Amitopia TV trenger starthjelp anngående webtv

En tråd i 'Programvare' startet av Amix, 4 Apr 2012.

1. Amix

Amix Cadet 1

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei

Mitt navn er Michal Bergseth, 32 år og driver Amitopia TV, som finnes på Amitopia - Det er en tv kanal som tar for seg
    underholdning laget med Amiga. En hel generasjon av animatører, filmfotografer og regisører har brukt Amiga i sin tid. Selv i dag
    bruker Susumu Hirasawa, Blue Metal Rose og mange andre Amiga til å lage musikk.

Her kommer noen spørsmål:

1.
    Nå sender jeg Amitopia TV 24t fra min egen server hjemme. Jeg lager da 2 filer på 12 timer, som spilles etter hverandre i VLC, som
    er programmet jeg bruker til å streame med.

Finnes det noen enklere måte å gjøre dette på? Jeg bruker MacOSX, så hvis jeg kan slippe å skifte til PC og Windows, så er dette en
    fordel, men ikke noe absolutt krav.

2.
    Finnes det noen webtv lignende programmer for MacOSX, som lar en være en egen tvkanal? Jeg har prøvd BoinxTV programvaren,
    men VLC takler ikke filene til BoinxTV. Finnes det et alternativ? Hva burde jeg gjøre?

Amitopia TV sender nå 08.00 til 11.00 og deretter 15.00 til 01.00 alle dager i uken. Jeg har stengt av kanalen for påsken, da jeg er på
    utkikk etter et eksternt sted å kunne streame fra. Det er ikke helt ideelt å streame hjemmefra, da maskinen brukes til mye annet
    også.

Håper på svar :)

Mvh,
    Michal Bergseth
    Amitopia

Del denne siden