After Effects Tutorial: Sensurering.

En tråd i 'Tutorialer' startet av Remi, 11 Mar 2006.

1. Remi

Remi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Idag skal vi ta for oss sensurering. Jeg bare åpnet opp After Effects (6.5 Proffesional) og prøvde teorien min, som ble riktig.

Når du har importert inn opptaket du vil sensurere bort noe på, lagt den inn på compositionen, så kan du begynne med å klikke på Pen Tool (Window >>> Tools for de som ikke har toolsmenyen oppe), marker deretter området du vil ha sensurert bort.

Nå tenkte jeg vi kunne prøve to forskjellige effekter som sensurering.

Den første skal bli blurete.
    Først, med klippet markert, så klikker du effect >>> blur&;sharpen >> Box-blur og drar brytere slik at de passer mengden med blur du vil ha på sensuren.

Den andre måten er pikselering.
    Klikk effect >>> Stylize >> Mosaic. På instillinger så kan du sette både vertical og horizontal blocks til 40 for klipp med avstand til objektet som skal sensureres bort, for nærbilder kan du setter de på 20. Eksprememtér!

Nå klikker på på den lille pyramiden/trekanten på tidslinjen, ved siden av navnet på sensureringsklippet, klikk deretter Masks >>> Mask1 (Eller hva ellers du skulle ønske å kalle masken) og setter Mask Feather på circa 10. (Dersom du valgte pikseleringsmetoden, så behøver du ikke å bruke Mask Feather ettersom vi vil ha effekten skarp.) Dette er fordi at du ikke skal få skarpe kanter på sensureringen din, og den ser mer myk ut. Du kan egentlig også klikke på stoppeklokken til Mask Shape like over Mask Feather, hvis du skal animere området som blir sensurert bort, som du sikkert skal. Da ser du at det kommer en keyframe der tidslinjepekeren din står.

Dra ned Sensureringsklippet en gang til, men putt det under det første, slik at den som du har jobbet med overlapper den som vi akkurat dro ned.

Nå kan du animere den, hvis du vil.

En kjapp liten tutorial jeg skrev kjapt. Skulle senrurere bort noen på dokumentaren jeg lagde til skolen. (Fikk 6'er :D ).

- Remi

Del denne siden