Alternativ til Magic Bullet looks på OSX Lion

En tråd i 'Programvare' startet av Boblesaft, 3 Des 2011.

1. Boblesaft

Boblesaft Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hei!

Jeg ventet lenge med å oppgradere til Lion på macen min, og nå husker jeg hvorfor. Jeg hadde lest at magic bullet looks ikke var kompatibelt med OSX Lion, men det hadde jeg selvfølgelig helt glemt.

I forbindelse med en reklamefilm jeg skal bli ferdig med om en uke er jeg nødt til å fargekorrigere samtlige klipp, og jeg har ikke særlig mye annet enn standard plugins i after effects og premiere til å fargekorrigere med.

Finnes det noe alternativ til MB looks som ikke koster allverden?
    Vil ha en tree-way-color corrector og muligheten til å maske. Jeg sliter litt økonomisk om dagen, men å spytte inn noen hundrelapper må gå fint.

Finnes det kanskje noe gratis der ute som er bedre enn standard plugins til premiere og after effects?

For øyeblikket ser det ut til at jeg må jobbe med curves, color balance, tint, etc (og resultatet kan bli bra, det), men liker ikke verktøyene og worklfow og alt gjør denne metoden mindre effektiv, imo (og ikke minst demotiverende).

Eller kanskje det beste; Noen som har hørt om en løsning til å få MB looks kompatibelt med Lion?

- boblesaft

2. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Alternativ til Magic Bullet looks på OSX Lion

Resolve Lite er gratis.

3. SkeletonKey

SkeletonKey Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Alternativ til Magic Bullet looks på OSX Lion

Har du prøvd Synthetic Aperture i After Effects? Ganske sikker på at den følger med de nyere versjonene. Om du legger den effekten på et klipp kan du trykke på "Full interface", så starter den et dedikert program med vectorscopes osv. Dersom du allerede har AE kan det ikke skade å prøve.

Del denne siden