Bare fantasien som setter sine grenser?

En tråd i 'Spesial-effekter, rekvisita, sminke og kostymer' startet av Pattern, 6 Jan 2008.

1. Pattern

Pattern Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Litt dumt å spørre men bare for å få litt mere informasjon om folk har erfaringer om akkurat dette emne. Jeg tenker på å begynne med å planlegge en fantasi film. Jeg vil bruke mye av det samme kunstneriske preget som er i Pans labyrinth. Med mørke skoger, veldig grønn/grå skala. Og sette mye vekt på rekvisitter og kostymer. Det jeg lurer på er om noen har erfart slike type filmer, hvor effektene spiller en så stor rolle, tenker på å ha veldige mystiske skoger etc. I hvor stor grad en amatør film kan gjøre dette uten at det ser alt for dårlig ut. Og i hvor stor grad man burde bruke blue screen, motion tracking etc. Litt dårlig formelert.

2. s0baz

s0baz Cadet 3

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    pris

dette kan bli dyrt for deg. For det første kommer kostymene til å koste deg (om ikke penger så tid). Desuten må då få med folk på dette. Vis du har nokk venner som er villige til å kle av og på seg kostyme for å gå i skogen hver dag. De må kjøres opp der du må få med deg utstyret ditt opp der. Skal du ha mange karakterer og statister? Alt dette kommer til å koste deg. Selv om du skulle få venner til å jobbe gratis for deg så kommer det til å ta tid. Og tid er penger. Personlig liker jeg best at amatørfilm skapere holder seg på at saklig nivå. Lag kortfilmer med få men gode skuespillere finn en fin histore og bruk virkemidler som vinkler, musikk og et godt manus for å lage fine amatørfilmer. Dyre efekter er ikke tilfredstillende å se på amatørfilmer. Siden de oftest ikke får det til.

Men lykke til :D

3. Rocambole

Rocambole Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  4. Ustabil-Andreas

Ustabil-Andreas Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det aller viktigste er locations, du må en skog som faktisk ser dau og fantastisk ut. Det er det første jeg hadde leita etter. Hjelper ikke med uberfete kostymer hvis du skal lage filmen i en helt vanlig skog.

5. Ustabil-Kim

Ustabil-Kim Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    rett ved hagen til pappa i arendal så er det en lang strekkning innover i skogen med dause trær som er formet slik som i adams family, jævlig fett location egentlig. alle træra der er fra forskjellige verdensdeler da de har grodd opp av frø i jorden som har blitt lastet av skip som kom for å hente varer i bukta.

Fett sted, med en stor brønn i enden, om jeg ikke husker feil.. må brukes en gang =)

kanskje om jeg får en ide som har 2ww soldater som havner i en tidsmaskin og kommer i en pararell verden, der alt er rart och fucked, så kommer aliens for å plukke de opp siden de forstyrrer ordenen. hahaha

6. Ustabil-Andreas

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    De vil uansett havne i en paralell verden hvis de reiser i tid. Men da mest sannsynlig bare i en alternativ tidslinje. Skjønner ikke helt hvorfor ting skulle være så mye mere fucked der. Og hva faen gjør aliens i en alternativ tidslinje vi evt har skapt. Og hvorfor bryr de seg når de sannsynligvis ikke er klar over at de befinner seg i en annen tidslinje en den originale. Og hvis de visste det, hvorfor? Hva er det soldatene blander seg inn i? Eksisterer Aliensa utenfor tid og rom? Og blir sure fordi tull med tidslinjer kan rive istykker universet pga tidsparadox?

Nei kim, dette syns jeg var en dårlig film ide. Hadde de funnet opp tidsmaskinen under andre verdenskrig så hadde vi enten vært under tyskland. Ellerså hadde ikke krigen vært i det hele tatt...ikke i denne tidslinjen anyhow.

7. Ustabil-Kim

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    hele ideen var vel i utgangspunktet ment for å være dum =P

8. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Du er en vandrende fjortissfest, Lopez!

9. Ustabil-Kim

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
  10. Ustabil-Andreas

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Han tar det som et kompliment. Noe er feil med han....

11. Kenny Wang

Kenny Wang Lt. Commander

Liker mottatt:
    4
    Poeng:
    125
    Han forsto nok ikke hva jeg skrev fordi det var norsk, så han bare klistret på seg et smil og latet som ingenting, slik blondiner ofte gjør. Men blondiner klarer seg på dette fordi de er deilige; det er ikke Lopez.

12. Madmartigan

Madmartigan Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei Lopez,
    Du er vel ikke litt over gjennomsnittet opptatt av aliens og ww2?
    hehe :)

13. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Lopez ER WW2. Han er DeVito-klonen av Hitler. Det har enda ikke lykkes å finne Arnold-klonen. Og hva skjer med å stjele ideer fra Command and Conquer 2: Red Alert? Forresten så er betegnelsen "fjortissfest" et kompliment i disse dager, spesielt etter det som skjedde Down-Under. Og plasserer man Lopez i en aldersbås et par hakk over den han ser ut til å være i, vil han smile, i motsetningen til en faktisk fjortiss, som ville blitt pottesur og kalt folk for homoer.

14. Ustabil-Kim

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    haha er det storyen fra Command and conquer?

dvs at det egentlig ikke var en så dårlig ide da... burde får meg jobb i spillbransjen jeg da..

ps: homoer.

15. Skogslarve

Skogslarve Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hvordan gikk egentlig dette over fra Pans Labyrint til Red Alert og homoer??

16. Ustabil-Kim

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Bare fantasien om setter sine grenser vettu skogslarve =)

17. Pattern

Pattern Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det er NAFF i et nøtteskall. Starter med topicen så sprer det seg utover til diskusjoner om både relaterte og ikkerelaterte temaer :)

18. Ustabil-Andreas

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det er tyyyypiiisk! At folk diskuterer relaterte temaer til tråden som er lagd. Er sånn tyypisk forum liksom. Litt sånn egen NAF greier liksom da! Fyfader er tyyypiiiisk da! TYYYPISSSK!! ER TYYYPIIISK!!!!! TYPISK!!!! Er nøtteskall liksom! Tyypiisk sånn eget NAFF nøtteskall!! Gutta bare liksom diskuterer ting på et diskusjonsforum. Gutta er gææeerne altså. Typisk gutta da! TYPISK! Gutta som diskuterer ting som er relatert til trådstarter liksom, er raaaaaart! Typisk og raaaart! Eeeer tyyyypiiiiiissk!

19. Pattern

Pattern Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Det er litt typisk:)

20. Ustabil-Andreas

Liker mottatt:
    0
    Poeng: