Avid Express Pro - Adobe Premiere Pro ?

En tråd i 'Programvare' startet av Chaos, 2 Apr 2006.

1. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    TitleDeko og DekoCast, etc. er Pinnacle-produkter, og brukes den dag i dag på en rekke tv-stasjoner og OB-busser verden over.

Avid har noe som er enda bedre - sies det - Marquee, som er Avids svar på titlegenerator i Avid Express..

edit: typo

2. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hm. haldor, var inne po siden din i går og lurete på hvilke program du brukte til å lage vignettene i? hva program regiderer du i , final cut? og laget du det i after effects. var ganske bra lagd, må jeg si.[/quote]

3. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det er vel heller litt urelevant i denne tråden, men når du er inne på det;

Brukt Final Cut og motion hovedsaklik. Kun brukt After Effects på Gullstrupen.

4. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Men jeg har ikke mac :(

Har Final Cut Bible, den tjukke boka på 1200 sider. er så feit at når den puttes i en Rema 1000 pose, så ryker bærehåndtakene opperst på posen, og den dundrer i bakken med et litt halvkraftig smell.

Men nå er jo de rema påsene også ganske dårlig ofte og da og det iritere.
    men som oftest er dt jo ikke DEN bok asom er oppi.

Men after effcts var det scole lisenser du brukkte? laget du på dem når du var med på skoleprosjekte Gullruten? Må nok holde meg for øynene å redigere i premiered et år til, men bestiller nok After efcext fra USA fort før sommeren. tenkte å kjøpe 6.5, så heler oppgradere til 8 når det komer i september/okktober. er så raskt nå atte. 3ds Max komer 3 gange i året er så vidt Murray Mc Mercey greier å skrive Bibelen til programme før neste version :) hihi

5. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Kommer versjon 8 i september/oktober! det var raskt!

6. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    pga konkurancen til dom andre prodicentene, så går det gjerne 5-8 mnd før neste version. man må altid ha nok updates -alti ha no nytt. så allerede nå er di nok halveis til en 7.5 upgrade husk de jobber dag å natt å fortset å progargmer etter en utgivelse. de må jo ha job, og det som sover i timen deter fort av lase i den branskjen vad gjelde software ut vikkling. sane mine ord!!!!

:)

7. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jo jeg er fult klar over det.
    Men er det det samme med premiere da eller? :roll:

8. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    aner ikjke. er vell ikke sååå prekert der, da det er litt mer begrensen kor nyskapene man kann vere. men eg vet ikke. Den deran branskjen er lit uforutsigbar av å til. som mixebor branskjen.

9. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Når man snakker om premiere:
    jeg holder på å lage en lang film, men problemet er bare det at når jeg legger den på AVI blir den på sikkert langt over 5 - 6 GB. jeg vil ha størrelsen mindre, sånn at jeg kan legge på plate, men det er vell nokså umulig? :roll:

10. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    ha nøyaktig mener du me å "legge på avi"?

og har du dvd brenner?

11. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ja, har dvd brenner.
    AVI fil

12. MacGuffin

MacGuffin Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg har brukt TitleDeko før og jeg bruker nå Marquee, og jeg kan i hvertfall si meg enig med at det er et bedre program :) Vanskelig å sette seg inn i, men det er som med mye annet, tar du deg litt tid så sitter det etter litt trening.

13. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det er en ting jeg egentlig har lurt på i veldig lang tid nå.
    Mange nyhetskanaler som CNN og jeg kan nevne omentrent alle program har en sånn effekt til dær et navn står.
    Når en nyhetsoppleser leser opp i kanaler fra USA så har den en sånn fin fargeaktig bakgrund til skriften der det står navnet på nyhetssakene eller programleder etc.
    Jeg klarer ikke helt forklare men jeg håper dere skjønner hva jeg mener.
    Har lyst å vite hvordan det lages og hvor det lages.

