Avkappet hode

En tråd i 'Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer' startet av espevik, 1 Mar 2010.

1. espevik

espevik Cadet 4

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Noen erfaringer?
    Har lyst til å filme to avkappede hoder i en bag i et kortfilm prosjekt jeg driver på med.. har noen ideer om hvordan det kan gjøres, men hadde vert greit med litt tips og triks hvis andre har gjort det før.

2. Disasterpictures

Disasterpictures Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Finnes nok flere metoder her, men jeg ville nok satset på å kjøpe en hel maske, det vil si som ikke er med strikk. En du trèr over hodet, og fylle den med ballistisk gele og fikse resten med fake blod :)

3. espevik

espevik Cadet 4

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    har du link til noen plasser det er mulig å få tak i slikt?

4. morteym

morteym Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Ble litt nysgjerrig, hvordan skal disse scenene se ut?

5. espevik

espevik Cadet 4

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Kun en scene, hvor en sønn henter sin far på en tog stasjon, hvor faren legger en bag bak i bilen før de kjører. Etter en stund stopper de ute på landeveien(øde) og går ut av bilen, tar ut bagen fra bagasje rommet, legger den på bakken og viser sønnen innholdet, som er to avkappede hoder. Sønnen kaster opp, den eldre mannen legger bagen tilbake i bilen, og de kjører etterhvert videre..

Ellers er det jo en del dialog til.

Men tenker kun 1 shot av hodene, og ellers ha flere shots der man ser bagen uten å se inholdet.

6. SkeletonKey

SkeletonKey Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Du kan jo selvfølgelig bare lage en falsk bunn i bagen og la to skuespillere stikke hodene gjennom bunnen - eventuelt freeze frame - om du bare skal ha et close-up. Om det gjøres skikkelig kan det se mer ekte ut enn masker og slikt. En budsjett-greie, så klart.

7. espevik

espevik Cadet 4

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Ja det er den måten jeg hadde tenkt meg frem til selv, men jeg vil vite hvilke alternativer jeg har =)

8. Oceanstudio

Oceanstudio Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Tror indy mogul har laget en del fake hoder og effekter med dem. Du kan jo ta en titt ved å søke Indy Mogul på youtube.

9. Hitmanofnorway

Hitmanofnorway Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Du kan jo ta å filme først bagen vanlig, (drypper kansje litt blod fra bunnen på den) så fra oven og ned i bagen; ødeleg beggen under så to hoder får plass i fra under siden så stikker to skuespillere hodene sine opp, fyll så baggen godt med fakeblod rund hodene. du kan nå veksle med film av bagen fra oven og reaksjoner...så er det lurt å filme når om han skal gå vekk med baggen igjen? det før du ødelegger den. håper du skjønte noe av dette her.

(skuespillerene må være gode på å få det til å se ut som at de er separert fra kroppen) :)

10. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Et klokt valg her siden det er lavbudsjettsamatørfilm det er snakk om, er å pakke inn hodene i noe. Feks plast. Å bare ha hoder slengt i en bag vil føre til masse søl. Sånn fryseboks man tar med seg på tur er kanskje en bedre løsning, så kan du dekke til mye av det med isbiter, og når det da samtidig er pakket inn i plast så ikke bare luker du vekk mye av problemene med at det ser falskt ut, men det vil faktisk ser mer ekte/profesjonelt ut.

Del denne siden