Avid Express Pro - Adobe Premiere Pro ?

En tråd i 'Programvare' startet av Chaos, 2 Apr 2006.

1. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

da blir det nok avid på meg og om et måne eller to måner ;)

2. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Tja... jeg tror jeg bruker begge programmene faktisk!
    Gå på www.avid.com å se hva de har av tutorials av Avid FX, og Avid 3D, og Express Pro.
    Jeg så nettopp en video om en som padlet ned en elv med kaiac. lyssettingen var helt forskjellig fra klipp till klipp i vannet, men med en utrolig genial løsning fikk det vannet til å ha samme farge i hvert klipp, og det så (holdt på å si) bedre enn ekte ut! :)
    så også masse tekst videoer, genial! :wink:

3. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hm har du direkte link til sidene? høres knuse turbo ribbe fedt ut

dette er en må ha for alle video intreserte

4. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Bare tenk på hva man egentlig kan gjøre hvis det er mulig og det bare er en basic effect!
    Så lenge man har Avid FX og resten så er dette virkelig en "must have"!
    er det direkte link til kaiac filmen du mener?

5. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    ja, og jerne en av dem andre vidioene du har sett!

6. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    http://www.avid.com/exchange/forums/4408/ShowPost.aspx
    Dette er den linken som heter noe sånn som:
    Everything you need to know (begynnelses videoer)

Jeg fant det jeg trengte på forumet på support / - forumet på siden.
    Du kan også laste ned en pakke på ca. 65mb med det som virkelig er begynnelses videoer.
    Du finner også pro videoer på siden. bare let litt! :wink:

Jeg har har alle 4 after effects treningsvideoene og en stor treningsvideo for premiere! liker premiere også! Du må ikke skifte med mindre du virkelig syns det er elendig da! :wink:

7. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    finner altså ikke rafting klippe. kva heter det?

edit: fant det

8. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Så hva syns du?
    vert å kjøpe! Bruker du vanligvis Premiere?

9. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hva, koster det, da avid exkcpress pro

10. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    ja bruker vanlivis premiered 6.5 sammen me pinaclled pro-one RTDV.. så har alt i rea<l time full dv kvalitet

11. incanus

incanus Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Avid Xpress Pro koster ca. 18000kr frå Videoutstyr. Det vert ein god del billegare om du kjøper med studentrabatt, men då er det ikkje med nokon bruksanvisningar.

12. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg er lang fra noen ekspert på priser!
    men jeg vet at med mindre du ikke har mye penger må du se langt etter det for jeg mener jeg har sett skal det koste mye, da mener jeg veldig mye.
    Skal du ha hele pakken må du ponge ut med noe rundt 20 000 kr, eller tar jeg sabla feil!
    :roll:

13. incanus

incanus Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det koster nok mykje meir enn 20k for heile pakka. Sjekka nett Videoutstyr, og prisen på Xpress Pro har visst gått ned til ca. 16000kr, medan Xpress Studio inkludert all hardware koster nesten 55000kr.

14. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Der ser du, jeg er ikke noen ekspert på priser!
    Men der fikk du i alle fall svar på at det koster flesk!
    Hvor er det man kan kjøpe Avid FX for en billig penge separat?
    Så bare veldig bra ut!

15. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jeg har bare ikke tro på at mann kan gjøre noe i nærleiken av det de gjorde i filmene sine uten dedikert hard ware. snakker da om at alt realtime - uten at vidioen i previevew windowet lager hakking på klippe.

