"Børre" - ny norsk spillefilm under produksjon

En tråd i 'Reklame !' startet av kimdill, 16 Jun 2006.

1. alj

alj Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

hvilket kamera bruker dere?

2. nilsjnesse

nilsjnesse Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  3. alj

alj Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

så kjekt at noen gidder å gjøre slikt for en latsabb :p Takk!

4. kimdill

kimdill Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Det stemmer, skyter rett på en Firestore 100 HD og det fugerer knirkefritt. Den behøver kun å tømmes én gang i uka.. men husk for all del backup underveis :)

5. kimdill

kimdill Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Noen stills fra forrige ukes opptak:

6. kimdill

kimdill Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Teaser online

En liten teaser

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=0XRuPp2SGIA[/ame]

7. Thrusthamster

Thrusthamster Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Den teaseren skremte vettet av meg. :p

8. kimdill

kimdill Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Så bra ;)

9. Andyax

Andyax Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Ja fy fader! Enig! :? Jeg HATER de edderkoppene der. Mange av dem i huset. Så jeg kommer nok til å bli helt helt helt vettskremt hvis jeg ser den filmen. Helt sikkert.

Nice teaser btw.

10. erdnis

erdnis Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Dette ser virkelig lovende ut! Gleder meg til å se den!

11. StianSvendsen

StianSvendsen Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Syns kanskje teaseren kunne blitt klipt ned til rundt 30 sekunder med tanke på at det ikke skjedde noe spennende før de siste 5 sekundene.

Men man kan tydelig se at dette er utrolig godt gjenneomført, jeg gleder meg utrolig masse til å se hele filmen når den tid kommer.

Lykke til videre med prosjektet.

12. Ustabil-Andreas

Ustabil-Andreas Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Altså, uten oppbygningen blir det jo ikke like skremmende. Billige "Scare" effekter fungerer dårlig uten å bygge opp atmosfæren først. Syns det var riktig lengde for å skape litt suspens jeg.

13. StianSvendsen

StianSvendsen Rear Admiral

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

30 sekunder er mer enn nok for å bygge opp suspensen før noe skremmende skal skje. Jeg personlig følte ikke noen oppbygning under traileren. Men allikevel ble jeg skremt på slutten.

14. kimdill

kimdill Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Takk for tilbakemelding. Vi hadde i utgangspunktet tenkt 15-30 sekunder, men følte at de første fire bildene måtte henge på for å bygge den litt opp.

Jeg tror vi gjorde riktig der, men det er lov å mene motsatt.

Uansett, flere teasere/trailer kommer når vi har flere scener, og ikke kun en mørk kjeller :)

15. Thrusthamster

Thrusthamster Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125

Jeg er veldig sikker på at det må mer enn 30 sekunder til for å bygge opp denne traileren, om enn bare for å kjøre inn musikken med slaginstrumentene. Veldig, veldig bra trailer, jeg tror at den som laget den har veldig mye peiling på hva film handler om. Men jeg turte ikke se hele, jeg så den sånn kl. 4 om morgenen i en mørk kjeller mens alle andre i huset sov og holdt på å pisse på meg.

16. mrlee70

mrlee70 Lt. Commander

Liker mottatt:
    1
    Poeng:
    125

Har fått sett teaseren, og her kommer en liten kommentar:

Bra spenningsoppbygging, skrekkelement, men et par av scenene der han karen rusler rundt inne i kjelleren (eller hva det nå er), kunne vært kuttet bort, evt. byttet ut med andre bilder. Jeg synes det blir litt for mange bilder av han. Noen flere "stemningsbilder" inne fra kjelleren hadde gjort seg bedre tror jeg. Bortsett fra den lille detaljen, så synes jeg spenningsoppbyggingen funker bra, og kult i sluttscenen når hu dama kommer, og det plutselig blir helt mørkt et sekund, før vi ser et glimt av henne igjen. Det var en morsom touch, selv om jeg fikk litt sånn "The Ring" og "The Grudge" fornemmelser av det. Det virker som om kvinnfolk som beveger seg rykkvis bortover, og med langt, svart hår, som henger ned i ansiktet er noe av det meste skremmende man kan tenke seg for tiden. :)

Teknisk sett virker det veldig bra. Bra musikk og lydeffekter. Bildet er såpass mørkt så det er vanskelig å si noe konkret om det, men jeg regner med at det også er på topp!

Skrekkfilm er faktisk utrolig vanskelig å lage, ihvertfall BRA skrekkfilm. Det gjelder om å finne sin egen stil, en spesiell atmosfære og "sine" ting. Lucio Fulci, Dario Argento, Clive Barker og til tider John Carpenter (The Thing), er noen av de karene som er flinke på akkurat disse tingene, og derfor er de blitt såpass kjent også. Når du ser en Dario Argento - film, så kjenner du igjen stilen med en gang. Det samme med en Fulci - film. Det blir uansett spennende å se hvordan stilen og atmosfæren er i Børre - The Movie! Ser frem til det å se det ferdige resultatet.

Forøvrig - hva er det med tittelen? "Børre - The Movie"? Synes det var en merkelig tittel, og den "gir" meg egentlig ingenting...... men, men - det er ikke tittelen det kommer ann på, men innholdet. Jeg venter i spenning....

17. kimdill

kimdill Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55

Filmen heter egentlig kun "Børre". "The Movie" har kommet pga. utenlandske nettsider, men er ikke med på promomateriel ol. i Norge lenger.

Grunnen til at teaseren kun inneholder karakteren Børre, er rett og slett fordi vi nesten utelukkende har skutt scener med den karakteren til nå. Det lille materialet vi har av Bosse, den svenske lagersjefen, og kollega #2, passet ikke sammen med kjellerbildene, og hadde ikke fungert som en stemningsfull teaser.

Vi kunne ikke vise så mye mer fra kjelleren, da det vil gi bort for mye av handlingen. Teaseren ble egentlig laget for Oslo Science Fiction Festival, men vi syntes den var bra nok for publisering også ellers.

Senere får dere se mer til Barbra, Bosse, Ludo, Dr. Kronenberg og resten av gjengen :)

Kjeller scenen er inspirert av Dario Argento's Suspiria. De "blå" scenene, og House on Haunted Hill fra 60-tallet med Vincent Price.

18. ursa81

ursa81 Cadet 2

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0

Haha Dr. Kronenberg!

Godt å se jeg ikke er eneste fan i Norge av mr. terror himself :)

Del denne siden