så god musikk der, savner jeg også det i resten av filmen deres =)

Men alt i alt en god film =D

18. Van_Brand

Van_Brand Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    "27 Moons" er ferdig

En veldig bra film. Sykt bra skuespill. Imponert over alt arbeidet som er lagt ned i filmen. Syns dere har fått full uttelling! Denne filmen kunne jo faktisk blitt en langfilm med cableguy som seriemorder. Han passet veldig bra inn i rollen :wink: ... nesten som å se Hopkins eller Nickholson, bare som bergenser:D! Uansett veldig bra jobbet(klippet :D ) og håper på en forlenget versjon!!!

19. nilsjnesse

nilsjnesse Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    "27 Moons" er ferdig

Hvilke krav stiller du for at et kamera skal kvalifisere til "full HD"?

HVX200 leverer 1080p, selv om jeg er klar over at det er visse modifikasjoner.

20. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    "27 Moons" er ferdig

Nedskaleringen for at HVXen skal kunne lage 1080p er såpass kraftig at den neppe kvalifiserer til Full HD, det klarer den vel kun ved 720p. Men 1080p med 4:4:2 er det vel lov å kalle full HD, selv om bare ukomprimert HD er "ekte".

Del denne siden