Bachelor eller NKFS ?

En tråd i 'Generelt' startet av kaz, 7 Jun 2012.

1. kaz

kaz Lieutenant

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    55
    Hallo folkens! Har et studiespørsmål jeg ikke klarer å finne svar på via søkemotoren her på forumet, så tenkte jeg kunne spørre.

Etter å studert på European Film College og fått lysten til å lage film i Norge, er selvfølgelig HiL det store målet. Veien dit er dog lang, og jeg føler meg verken moden eller talentfull nok til å satse på det enda. Derfor har jeg lyst til å bygge opp det jeg kan for å gjøre best mulig inntrykk.

Da jeg ikke rakk fristen for NKFS i år ble det til at jeg havner på NTNU i Trondheim til høsten. Her står jeg mellom årsstudium i kunsthistorie og bachelor i filmproduksjon. Det jeg har hørt om NTNU har ikke vært bedre enn OK, så jeg forventer jo ikke all verden i forhold til gode lærere og bra undervisning. Jeg håper på mye frihet i oppgavene og at jeg får muligheten til å lage mye. Så er det jo en bachelor.

Alternativet er årsstudium i kunsthistorie og deretter søke NKFS. Har hørt mye bra om NKFS og jeg har ikke noen tvil om at jeg kommer til å lære mye. Men det er jo ingen "tittel" å opphente sånn sett, og tilsammen bruker jeg jo tilsvarende mye tid som om jeg skulle tatt en bachelor.

Hva mener dere? Har en bachelor mye å si? Jeg er jo knappe 23 når jeg er ferdig med det, så kan jo selvfølgelig søke NKFS etterpå. Eller kaster jeg bort tiden og inspirasjonen min på NTNU? Help plz.

2. Boblesaft

Boblesaft Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Bachelor eller NKFS ?

Hva med å ringe nkfs? Jeg kom inn men avslo, så kanskje de har ledige plasser. Dog er dette i Oslo.

3. kgheim

kgheim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Bachelor eller NKFS ?

Du kan høre med NISS i Oslo.. fristen har gått ut, men de pleier å ha et 2. opptak.. Ring de...

Del denne siden