3d modelering

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av Wh!plash, 6 Apr 2005.

1. agep

agep Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hepp, jeg tok meg likeså godt friheten til å prøve meg på å lage kameraet og jeg :) Å jobbe ut i fra det at det bare skulle være en slag linse ble litt vanskelig, så jeg tok utganspunkt i en slags "halvbrille". Tanken bak denne modellen er som følger;

*glasset dekker det ene øyet

*Brillen festes i tinningen ved hjelp av noe som jeg har kalt iMAG (impulse magnet), og skal benytte seg av kroppens eget 'magnetfelt' eller 'impulser' for å sitte (fyf*** for en teit tanke når jeg tenker meg om, HAHA :oops: )

*sensor på innsiden av glasset (rødt og grønt lys) som leser av øyets bevegelser og tar bildet/video etter gitt kommando

*bildet/videoen sendes trådløst via medialinken til q-terastorage enheten hvor bildet/videoen blir lagret på kortet, og som senere kan stappes i en avspiller/printer eller hva det nå skulle være. q-terastorage enheten er tenkt festet i beltet, eller putta i lomma eller lignende.

Tenker meg at dette mølet jeg nå har hostet opp er et par mil unna det du så for deg, men men...

NB: skal også få gjort ferdig telefonen ved en ledig anledning

2. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    pokker som jeg savner animation:master, ikke at cinema 4D er dårligere opå noen måte altså, men hadde liksom AKKURA T lært meg alt det grunnleggende og alt... så blir man hacket :? :?: for en frekkhet, jaja, synes vertfall cinema er dobbelt så vannskelig da 8O ikke til en fordel for meg, ett ganske vannskelig program, og jeg FINNER pokker ikke ut hvordan man legger ett bilde oppå 3D modellen :cry: 8) :wink: :cry:

3. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Den siste så nesten ekte ut - du har jammen lært mye etter et år. Hvor mange A:M tutorial har du tatt? sånn cirka?

Jeg må nok vente et år til før jeg kommer til nivået du er nå, og da er du sikkert lenge foran meg, hehe

4. agep

agep Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Takker for fine ord:D Den siste er veldigt grovt laga da! skarpe, unaturlige kanter osv (lang rekke). Tror jeg begynte i august/september en gang med A:M. Har sett de fleste videotutorialene som ligger på hash.com (ca 8-9stk), og har bare slaviskt fulgt en (flower power, hvor jeg lærte en hel masse grunnleggende som det var enkelt å jobbe videre ut ifra)

5. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hehe, syns de er mykere og rundere enn de fleste jeg har laget. Også virker farge ekte. Du har kanskje sett at mine ser altfor dårlig "cartoon-aktige" og harde ut. Kanskje det er bare Bryce 5.

Jeg vet iallfall hvem jeg skal spørre når jeg får programmet, hehe - men skal heller ikke mase (skal være flink og tålmodig med videotutorials). Vil klare å lage realistiske saker at det er umulig å skille mellom ekte og falsk

6. agep

agep Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    En av de viktigste elementene ved 3D må vel være lysoppsett (og det er sinnsykt vanskelig og komplisert. tror jeg kan ca 0.1% av det som kan læres. skjønner egentlig ikke et kvekk). Simulering av skikkelig lys utgjør natt og dag på en og samme modell.

man lærer også mye på Animatin:Master sitt forum :D

7. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    skjønner ingen ting av lys jeg, i cinema sliter jeg med for mørke modeller når jeg renderer :cry:
    Pokker bilde blir nesten helt svart når jeg renderer, MÅ få til den lysgreia, nei jeg VIL ellers får jeg ikke ut 3D modellen din W... :?

EDIT:
    agep er du medlem på animation:master forumene der? hva kaller du deg? agep?

8. agep

agep Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    agep ja :D

Melwasul: hvilken av prosjektene dine har du brukt A:M på?

9. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Har ikke A:M - bruker Bryce 5 foreløpig.

Sparer stadig penger til A:M. Å spare penger er ikke min sterke side, hehe, har holdt på i flere måneder nå - men skal ikke være mer enn et par måneder til jeg får A:M.

10. pordey2

pordey2 Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det første som slo meg når jeg begynte å lese denne posten var: Hvorfor i alleverden skal man ha en liten og nett linse på øyet og en en ubekvem kabel som hekter seg fast i diverse ned til printeren (eller hva det var)
    agep lagde en super løsning!

Hvordan ligger 3DS Max 7 i forhold til bryce og A:M? Har 3DS på skolen og prøver det jeg kan å lære meg litt - laaangt igjen.

11. Amatør XXL

Amatør XXL Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Har en på skolen som "henger" på A:M forumet, og han skryter utrolig av deg, agep! Dette er bare perfekt! :D

Husker ikke hva han karen heter på forumet. :oops:

12. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    har vert registrert der lenge, men var noe tull, så jeg registrerte meg på nytt i går da... så foresten Mclaren på stillbilder der agep, så ut som om den var godt likt i forhåld til rankingen :idea: :D

13. agep

agep Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Morsomt å høre :D Kan det være en som kaller seg Jaqe???
    Uansett, her er en ny render av mobilen:

14. Wh!plash

Wh!plash Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Jeg har bare en ting å si agep. Fantastisk!!! :D

Tusen takk!

Bare lurer på en ting tar det lang tid å skifte farge til grå?? Kunne vært greit å sett siden den vi brukte i filmen var grå...
    Er det bare meg eller var det tastaturet i boret litt uklart??
    Uansett utrolig agep :D :D

Det programmet du bruker hvordan er det i forhold til 3ds max??
    Har du prøvd 3ds max? isåfall hva er vanskeligst?

Det du lager er bare rått :D

15. agep

agep Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Takker for fine ord :D Tastaturet ble nok alt for diffust på den siste renderen ja, men jeg fant ikke ut hvorfor, men skal se på det. ikke noe problem å skifte farge, men er det kamerabrillen eller telefonen som skal endres i farge? gi meg gjerne et fargeeksempel Var kamerabrille ideen min grei nok?

16. Wh!plash

Wh!plash Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Ja jeg syntes den brilleløsningen var helt kanon :D
    Mye bedre enn min egen :D

Grå fargen er ca slik som på brillen :)
    Er det noen som vet hvordan man kan få brillen til å se ut som de er på personen??
    Noen spesial effekter i premier pro eller nokke?

Bare lurer, siden det hadde vært utrolig tøft :D
    Nok engang takk agep :D Helt fantastisk 8O

17. agep

agep Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Er det bare et stillbilde du skal ha hvor en person bruker brillen? Jeg kan sikkert putte brillen på en gratismodell (hode) som medfølger A:M, men det vil nok kun egne seg for illustreringen sin del. Å integrere brillen på et ekte fotografi er mye vanskeligere en hva man skal tro (ihvertfall hvis det skal se realistisk ut), og er desverre utenfor mine evner foreløbig :cry:

18. Wh!plash

Wh!plash Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    vil du sette den på et hode :D
    Konge :)

19. agep

agep Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    et modellert et ja. hvis jeg finner et som passer. og resultatet vil nok bli veldig "3d modellert aktig"

*edit* HAHA, jeg kom på at jeg modelerte meg selv (merk: da hadde jeg brukt A:M bare et par uker), og jeg tenkte å putte brillen på det hodet. HAHA, kan bli et høyst merkelig resultat! :lol:

20. Wh!plash

Wh!plash Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    ja, jeg mente selvfølgelig på et modellert hode :D

Har du prøvd 3ds max agep?

Del denne siden