Avstøpning Algeanat/gips

En tråd i 'Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer' startet av Digitalartwork, 8 Mar 2007.

1. Digitalartwork

Digitalartwork Cadet 2

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Har søkt "livet" av meg for å finne et slikt sett for helt hode avstøpning i norge men finner ingenting, sendt e-mailer til f.eks niss.no men ingen svar. Finner flere nettsider i usa som selger men med frakt og toll kommer ofte beløpet på det dobbelte av normal pris.

Noen her inne som VET med sikkerhet hvor en kan få kjøpt slikt utstyr i norge?

2. ulairi

ulairi Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Vet at du kan få kjøpt sånn algenat på Hobbyhuset i Kristiansand. Men det er vist utrolig dyrt.

3. Ustabil-Kim

Ustabil-Kim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    jeg ville tatt turen innom niss dersom du bor i nærheten, han som holder special effekt kursene der er sinnsykt flink, og de var utrolige hjelpsomme da jeg skulle ha en alien hånd. Ikke bare det men de er raske.

Du har flere studenter der som har mye tid til å gjøre dette for deg, så lenge du betaler for utgiftene selvsagt..

4. Toby

Toby Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hvis du bare skal ha avstøpning av hode, kan du jo gjøre det med gips, slik som med maske som du sikkert har lagd i kunst og håndtverk på grunnskolen. Ta ei badehette over hodet.

5. MatsM

MatsM Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Alginate

slik gjør du.
    -kjøp alginate
    -Gips bandager
    -gips

bla opp alginaten smør over ansiktet når den har herdet legger du på gipsbandager, når det er tørt tar du det av så har du en nagativ av ansiktet ditt, så fyller du den med gips.

du kan gjøpe alt du trenger her www.effektmakeren.no å hils fra Mats:p

6. Pyro-Pelle

Pyro-Pelle Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Dentaldepot f. eks. selger alginat. Ok, det koster litt med gir en veldig bra avstøpning. Du klarer aldri å få skikkelig detaljerte avstøpninger med bare gips. Men du bør ha en til å hjelpe deg som vet hva han/hun driver med. Fare for kvelning... Dessuten så stivner alginat ekstremt fort. Det må erfarne hender til for å legge det på før det stivner.

7. TheBurtonGang

TheBurtonGang Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Jeg har ekstremt lyst til å prøve og lage en maske.. Kjenner ingen som har jobbet med alginat før da :rolleyes: De som er erfarene med alginat må jo ha prøvd det for første gang engang de også.. øvelse gjør jo mester eller :confused:

Er det liksom ekstremt vanskelig eller kan man bare følge en YouTube video forklaring å få et noe lunde godt resultat.

Del denne siden