3DStudioMax7

En tråd i 'Programvare' startet av Freddern, 1 Nov 2004.

1. Freddern

Freddern Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    heisann.. er det noen som har noen bra sider med Tortials for
    3D Studio Max 7???

2. mads

mads Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
  3. mads

mads Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    eller hvis du er inn i 3d max 7 så velger du hjelp og litt under trykker du på
    tutorials :D

4. mads

mads Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
  5. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    For all del, ikke bruk edit knappen!

6. Freddern

Freddern Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hvorfor ikke? :?

7. Freddern

Freddern Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    ok.... men har noen en tortials for åssen man lager verdensrom? Stjerne bakgrunn og planeter osv?

8. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Henrik var sikkert ironisk - han mente selvsagt at dere bør bruke edit-knappen istedet for å poste flere ganger på rad.

9. Freddern

Freddern Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    noen som har turtials for åssen man lager verdensrom? stjerne bakgrunn???

10. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Nei, ingen tutorial, rett og slett bare såre enkelt.

Du har sikkert et kamera i scenen din!

Da går du inn i VideoPost. Setter opp kameraet ditt der. Velger et filter som heter Starfield. Velger at dette skal vises i kameraet ditt. Velger en output hvis du skal lagre og voila! Det er noen forskjellige innstillinger du kan leke med på Starfield filteret da!

EDIT: Og ja, selvfølgelig var jeg ironisk! :wink:

11. Freddern

Freddern Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    er ny i programmet.. ska jeg sette opp et kamera bare?? target eller free? også gå inn på render også videopost?

12. Freddern

Freddern Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jeg finner ikke starfield i filtre?! hmmm??

13. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sett opp et kamera. Det er det samme om den er basert på free eller target. Deretter trykker du på render>videopost.

Dette er bildet av videopost vinduet! Den eneste knappen som er lyseblå er hvor du velger hva den skal rendre, nemlig kameraet du ønsker å rendre fra!

Ikke første knappen til høyre, men andre for den kameraknappen er hvor du finner filter knappen med Starfield valget!

Bortenfor der igjen finner du output knappen, hvor du velger filtype osv!

Når alt er klart og du skal rendre trykker du på den knappen med den svarte mannen som løper!

Alt ok! Fint å høre!

14. Freddern

Freddern Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    ok.. takk.. men sånn her gjør jeg det.. jeg har en ferdig animasjon som jeg ska ha stjerne bakgrunn på. så jeg går inn på Videopost.. trykke på den blå knappen velger spacecam... også trykke jeg på den knappen som heter add image filter event eller noe.. også tar jeg starfield også render... men gjør jeg feil i noe? ska jeg ha selecta den camera vinkelen som jeg fiksa på dn blå knappen før jeg trykke på image event greia også starfield? og åssen skal Render Optionen være?? Jeg fikk det neste til, men det ble bare stjerner på blå bakgrunn? må jeg ha svart bakgrunn fra før av??? åssen får jeg det da?

15. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    I innstilligene til Starfield filteret må du velge hvilket kamera den skal virke på. Nemlig "spacecam" deretter velger du en output der du velger hvor du skal lagre filen, hvilket format (avi, mov osv)!

Det som er viktig er å huske på er at de forskjellige elementene som står på bildet står under hverandre og at ikke f.eks filteret har et innrykk under kameraet!

At de står slik:
    - Spacecam
    - Starfield
    - output.avi

Og ikke slik:
    - Spacecam
    _____- Starfield
    - output.avi

Hvis du skal bruke dette i et typisk DV-prosjekt vil du ha 720*576 med pixel aspect ratio på 1,06667. Da må du også passe på at du har 25 bilder i sekundet i prosjektet ditt! Det finner du på en knapp til høyre for timeline!

EDIT: Du skal IKKE ha spacecam merket når du trykker på "add image filter". Da kommer det som vist under "ikke slik" og det vil du ikke!

16. Freddern

Freddern Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jeg får bare blå bakgrunn og stjerner!!!! åssen får jeg en annen bakgruns farge?? jeg må ha en annen bakgrunn farge før jg legger på stjernene? fordi jeg har blå bakgrunn som stantard dr vær gang, men jeg må vel ha svart.. fordi når jeg renderer får jeg stjerner på blått.. det ska jo være svart og stjerner.. hva gjør ja? takker for hjelpen jeg har fått før dette.. fikk programmet for 3 dager sia, kan mye allerede, men skifte bakgrunns farge burde jeg vite?? åssen skifter jeg det bakgrunns bildet?

17. kattefisk

kattefisk Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Jeg hadde en tutorial på det for lenge siden. Lagde noen greier jeg var ganske imponert over, men husker ikke hvor jeg fant tutorial da.

Ellers er http://www.3dmaxer.dk/tutorial.asp?ak=0 en veldig fin dansk side :)

18. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Bakgrunnsfarge velger du under Render>environment!

19. Freddern

Freddern Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    takk, men når jeg ska rendere den i Video post blir det dårligere kvalitet enn når jeg renderer den i Rendering->Render... men når jeg renderer den i Render så er ikke stjernene med og den renderer 3 bilder..hva skjerer?

20. HenrikSolberg

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Har du de samme innstillingene da? ikke vanlig render>render blir selvfølgelig ikke stjernene med, siden disse er lagt på i VideoPost.

Du velger hvor mange bilder/hvilke bilder(bilde) som skal rendres!

Tror kanskje du trenger å utforske programmet litt mer. Kanskje oppsøke noen enkle tutorials på nettet?

Del denne siden