60D HD Rendering hjelp

En tråd i 'Programvare' startet av jan-m, 27 Mai 2012.

1. jan-m

jan-m Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei
    Er nå eier av et Canon 60D men er ganske fersk.
    Holder på med å lage Motocross film nå om dagen.
    Linsen jeg filmer med er en Canon 70-200 f2.8 IS USM.

De fleste klippene i denne Cross filmen kommer til å ha slow motion. Ikke veldig mye slow motion men litt.
    Tenkte jeg at da er det lurt å filme i 1280x720 50 fps (???)

Har fått filmet litt, samt prøvd å redigere og rendre ut et klipp i Vegas 11 for å se hvordan kvaliteten ble.
    Har rendret ut i forskjellige fil typer men jeg sliter veldig med at cross sykklene blir hakkete, om dere skjønner. Resten av bildet er skarpt men sykklene som er i bevegelse blir hakkette.

Noen som har tips`?
    Hadde vert velidig fint om noen kunne ha forklart litt om gode rendering settings for 60D også. Sliter litt med å finne gode forklaringer på dette.

Hilsen
    Jan

Sist redigert: 27 Mai 2012
  2. Scroogey

Scroogey Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Sv: 60D HD Rendering hjelp

Har mye erfaring med 60D, men har selv bare brukt Premiere. Vet ikke om det heter det samme i Vegas, men DSLR er sequence-preseten som er beregnet på speilereflekser i Premiere, så se etter noe lignende.

Hva gjelder fps, bør du selvsagt ha 50 fps om du skal gjøre om klippene til slowmotion i etterkant. Da kan du halvere hastigheten, og fortsatt ha 25 fps.

3. MadsA

MadsA Citizen

Sv: 60D HD Rendering hjelp

Et par ting som kan være mulige feilårsaker og ting du bør passe på.

- For å få kul slow-motion burde du ha minst 1/100 i lukkertid. Da får du ikke all den motionbluren.
    - Når du redigerer. Velg et preset som er 1280*720 og 25 frames i sekundet.
    - Problemet du snakker om kan være et eksporteringsproblem, men da skal ikke problemet med at syklene blir uskarpt være et problem når du redigerer. Pass på at du har samme innstillinger på eksporteringen som når du redigerer (1280*720 25P). Samt bør du ha en bitrate som er minst 3 mbps. Har du veldig lav bitrate kan dette være noe som forårsaker uskarpheten som du nevner.

Mads

Del denne siden