Beskyttet musikk brukt i amatørfilmer

En tråd i 'Musikk' startet av baarder, 14 Jul 2005.

1. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Du er heldig, hehe - hvordan er det med prosjektet nå?

2. HenrikSolberg

HenrikSolberg Vice Admiral (Ambassador)

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Har oppdatert Domino-tråden, så se der for svar!

3. skander

skander Ensign

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Sjekk www.jaktoghund.com, der kan du se filmtrailer med Hans Zimmer musikk. Tror det er særdeles få som tenker at "dette er Zimmer", til mitt bruk passer musikken som hånd i hanske.

4. dahlskebank

dahlskebank Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Bare for å være off-topic, men verken baarder eller skander får til å bruke quote funksjonen. Skulle gjerne deltatt i diskusjonen, men orker ikke lese hva den handler om.

5. Kyrre

Kyrre Citizen

Hvorfor i all verden funker det ikke når jeg prøver å fikse quote på skander?

6. Melwasul

Melwasul Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Hmm - ser ut som det funker fint å quote her. Men ser ingen feil hos skanders post heller. Merkelig

7. baarder

baarder Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    dahlskebank,

hvis du ikke kan lese teksten vi skriver bare fordi den ikke er i bokser, må nok det forbli ditt problem. Jeg vet ikke hvorfor du tar det opp off-topic her, du får ikke min sympati ;)

Kyrre,

du kan gjerne fjerne off-topic rabbel fra denne tråden om du så ønsker :)

skander,

takk for link, jeg har kikket innom traileren. Musikken fungerer den, men 1) dette ingen kortfilm, det er vel mer en dokumentar. Jeg burde kanskje presisert. Bruk av musikk i spillefilm/kortfilm og dokumentar er naturligvis ikke det samme, og 2) musikken er ikke brukt aktivt som del av fortellerstilen (nåja, man kan vel sikkert argumentere mot det). Jeg føler musikken blir bakgrunnsmusikk, for å slippe å bare høre skuddene av våpen. Til bakgrunnsmusikk i dokumentar stilles i utgangspunktet ingen andre krav enn at det ikke skal forstyrre. Jeg ser ikke noe problem med at du bruker hva-slags-som-helst-musikk i dokumentar-filmer av denne typen, så lenge du betaler for rettighetene til den.

Så igjen: bruken er fin, det fungerer. Flott arbeid, men det var altså spillefilm/kortfilm jeg tenkte på. Jeg burde presisert :)

Stå på!

8. Kyrre

Kyrre Citizen

Baarder, det er jo mye mer ordentlig å få det som er sitat inn i "quoteboksen", og det brukes mye mindre plass pr. side om den funksjonen brukes, så prøv å vend deg til det :wink:

You read my mind, men formulerte deg tydeligere enn jeg hadde gjort. Skummelt det der.

Del denne siden