3d modelering

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av Wh!plash, 6 Apr 2005.

1. Wh!plash

Wh!plash Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Hei folkens. jeg har skoleprosjekt der vi skal ha om teknologien i år 2020.

Vi skal blantannet ha om mobiler, mp3spillere og digitalkamera.
    Jeg bare lurer på om det er noen som kan lage noen forholdsvis enkle 3d modeller.

Jeg håper dere kan hjelpe meg og jeg takkerpå forhånd.

2. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    www.3dcafe.com

Her ligger det masse, forholdsvis enkle modeller som er gratis!

Ingen vits i å lage ting som allerede er lovlig tilgjengelig gratis! :wink:

3. Wh!plash

Wh!plash Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Takker for Hjelpen HenrikSolberg :D :D

Men har de mobiler, digitalkameraer og framtids mp3-spillere der då?

4. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Framtidsmp3spillere tviler jeg på - men du kan nok finne vanlige mp3spillere og modifisere dem til din måte ;)

Samme med andre ting - du kan finne noe som likner på, og modifisere på din egen måte.

5. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jeg kan muligsens prøve på noe, har cinema 4D ganske ny i det, men DET SKADER ingen og prøve da :D

6. Wh!plash

Wh!plash Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Vi har bestemt oss for kun å ha kamera og mobil.
    Jeg har laget et bilde om hva vi sånn ca hvil ha.

http://img30.exs.cx/img30/7630/bilde3zb.jpg

Mobilen skal ha en touch skjerm og bare en knapp under (Det skal være en fremtidsmobil) gjør hva du vil bare hold deg til en knapp og touch skjerm hvis du kan få det til..

Kamera skal ha en linse som henger på øyet mens en ledning går ned til en printer..(skal seff også være fremtidsrettet) Men der kan du gjøre mer hva du vil. Men hold deg til tegningene selvom de er ekstremt dårlig.

Tusen takk for respons folkens og spesiell takk til remi som vil prøve seg :D

7. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Dere burde egentlig lese Illustrert Vitenskap - der er mye av slike artikler "nye teknologier som kan lages innen 10 år" og slik.

Men spesifisere mer - vil dere ha dem i bildeformat? eller som 3d modell slik at dere endrer og renderer sjøl?

8. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jepp jeg skal prøve, men tenker dere på bilder, eller vil dere ha selve modellen? eller en liten film? alltid godt og vite vet dere :wink: :D

9. Wh!plash

Wh!plash Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Selvfølgelig kan vi lese i illustrert vitenskap.
    Men jeg har visst utelatt noe med prosjektet, det er hvordan vi tenker det vil være om 15 år ikke allskens forskere.

Så det har ingenting å si hvordan å hvilke finesser det/den har.

Helst rendret . Vil vel ha kamera/mobil stilt ut et sted samme kor. Men det må være en slik bakgrunn at du kan skrive ting med feks svart tekst og tingen bør være plassert litt til venstre eller litt til høyre. Så vi kan skrive noe fakta.

takker for hjelpen, alle sammen :D

10. Wh!plash

Wh!plash Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Har noen av dere prøv dere? :)
    Lurer bare på om hvis noen gidd, når regner den/de med å være ferdig?

Takker på forhånd :D

11. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    vet ikke. har ett flash project på gang, skal gjøre det ferdig siden tror jeg viss jeg gidder da, vil helst ta 3D modeleringen først :p har prøvd meg litt da, prøver ut foskjellige ting, men du må regne med at jeg går på skole og jeg har homework og ting, men er fortiden sjuk, heldig for deg hehe :p :eek: :p

12. agep

agep Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg kan også sikkert prøve å lage noen enkle modeller til deg, men da kan kan du gjerne forklare litt mere hvordan du ser det for deg

13. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hmm jeg skjønte ikke "linse du har på hodet eller øye ellerno" egentlig, forklar :wink:

14. Wh!plash

Wh!plash Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Vi lager som sagt en film som er framtids rettet og vi skal da ha med et digitalkamera og en mobiltelefon fra hvordan vi kan tenke oss det i år 2020.

Det jeg tenkte meg som på bildet viser er:
    En modell av en slags linse. Sånn som baroner ofte bruker på sitt ene øyet. Fra den linsen skal det gå en kabel ned til en microchip eller printer.
    Eller til en microchip som du kan sette inn i en printer.
    linsen er ment til å ta bilder med ved at du blunker og det lagres på minnebrikken eller blir printet ut.

Mobilen: Den har vi filmatisert selvom vi ikke har fått sett så mye av mobilen så brukte vi enn sånn pin kode greie som du bruker på nettbanken.
    Du ser den ikke godt, men det er den vi har brukt og derfor er tegningen min inspirert litt av den. Sånn at 3d bildet blir nogenlund likt.

Men dere kan jo gjøre hva dere vil med de bare dere har de tingene i bakhånd.

Stoler på dere :D

Har forresten sett arbeidet ditt agep før så jeg er absolutt glad for at du også kan prøve :D Takk til deg også Remi og Melwasul :D

15. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    men du vil ikke ha med en 3D person som liksom har PÅ seg linsen? det blir verre, agep klarer det sikkert da, men jeg er ikke spessielt flink til og modelere personer :oops:

16. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg tror du bør bestemme litt mer hvordan det skal være i bakgrunn, hehe. Slik at man slipper farge- eller bakgrunnskollisjon mellom flere animatør ;)

Og kanskje litt mer informasjon hvordan du skal bruke bildene - powerpoint? video? annet?

17. agep

agep Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jaja, har hevet meg i det jeg :) Jeg begynte med telefone rett etter at jeg postet i stad. Jeg så ganske så fort for meg en slags pda tlf, og her er en prinsippskisse. siden jeg på det tidspunkt ikke helt så for meg hva du tenkte deg, så kan dette være på villspor. men det er rom for store endringer.
    Ser også for meg liten prosjekttor som prosjekterer et tastatur på bordet (de driver vel å utvikler noe slikt i disse dager tror jeg)
    Det ble også et opphold mens jeg så LOST :D tilbakemld ønskes, dette bildet vil bli fortløpende oppdatert

18. Wh!plash

Wh!plash Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Ekstremt stilig agep. Helt ekstremt. :D

Remi, du trenger ikke modelere en som skal ha på seg linsen. Bare gjør som agep legg utstyret på en slik bakgrunn.

19. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Du har lest nyheten om lasertastatur, ser jeg, hehe - ganske bra laget ;) Tegnet tastaturen selv? *tilbakemeldingen vil bli oppdatert etter bildet*

20. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    ahh genialt agep, med det lasertastaturet , en fin modell også :D skål :D
    nå ga du meg noe og gå etter muhahaha :twisted: neida hehe vi konkurerer jo ikke :lol:
    bare jeg finner ut hvordan jeg får lagt over bilder på skjermen da, noen som vet hvordan man tar ett vanelig bilde og legger det oppå en ting i cinema 4D? hmm lurer også på hvorfår det heter 4D 8)

Del denne siden