real time er billig, men real real time er steinete dyrt som et rådyr i så jeg kommer nokk til å holde på me premeried en stunn ttill. og heller sattse på after effekts lenge.. nå har jo ver 7 kommet og der kann man lage på lazor effects og alt. det har forbedret cloning, og så lurer jeg på om den nye time warp - som har ekkte interpolering - kan erstatte eller komme i nærheten av revisionFX twixtor. i såfall er det en knusefeit pakke, med mye feit funksjon og lurer på om det har noe bra rotosplines og greier og men men. syns jeg bruker for lite livge footage til atr det er vert å gå for avid, men det ser stilig ut. husk at det som vises i videoene på siden deres er litt på kanten. f.eks så vises ikke surferen-klippe hvor hakkete det er - det vises ikke i det hele tatt før etter han har hivd på motion stabilization. og det kan hende det ikke var hakkete i det hele tatt. men så kan slikt gjøres i after effekkts, alt av kolor korrektion, kurves kan gjøres der - kanskje ikke like raskt og med så få tastetrykk og så automatisk, men så kostar jo då heler ikje after fx så mange penger som 55 K guri malla sprøtt.

16. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ja, men jeg skal i det minste prøve å skaffe meg Avid FX om det går å få separat!
    Jeg vil anbefale et utrolig enkelt og etter min mening supert program som er kjempebillig! Ulead COOL 3D Production Studio. Syns bare det er veldig kjekt!

17. MacGuffin

MacGuffin Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Med fare for å bevege meg ut på dypt vann her nå, så mener jeg at Avid FX er nøyaktig det samme som Boris FX. Jeg tror bare Avid har kjøpt opp noen rettigheter for å kalle det Avid FX i stedet, og da er i hvert fall mulig å kjøpe det separat, selv om jeg ikke vet om det har noen begrensninger i forhold til Avid sin versjon. For ikke så lang tid siden var det sånn at det bare het Boris FX når du kjøpte det med et Avid-produkt, hvis ikke jeg tar helt feil.

18. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ser de har noe som heter Deko oxo, en titler editor program. lurte på om det kanskje var det gamle Title Deko som de har kjøpt opp.

hehe edit hehe
    :,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:,:
    ja va r jo de som hette for Title Deko og TItle Deko Pro av pinnacle, har selv title deko RT og ja de e pinnacksle, og gjett vem som kjøppte dem opp da!!!! Jo, Avid!

hehe komixk

19. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hmm...ok, jaja...da antar jeg vell jeg ikke trenger Avid FX siden jeg har Boris FX og RED.

20. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    http://www.maxpc.co.uk/reviews/defa...=28846&;subsectionid=703&;subsubsectionid=522
    "Xpress Pro is designed to work with or without the hardware acceleration provided by Avid’s Mojo product. This box (costing an extra £1527) gives you real-time DV quality output for all your effects, overlays and transitions, and also adds its own analogue and digital capture and output. If you choose to use Xpress Pro without it, you won’t get real-time DV quality effects on an external monitor. What you will get is a choice between real-time effects in the preview window or non-real-time DV output. You can easily toggle between the two via a button on the timeline. "

va var det jeg sa om rendering?!?!111!!

korte mitt kostet 6500 for 3-4 år siden og alt er i realtime dv output titler overganger egffektectger å alt ting, stabilizering color corektion titles. og de t inkl premiere med mer, så avid er like overproset som mac i fårhål til kapacitaten,.

som det sises i sammen likninga her på nevnnte lin. fordelen m avid er hovedsakli mer brukerkontrol - kjappere å jobe me får brukerene, og standar- man har ett produkt tilpasset proffene og workflowen dems sånn di jobber.. det skal vere mer effektivt enn konkurrentene det er det som vekktlegges. mye, omm ikjkje alt - kan oppnåest i andre programer.

"This program has a professional feel and a price-tag at the higher end of the mid-range market, and while it doesn’t tower above the likes of Premiere in terms of features, its range of bundled external apps do up the stakes, making it an attractive option for professional users. "

sorenson skvis er jo inkl og det er intett minder enn KNUSE FETT

håpe at det her gjalp litt på forståelsen av forskjelen - to sum itt opp:

-dyrere - advansert måter - kajepere grensesinntt og forkvlow.
    - mer rette mot proffene og måten dem gjober på
    - tyngre å mer kresen på harde ware
    - brukes både til lite sabres og av haral swart.
    -kan redigere negativer ditigatl

edit: skriveleif

Del denne siden