Beste kamera til 20.000 kroner?

En tråd i 'Kamera, lys, lyd og annet teknisk utstyr' startet av Bård, 6 Mai 2013.

1. Bård

Bård Cadet 1

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    0
    Hei, jeg har nettopp hatt konfirmasjon og ønsker å utvikle hobbyen min til et nytt nivå,
    jeg lurte på om noen visste om et videokamera som man kan skifte linse på og som ligger til rundt 20.000 kroner.
    Jeg beklager hvis dere synes jeg er utydelig, men jeg har ikke så mye peiling på kamera.

~Bård

2. ee95ee

ee95ee Lt. Commander

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    125
    Sv: Beste kamera til 20.000 kroner?

Om du har 20 000 å bruke på videoutstyr, så anbefaler eg deg å kjøpe speilrefleks (Canon 550D eller 650D) til 4-5000 kr, da kan du bruke meir penger på objektiver og anna utstyr som Slider, glidecam eller stativ.
    Ikkje bruk mykje penger på eit dyrt og avansert videokamera når du kan kjøpe eit speilrefleks som gir tilsvarande bildekvalitet som videokamera til ca. 20 000.
    Lykke til! og grattis med konfimasjonen. Videoutstyr er ei god invistering!

Helsing
    Elias

3. Tron-Petter

Tron-Petter Lt. Jr. Grade

Liker mottatt:
    0
    Poeng:
    20
    Sv: Beste kamera til 20.000 kroner?

Hadde konfirmasjon forrige Lørdag, og jeg kjøpte meg et nyversjon av Canon 60D m/to objektiver. Skal kjøpe et eldre Chinon-objektiv, som gir super film + batterier (du kan ikke få nok batterier), batterigrep og et antakeligvis et glidecam. Hvis du vil spare penger til f.eks. filmutdannelse, kan du jo alltids bygge en glider :)

Del denne siden