3D Motion Tracking - good or bad

En tråd i 'Visuelle effekter' startet av Wilhtex, 15 Aug 2011.

1. Wilhtex

Wilhtex Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
  2. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: 3D Motion Tracking - good or bad

Det holder å lage én tråd om samme video.

For meg ser det ikke ut som den er "påklistret", men at den svever litt foran bildøra. Du burde gjøre en skikkelig cleanup i hva du tracker. F.eks. bør du unngå all form for refleksjon. Hadde vært interessant å se tracken i programmet ditt - mulig det kan hjelpe til å finne ut av hva som bør gjøres.

Har du mulighet til å lage en video av programmet når du scrubber gjennom klippet eller spiller det av i tracking-programmet?

Når det er sagt, er det ikke sånn at det dyreste programmet er det beste. Boujou er overpriset, og mange veksler mellom forskjellige tracking-programmer ut fra hvilke utfordringer et skudd har. SynthEyes er bedre på enkelte ting, mens Boujou skinner på andre ting igjen. Er sånn det gjenspeiler seg i alle programmer generelt.

Om du vil kjøpe et program for tracking kan jeg ikke si noe vondt om SynthEyes. Lett å komme i gang med, plenty muligheter og avanserte funksjoner. Spesielt tatt i betraktning hva det koster er dette umulig å slå.

3. Wilhtex

Wilhtex Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Takk for svar :) Prøvd Boujou, og der hadde jeg muligheten til å på en måte ''dobbeltsjekke'' tracking points etc. Det får jeg ikke gjort i Voodoo. Problemet mitt med Boujou var at jeg aldri fikk endret frame rate og derfor ble det helt feil. Og etter maaaange timer med at programmet fryser, ble jeg bare overlykkelig over at det faktisk hadde VIRKET, og ble fornøyd med resultatet :) Men igjen, takk for svar - første forsøk, fornøyd!

4. MadsA

MadsA Citizen

Boujou koster jo 10k $ så det er i hvertfall fullstendig uaktuellt for meg.

Men når det gjelder tracking, så må det i mine øyne være så nærme som perfekt som mulig for at det skal sånn noen lunde ekte ut. Her er ikke trackingen god nok og da ser det rett og slett ikke så fint ut. Og for og nevne en ting til så syntes jeg ikke at teksten "passet" helt inn, du må nok lyssette teksten litt mer som orginalklippet ditt er. en reflection hadde nok også gjort seg. Sjekk ut denne tuten for hvordan du kan bruke et iphone 360 som et hdr.

Men stå på!

Sist redigert av en moderator: 16 Aug 2011
  5. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Alt med måte. Ikke alt trenger å se realistisk ut. MTV sine bumpere og idents er strålende gode på helsprøe påfunn. ;)

6. Wilhtex

Wilhtex Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

OleHaldor: Har du en YouTube kanal? Isåfall, link? Du høres veldig proff ut :)

Og jeg vet at teksten sikkert kunne hatt mer realistisk reflections osv, men med tanke på trackinga - Den er vel greit tracka? Som førstegangs tracking? :) Og det at den ikke sitter helt BOM FAST på bildøra, kan det være at bilen har en såpass lik tekstur over hele seg? Jeg vet ikke, just thinking :)

7. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Jeg har en profil på youtube ja, men der er det mye rart, mer på et personlig nivå. :)

Du kan heller ta en titt på nettsiden min om du vil se hva jeg driver med - www.colorist.no

Det er et poeng det at det ikke er særlig mye punkter å tracke - for det er mye refleksjon i bilen. I tillegg er det svært lite dybde i klippet.

Hvis du prøver et klipp som har mer dybde hvor ting lenger bort fra kamera beveger seg raskere gjennom bildet enn det som er nært - da vil du nok få et bedre resultat. Det er med andre ord et vanskelig skudd du har begynt å leke deg med.

8. MadsA

MadsA Citizen

Joda, greit nok til å være førstegang! Litt finpussing på trackingen så hadde den nok sittet mer klistret. Men som du sier er nok ikke en bil med reflections og ingen ordentlige punkter å tracke så veldig lett :)

9. Wilhtex

Wilhtex Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Mads A: Takk for det :) Tenkte ikke voer HVA jeg filmet som skulle trackes.. Visste jo ikke noe overhodet om tracking..
    Har du en YouTube kanal? :)

10. MadsA

MadsA Citizen

Ja, men har ikke lagt ut noe der på kanskje et år. Så ikke veldig oppdatert. (youtube.com/mrmaan95)

Vimeo er der jeg legger ut ;)

Del denne siden