AVCHD filer lagger jævlig

En tråd i 'Video DSLR forum (digital single-lens reflex camer' startet av tommyhaugen, 14 Nov 2010.

1. tommyhaugen

tommyhaugen Cadet 2

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hey!
    Jeg tar inn mts filer til pcen, så tar jeg å konverterer til mpeg-4 men når di er inne i vegas så lagger det så jævlig når dem skal pre-view'es.

tips? =S

2. Christian m

Christian m Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: AVCHD filer lagger jævlig

Spesifikasjoner på pc? Vil tro det er så enkelt som at maskinen ikke er kraftig nok...

3. aperture

aperture Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Pass også på at du har en av de seneste versjonene av Vegas. Har opplevd det samme med pro 9, men ikke med oppgraderinger til 9c eller 9d.
    Hjelper heller ikke å rendre når de hakker/lugger. Blir sånn ferdig rendret. Fryktelig irriterende.

Nå som jeg har pro 10 er det ingen problemer selv med 24 Mbps.

4. SkeletonKey

SkeletonKey Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Du kan også skru ned kvaliteten på preview-vinduet, om du ikke allerede har gjort det. Får med stabil framerate på eldre datamaskiner da. Redigerte selv .mts-filer på en halvannet år gammel PC til 8 000 kroner. Det gikk helt fint, selv om det ikke er optimalt. Et problem med AVCHD er at det er laget for å ta minst mulig plass, slik at du kan filme mest mulig på et minnekort, en harddisk, osv. Hardt komprimert, selv om det ikke er det verste. Det er ofte slik at det blir lettere å jobbe med filer som tar stor plass på harddisken, fordi de er mindre komprimerte, men det er codecen det kommer an på. Bruker selv Cineform-codecen, uten at jeg vet om .mts er støttet som kilde å konvertere fra. Men filene jeg får ut av det programmet kjører 25 bilder i sekundet i full oppløsning på den utdaterte PC-en til 8 000 kroner.

Del denne siden