Avid Express Pro - Adobe Premiere Pro ?

En tråd i 'Programvare' startet av Chaos, 2 Apr 2006.

1. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Går det ant å skaffe seg det til hjemmebruk eller ikke?
    det må da koste flerfoldige tusen!

2. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Er Canopus Transition FX noe bra til overganger eller er det et skikkelig amatør program?
    Lurer på om det finnes noe bra transition programmer for hvis noen har sett hvor utrolig lite overganger som premiere har?
    vegas og til og med ulead har mange flere!

3. MacGuffin

MacGuffin Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    I stedet for å skrive flere poster etter hverandre med kort tidsrom, så kan du trykke på edit på posten din, så blir det litt mer ryddig.

4. OlaHaldor

OlaHaldor Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Nå blir det ord mot ord. Men du trekker da ikke frem noen spesielt mange du heller. Som sagt. Dette er en greie jeg ikke kan ha lest om, sett eller hørt om, som brukes i det mangfoldige - selv om det kanskje er vel og bra.

5. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg lurer på noe angående split screen i premiere.
    hvor er det jeg fikser på det? hvis jeg gjør det i preview vinduet blir det bare helt feil!

6. incanus

incanus Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Legg to videoklipp over kvarandre, og bruk t.d. Crop eller Garbage Matte på det øvste klippet. Kvifor spør du om det i denne tråden eigentleg?

7. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Har egentlig ikke peiling. Men jeg skrev om premiere og bare lurte. :? :roll:

8. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hvordan lages en vertical gjennomsiktig letterbox?

9. incanus

incanus Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Lag den i Premiere sitt tittel-verktøy eller lag den i t.d. Photoshop med transparent bakgrunn.

10. Chaos

Chaos Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    JA, det var det jeg egentlig tengte.

11. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jeg går videre får di de prakktiseres en skammelig Hitlersensur på dettte forume. Hva er vitsen me å poste når halparten av postene tilfeldig renskes ut uten noen forklaring. og vis det er forklaring - hva er den?

syns modifikatoren av forume optrer til det latterlige. jeg skal ete ordene mine, om jeg får en forklaring, men ikke uten.

Ander ikke Hvilke opplysninger du sikkter til, de er jo sensurert bort. men mange takk. har vert en grei erfaring dette. i de minste har jeg fått en liten får-smak på hvordan det trolig føles å leve i et diktatur der dokumenter bare vorsvinner uta luften. sensureres. og folke trykkes ner.

12. bossen

bossen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Heisann!

Nå ser jeg folka begynner å prate om noe annet enn Avid og Adobe, men poster dette allikevel, jeg.

Jeg har selv Avid, og synes det han kjempemange funksjoner. Men jeg klarer ikke å sette meg inn i programmet. Etter lang tid i programmet har jeg klart å trimme klippene og justere hastigheten. Man må altså være tålmodig om man har tenkt til å bruke Avid.

Skal du ha Avid må du passe på å se på systemkravene til programmet. Blant annet trenger programmet minimum 1 GB RAM...

-- Bossen --

13. Actima

Actima Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Avid

Først og fremst: man trenger absolutt ikke 1Gb RAM.

Det er først og fremst 3 ting jeg liker ved Avid (og jeg snakker da om Xpress eller MediaComposer):

1. Om du kjøper deg ett avid-tastatur eller noen klistermerker til det du allerede har, og du lærer deg og jobbe med hurtigtaster, kan du jobbe utrolig effektivt, og mye mye raskere enn i premiere.

2. Avid programmet krever mye mindre ressurser enn Premiere. Jeg bruker Avid Xpress på min 1Ghz/512Mb Laptop og programmet går knirkefritt. Premiere sliter.

3. Filene digitaliserer blir lagret i OMFI med referanser. Du kan på denne måten mye enklere langtidslagre prosjekter, men slette videofilene, for så og online materiale på nytt, når som helst. Ett prosjekt tar da 1-15 Mb.

14. bossen

bossen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det står i Systemkravene til Avid Xpress Pro at du trenger 1 GB RAM!

Før hadde jeg bare 512 MB Ram i min pc, og da hakket det veldig når jeg spilte av film i Avid. Etter at jeg satte inn 1 GB Ram-brikke gikk det mye bedre. Nå har jeg altså 1.5 GB Ram.

-- Bossen --

15. Actima

Actima Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ok. Hvilken versjon av Xpress Pro er det?

16. bossen

bossen Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  17. MacGuffin

MacGuffin Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Anbefaler å følge systemkravene til Avid, altså 1 GB RAM. Jeg har selv 2 GB på min Xpress Pro 5.5 maskin, og det funker svært tilfredsstillende.

18. Actima

Actima Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Jupp! Ser det. Men jeg bruker fortsatt min Dell Lattitude C810 (1,0Ghz) med 512Mb RAM og det går helt uten problemer.

Jeg bruker Avid Xpress Pro HD 5.0...uten å bruke HD-funksjonen på min stakkars laptop, selvfølgelig.

19. Ekksplotsjon Bang Studios

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    synts at dersom mann begynte og syntes synn på hardvaren sin ja at man da er på "ville vegar". Er nå bare min menig, da men.

20. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Er nok bare "a figure of speak" som det heter....

Del denne siden