Lurer også på om det er noen som vet om hvor jeg kan finne en sånn "i neste øyeblikk" lyd?
    eks: trompeter, sånn komisk greie.

14. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    till live bruk i såpas stooooore kannaler som cnn bbc tv2 etc, så bruker de omtrent utelukkende systemer bassert på noe som heter vizRT, et realtime grafik systeme såm forøvrig er utviklet av et bergenbasert selskap

http://www.vizrt.com/

systemene deres/dems gjør de lager alle illustrasjoner eter ulyker og så videre. nesten al grafikk i hele verden sin store tv kanaler lages m dette systeme. melodi grand prix poengtavler, værmeldinger, osv you name it

ang avi. antar du mener at du vil ha backup av projektet/ferdi film. i så fall: eksporter prosjektet ditt i to filer, første og andre halvdel, så brenner du en avi på hver disk. alternativt eksporter til dv tape til kamera om du har fire wire inn på det kamera ditt.

om du skal lage dvd for å spile av på div stuespillere, etc, en standard dvd videio - så må du konvertere til MPEG2. kan gjøres med adobe mpeg encoder i file>export timeline >adobe mpeg envoder.

håper det hjelper.

sånn. dette var nokk min siste filpost på Norsk Amatørfilm Forum..
    lykke til med ale projekkter, om det er laget me premiere eller avid, virtual dub, eller sonye Vegas. eller final cut eller ulead. med eller uten lazor stråler. .lyke til og jeg er siker på att mye av dere havvner i hOllYwod :)

15. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hvorfor reiser du i fra Norsk amatørfilm forum! :?
    Jaja, takk for alle opplysningene! lykke til videre 8)

16. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det du tenker på er det som ligger i nedre kant av bildet, og forteller informasjon om hva vedkommede heter, etc? Det heter "super". Å supre kan du gjøre på mange måter. Manuelt, eller automatisk. Finnes mange aktuelle på det markedet.

Tror ikke de "utelukkende" bruker VizRT. Det finnes andre Alternativer. F.eks. vet jeg at en TV-kanal i Polen sender 24/7 med KUN hardware/programvare fra Apple, som de har fått skreddersydd til sitt bruk. Ser også at Avid har kjøpt opp Deko, så det er ikke lenger en greie fra Pinnacle, men antar programvare/hardware er klin det samme, bare annen logo.

Mener muligens at Quantel har noe også, men er litt på tynn is her. NewTek har jo TriCast som støtter denne muligheten, og en rekke jalla bildemiksere fra Panasonic har støtte for innkommende kilde på DSK-kanalen (Down Stream Key).

Å lage en super er ikke vanskeligere enn å lage det i Photoshop, Paint, After Effects, etc.. You name it! Du står rimelig fritt til å velge størrelse og utforming.. Er ingen faste regler på dette annet enn at det bør være leselig i horisontal retning.

17. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Danke Danke!
    Har tenkt på Photoshop, er det noen som kan gi meg en link til ferdiglagde photoshop supers? eller noe sånn?
    Titledeko skjønner jeg ikke helt, men det så ikke sånn ut som det jeg er ute etter. eller trenger jegen eller annen link.

18. OlaHaldor

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    bare lag noe helt enkelt. Ta utgangspunkt i en strek med tekst på, og gjør teksten godt leselig. Se litt på andre TV-kanaler hvordan de gjør det når ting supres, om farger, graderinger, mønstre, animasjoner etc.

19. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Greit jeg kan prøve, men er ikke noe mester i photoshop.

20. nilsjnesse

nilsjnesse Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Han skrev da virkelig "OMTRENT utelukkende", og at du vet om 1 TV-kanal i Polen (!) som bruker noe annet, er et ganske svakt kontrapoeng.

Det er i hvert fall mange av de store som bruker dette systemet fra Bergen, og det er ganske kult. (Beklager hvis det ikke er tilgjengelig for Apple.)

Del denne siden