A:M Animasjon

En tråd i 'Introer og logoer' startet av agep, 15 Okt 2004.

  1. agep

    agep Lt. Commander

    Innlegg:
    322
    Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Da har jeg laget en liten animasjonssnutt i A:M som jeg trenger å få kritikk på (musikken er ikke den beste)

    http://home.no/agep/BlurpAGEP.wmv

    dette lille klippet på 28sek tok usannsynlige 5 timer å rendere i lav kvalitet (320x240)!!!!!

    All kritikk mottas med takk (for å forsvare meg selv har jeg hatt A:M i bare 3 uker :D )
     
    #1
  2. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

    Innlegg:
    2.425
    Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Personlig liker jeg ikke brå inn og utganger. Det gjelder både kameraføring og modellene som starter og stopper veldig brått (i alle fall på den trege maskinen jeg sitter på her på jobben, kan være den det er noe galt med!). Kult med den logoen! Har ikke høytallere her heller :) , så jeg fikk ikke hørt lyden!
     
    #2
  3. Melwasul

    Melwasul Lt. Commander

    Innlegg:
    2.656
    Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    ganske flott, men litt raskere hadde vært bedre - for derre bokstaven (eller logo?) som falt ned gikk ganske treg ;) ellers kjempebra

    tips: når du bruker stillkamera, la bokstaven flyttes treg nedover mens vi kan se hans reaksjon, så går det raskere og raskere til vanlig tid hvor bokstaven faller rask ned ;)

    og kameraet må ikke stoppe mens "stillkamera" er over, bare fortsett med å bevege kameraet, hehe

    men du er flink med animasjon ;)
     
    #3
  4. clarion

    clarion Lt. Commander

    Innlegg:
    192
    Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Morsom sak :)

    Benyttet du BLOB som materiale på den lille tassen eller ?

    Ihvertfall er det "som å helle sirup ned i maskinen" når du reendrer blob ;)

    MVH

    Tor-Bjarne Henriksen
     
    #4
  5. agep

    agep Lt. Commander

    Innlegg:
    322
    Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Nei, jeg lekte bare litt med surface (grønt, refleksjoner og gjennomsiktighet). Har forstått det slik at beregning av lys og refleksjoner er noe av det som drar veldig masse datakraft, og jeg har benyttet meg mye av refleksjoner (skal jeg rendere i PAL tar det meg ca et døgn!)
     
    #5
  6. clarion

    clarion Lt. Commander

    Innlegg:
    192
    Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Du kan få A:M til å reendre raskere dersom du benytter "Multi Pass", Men da må du ha klikket på sjekkboksen for "Advanced" i reender bildet i options.

    Multipass går fortere da aliasingen er utelatt (BLr aliased for hvert pass), så hvis du velger 3 Framens eller 1 frames burde reenderingen gå noe fortere... Of dersom du reendrer 25 frames/Sec + pal trenger du jo ikke veldig høy oppløsning pr frame :)

    Vel bare et tips dette også..


    MVH

    Tor-Bjarne
     
    #6
  7. agep

    agep Lt. Commander

    Innlegg:
    322
    Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hva vil det egentlig si? er det en form for interpolering (at 3 frames er bygd opp av et frame).. og er det synlig kvalitetstap?

    Uansett, takk for tipset clarion :D
     
    #7
  8. Ustabil-Kim

    Ustabil-Kim Lt. Commander

    Innlegg:
    1.185
    Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    likte konseptet veldig godt, men kunne tenkt meg noe annet enn slimklumpen, selv om den var veldig bra laget.
    synes grønnfargen stjal litt for mye oppmerksomhet.

    en mus ellerno hadde passet bedre i mine tanker.
     
    #8
  9. Melwasul

    Melwasul Lt. Commander

    Innlegg:
    2.656
    Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hmm, du har faktisk rett, la nesten ikke merke til noe annet - og vet ikke navnet til produksjonen engang, hehe - men det kan eg finne ut om eg vil ;)
     
    #9
  10. Remi

    Remi Lt. Commander

    Innlegg:
    1.681
    Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    kna jo alltids prøve med en mus da;-) det hadde vert morsomt så lenge det ikke tyter ut blod når den blir skvist :lol:
     
    #10

Del denne siden